raskausajan ruokavaliosta typerä kyssäri ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herkkusuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

herkkusuu

Vieras
Ootteko syönteet raskausaikana hampurilaisia ja muuta roskaruokaa kuten kebabia??
Kävin tänään Hesellä ja tilasin aterian. Pyysin jättämään hampurilaisesta pois majoneesin.. Olenko turha niuhottaja??

Vakkari kebab-paikassani käyn syömässä kebabin ranskalaisilla, jossa tulee maailman paras majoneesi kastikkeen sijaan.
Saako kebaa siis syödä? ja eikö toi majoneesi oo kiellettyjen listalla??

Kyllä mä suomessa olen ihan levollisin mielin uskaltanut syödä majoneesia :) Ja miksi sitä kebabia ei saisi syödä?
Ulkomailla en sitte niihin puoli päivää pöydässä seisseisiin majopurkkeihin koske..
Kun majoneesi pilaantuu helpolla.
Ja kyllä sitä roskaruokaakin voi ihan hyvin syödä, eri asia onko se terveellistä mut ei siitä nyt mitään vaaraakaan ole, itellänikin tekee mieli tässä vaiheessa raskautta =)

no mulle kaikki sanoo, et majoneesia ei sais syödä raskausaikana.. kuulemma siin jotai sellasta.. en sit oo oikeesti varma onko näin.. siks aattelin tarkastaa täältä asian, ja pitää kyl huomenna neuvolasta kysyy... :D
Niin, ja kebassa kuulemma ainakin listeria-riski. en sitä tiedä miksi

Alkuperäinen kirjoittaja herkkusuu:
no mulle kaikki sanoo, et majoneesia ei sais syödä raskausaikana.. kuulemma siin jotai sellasta.. en sit oo oikeesti varma onko näin.. siks aattelin tarkastaa täältä asian, ja pitää kyl huomenna neuvolasta kysyy... :D

Listeririski kebabissa? Mitä ihmettä..

Miksei sais kebabia syödä, sehän on paistettua lihaa. Majoneesin kanssa vähän niin ja näin, monestihan niissä on raakaa kanamunaa seassa, joten siks ei kai suositella.

Itse oon kyl syönyt hampparit ja muut ihan majoneeseineen päivineen, mutta jätin kyllä seisovassa pöydässä (ties kauan siinä seisseet) majoneesipohjaiset salaatit syömättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ä-2:
Kuin niin majoneesi on muka kielletty?????? olin tarkka ja tota en o kyl ikinä kuulukkaan!

Siis tuo on käsittääkseni ihan vaan että kun se pilaantuu niin herkästi niin ei kannata semmosta syödä mikä on päivätolkulla seissy jossain auringossa :D Mutta eipä sitä kyllä paljoo muutakaan semmosta söis..

vais niin, eli osa on syöny ja osa ei... hmmm. pitäsköhän mun jättää syömättä silti, kun mietityttää.. ja huomennahan toi neuvolan täti kyl varmasti kertoo kui sen mielest asian laita on. sitä mielelläni kuuntelen :D

älä nyt usko kaikkee p*** mitä sulle kerrotaan

eikö teidän kebab-paikoissa ne kebat pyöri sellasessa tangossa, nehän voi olla siinä vaik kuin kauan, vaik päivän.. kai ne bakteerit siinä tulee jos tulee.. paistetaanhan se liha sen jälkeen ku sitä leikataan siitä, mut eihän se kaikkia bakteereita hävitä..
tai en mä tiedä, en oo tarkkaan seurannut tota keban valmistusta, mut kuvittelisin asian olevan näin..
kukas tietäs oikeasti???

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:

No äläs plääh mua nyt sentään niin typeräks luule, et mä uskon kaiken paskan mitä mulle sanotaan!! en ihan tyhmä ole, vaik tällasen kysymyksen asetin.. :D
kai sä oot jotenki tyhmä, ku kuvittelet, et mä oon tyhmä. hihiii :D

No äläs plääh mua nyt sentään niin typeräks luule, et mä uskon kaiken paskan mitä mulle sanotaan!! en ihan tyhmä ole, vaik tällasen kysymyksen asetin.. :D

tiiä mikä hormoonihirviö siellä on joka pelkää hysteerisenä jokaista murusta jonka suuhunsa laittaa, niitäkin on vastaan tullut ja ei voi ku pyöritellä päätään sellaisille :D

eikö teidän kebab-paikoissa ne kebat pyöri sellasessa tangossa, nehän voi olla siinä vaik kuin kauan, vaik päivän.. kai ne bakteerit siinä tulee jos tulee.. paistetaanhan se liha sen jälkeen ku sitä leikataan siitä, mut eihän se kaikkia bakteereita hävitä..
tai en mä tiedä, en oo tarkkaan seurannut tota keban valmistusta, mut kuvittelisin asian olevan näin..
kukas tietäs oikeasti???

Mun mielestä saa alkaa oikeasti aika hysteeriseksi jos alkaa miettimään mitä suuhunsa pistää ihan kaiken kohdalla.
Salaatissa voi olla multaa ja siitä tulla pöpöjä, kaupan jauheliha voi olla vanhentunutta, ihan mitä vaan.
Eikös listeriapöpö kuole 72 asteessa tjtn?
Turkissahan on joka paikassa kebabia noissa tangoissa eikä siellä kai jokainen listeriaa saa, kai sekin on mietitty niin että sopii "ravintolassa" tarjoiltavaksi..

tiiä mikä hormoonihirviö siellä on joka pelkää hysteerisenä jokaista murusta jonka suuhunsa laittaa, niitäkin on vastaan tullut ja ei voi ku pyöritellä päätään sellaisille :D

No hei kamaan PLÄÄH! En mä oo hormonihirviö, julkeatkin moista väittää :P En mä onneks oo erehtyny joka suupalasta miettii mitä suuhuni laitan, kun on muutakin tekemistä :D
Mut tulipahan vaan mieleen toi asia, kun rakastan roskaruokaa.. EN pysty syömään karkkeja yms, kun sokeri ällöttää, niin täytyyhän mun jollain keinoin koittaa täyttää kiintiö epäterveellisistä syötävistä. :D buahhahaa

Alkuperäinen kirjoittaja meppi-:
Miksei sais kebabia syödä, sehän on paistettua lihaa. Majoneesin kanssa vähän niin ja näin, monestihan niissä on raakaa kanamunaa seassa, joten siks ei kai suositella.

Itse oon kyl syönyt hampparit ja muut ihan majoneeseineen päivineen, mutta jätin kyllä seisovassa pöydässä (ties kauan siinä seisseet) majoneesipohjaiset salaatit syömättä.

Eihän raaka kananmuna ole ei-suositeltua?

Täytyy sanoa, että mulla ei oo koskaan muullon tehny mieli aurajuustoa, kuin nyt raskausaikana :D mikähän toi himo sit on. ja karkit ei maistu, ei sit millään!!

Ai niin joo, johan selvis toi majoneesijuttu, siinähän on todella raakaa MUNAA :D

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:

Salmonella sattaa olla raskaana olevalle naiselle todella voimakasoireinen, jopa hengenvaarallinen, siksi sitä ei suositella raskausaikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:

Salmonella sattaa olla raskaana olevalle naiselle todella voimakasoireinen, jopa hengenvaarallinen, siksi sitä ei suositella raskausaikana.

Niin sen ymmärrän, mutta en muista nähneeni maininta kananmunasta siinä ruokasuositus listassa? Onko kananmunassa siihen riski?

Yhteistyössä