raskaus; normi-, light- vai zerocola?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Normaali ehdottomasti. Noissa lighteissa on paljon kaikkea epäterveellsitä mukana. Itse kyllä siirryin nyt raskausaikana juomaan hedelmäsokerilla makeutettuja limppareita, ne on kaikista terveellisimpiä.

Normaalissa on sokeria, kevyissä aspartaamia. Aspartaami on sallittua raskauden aikana. Jos juot paljon niin ota kevytversio. Kaloreita tulee muuten aika paljon sokerista puhumattakaan.

Mikään noista ei ole hyvää, juo vaikka Tropicanaa. Terveellistä, hyvää ja vitamiinit piristää.

Tavallinen cola lienee vähiten huonoa. Sokeri on kuitenkin terveellisempää kuin keinomakeutusaineet. Sokerin käyttäminen vähentää edes yhden lisäaineen. Limsat ovat täysiä lisäaineita.

En halua aspartaamia missään muodossa vaikka olisi miten sallittua joten mieluummin silloin harvoin kun limpparia juon niin ihan normilimpparia. Lightit on tosi kauhean makuisiakin. :x

Yleensä kyl harrastan omia coctaileja eli sekoitan hedelmä- tai marjamehuja vichyyn jos limpparia mieli tekee.

joo ajattelin että ehkä on paras juoda tota normaalia kun kumminkin kohtuu harvoin juon. ja itse olen alipainoinen että kalorit ei tee pahaa.
mitäs ne HEDELMÄSOKERILLA maustetut limut on? voisin kokeilla semmoisia :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Normaali ehdottomasti. Noissa lighteissa on paljon kaikkea epäterveellsitä mukana. Itse kyllä siirryin nyt raskausaikana juomaan hedelmäsokerilla makeutettuja limppareita, ne on kaikista terveellisimpiä.

Minkä merkkisiä ja makuisia nuo hedelmäsokerilla makeutetut ovat? En muista koskaan törmänneeni...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo ajattelin että ehkä on paras juoda tota normaalia kun kumminkin kohtuu harvoin juon. ja itse olen alipainoinen että kalorit ei tee pahaa.

Mutta kai tiedät että raskauden aikana hampaiden kiille on heikompaa joten se sokerilimujen juominen on aika huono valinta. Aspartaamia voi juoda turvallisesti lähemmäksi 4 litraa päivässä ja se on turvallista myös raskaana ollessa. Se sokeri mitä niissä limuissa on yhtä lähellä sitä juurikasta joka kasvaa pellolla kun feikkinahka on oikeaa nahkaa. Puhumattakaan että sokerit voi nousta raskaana ollessa ja painoa tulee helpommin.

Jos välttämättä haluaa lisäainelitkuja juoda, niin katsokaan edes ettette saa samaa ainetta kovin monesta muusta lähteestä samanaikaisesti. Mulla esim. lääkärin määräämät kalkkitabletit sisälsi aspartaamia. Olisin mieluummin vaihtanut, mutta lääkärin mielestä oli paras vaihtoehto, käski silti välttää ylimääräistä aspartaamia. Ja muistakaa, ettei ravintoterapeutti tai neuvolantäti ole lääkäri. He katsovat asiaa lähinnä lihomisen kannalta. Sokerin vaikutus siis tiedetään, lisäaineiden ei niin tarkkaan ja varmasti.

ravitsemusterapeutti sanoi mullekkin että aika älyttömiä määriä saa aspartaamia käyttää, ennen kuin raja ylittyy.. (26kg!!!) Mutta pelätkää rauhassa sitä jos siltä tuntuu. Limsa nyt ei muuten vaan ole mitenkään välttämätöntä

Normaalisti juon light-limsoja, silloin harvoin kun niitä juon.
Mutta raskauden aikana en aspartaamia halua vauvalleni juottaa, se kun on alunperin kehitetty ihan muuhun kuin makeuttamiseen.....eli juon sokerillista niinä kertoina kun juon.

Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
En halua aspartaamia missään muodossa vaikka olisi miten sallittua joten mieluummin silloin harvoin kun limpparia juon niin ihan normilimpparia. Lightit on tosi kauhean makuisiakin. :x

Yleensä kyl harrastan omia coctaileja eli sekoitan hedelmä- tai marjamehuja vichyyn jos limpparia mieli tekee.

Peesi täältä! Aspartaami on kamalaa myrkkyä joka kerääntyy elimistöön.
Se vähä mitä juon limpparia niin käytän niitä hedelmäsokerilla makeutettuja, eli lähinnä saunan jälkeen joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs vaan.:

Mutta kai tiedät että raskauden aikana hampaiden kiille on heikompaa joten se sokerilimujen juominen on aika huono valinta. Aspartaamia voi juoda turvallisesti lähemmäksi 4 litraa päivässä ja se on turvallista myös raskaana ollessa. Se sokeri mitä niissä limuissa on yhtä lähellä sitä juurikasta joka kasvaa pellolla kun feikkinahka on oikeaa nahkaa. Puhumattakaan että sokerit voi nousta raskaana ollessa ja painoa tulee helpommin.

Mutta aspartaami on silti lisäaine vaikka miten sitä asiaa kääntäisit ja haitallinen sellainen. Luonnollinen on aina parempi. Ja eikä kukaan järkevä edes juo raskausaikana paljon limpparia vaan vettä, se on ihan oikeasti terveellistä.

Mutta aspartaami on silti lisäaine vaikka miten sitä asiaa kääntäisit ja haitallinen sellainen. Luonnollinen on aina parempi. Ja eikä kukaan järkevä edes juo raskausaikana paljon limpparia vaan vettä, se on ihan oikeasti terveellistä.

Onhan se keinotekoinen makeuttaja,mutta luuletko sen jalostetun valkean sokerin olevan jotenkin edes kaukaisesti sille juurekselle sukua.. suurin osa siitä sokerista on lisäaineita ja prosessoituja aineita. Jos aspartaami olisi sellaista myrkky kun tässäkin ketjussa väitetään niin miksi ihmeessä tutkimuksissa se on todettu täysin turvalliseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja no ihan miten vaan.:

Onhan se keinotekoinen makeuttaja,mutta luuletko sen jalostetun valkean sokerin olevan jotenkin edes kaukaisesti sille juurekselle sukua.. suurin osa siitä sokerista on lisäaineita ja prosessoituja aineita. Jos aspartaami olisi sellaista myrkky kun tässäkin ketjussa väitetään niin miksi ihmeessä tutkimuksissa se on todettu täysin turvalliseksi.

Äläs nyt kinaa, tokihan palstamammat tämänkin asian paremmin tietää, kuin mitkään tutkimukset tai muut, herran jestas =D

No voi hyvää päivää! Ihan niinkuin se aspartaami olisi ainut lisäaine mitä limsassa voi olla. Mitään muuta niissä ei olekaan kuin lisäaineita: keinotekoisia värejä, makuja ja säilöntäaineita. Ei kerrassaan mitään mitä kannattaisi laittaa kurkustaan alas.

Uusimmat

Yhteistyössä