K
kaamos+raskaus=ei hyvä!
Vieras
Raskaus on viikolla 10 ja hormonit hyrrää tuhatta ja sataa! Hermoja kiristää ja pinna on tiukalla.
Tämä on toinen raskaus ja edellisestä on jo aikaa, enkä muista oliko silloin alku näin hankalaa. Odotan kovasti pääsyä seulontaa ja ultraa, kuullakseni että onko kaikki hyvin. En ole saanut tästä raskaudesta minkäänlaista ilon, onnellisuuden tai hyvänolon tunnetta! Mieleenikään ei ole tullut kertoa tästä vielä muille. Kun raskaustesti näytti kahta viivaa, silloin olimme mieheni kanssa onnesta sekaisin! Mutta siihen ilo minun osaltani loppui. On ollut kipuja ja vuotoa, joka loi täydellisen epävarmuuden koko raskauden onnistumisen suhteen. Kehon muuttuminen ja painon nousu on romahduttanut itsetuntoa aikalailla kiitettävästi. Sitä myöten tulee tunne, ettei mieheni enää katso minua samalla tavalla, rakastavasti ja intohimoisesti. Olen tullut hänestä mustasukkaiseksi, mitä en aikaisemmin ollut.
Olen yrittänyt olla purkamatta pahaa oloa miehelleni, en halua pilata hänen iloa tästä odotuksesta. Lapsi on hänen ensimmäinen.
Miten teillä muilla odottajilla, onko ollut mieli maassa...? Ja jos, niin kerrotteko kaikki myös tulevalle isälle?
Tämä on toinen raskaus ja edellisestä on jo aikaa, enkä muista oliko silloin alku näin hankalaa. Odotan kovasti pääsyä seulontaa ja ultraa, kuullakseni että onko kaikki hyvin. En ole saanut tästä raskaudesta minkäänlaista ilon, onnellisuuden tai hyvänolon tunnetta! Mieleenikään ei ole tullut kertoa tästä vielä muille. Kun raskaustesti näytti kahta viivaa, silloin olimme mieheni kanssa onnesta sekaisin! Mutta siihen ilo minun osaltani loppui. On ollut kipuja ja vuotoa, joka loi täydellisen epävarmuuden koko raskauden onnistumisen suhteen. Kehon muuttuminen ja painon nousu on romahduttanut itsetuntoa aikalailla kiitettävästi. Sitä myöten tulee tunne, ettei mieheni enää katso minua samalla tavalla, rakastavasti ja intohimoisesti. Olen tullut hänestä mustasukkaiseksi, mitä en aikaisemmin ollut.
Olen yrittänyt olla purkamatta pahaa oloa miehelleni, en halua pilata hänen iloa tästä odotuksesta. Lapsi on hänen ensimmäinen.
Miten teillä muilla odottajilla, onko ollut mieli maassa...? Ja jos, niin kerrotteko kaikki myös tulevalle isälle?