LIGHT-limsat raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Masuasukki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Masuasukki"

Vieras
Oletteko juoneet Light-limsoja raskaana ollessa? Mulla tekee mieli limsaa ja aika usein tuolla jääkaapissa onkin light-limuja. En halua lihoa sokerilimsojen takia mutta lighteista taidetaan olla montaa mieltä? Eli joisitko tavallista sokerilimua vai lightia raskausaikana? Esim. aspartaamista on niin montaa eri tietoa mutta myös yhteyksiä syöpiin ja käytöshäiriöihin..

Taisin juoda mutta näin jälkikäteen ei olisi pitänyt. Aspartaami ei ole hyväksi ja olenkin vältellyt sitä n. vuoden. Huomasin että saan siitä päänsäryn ja alkaa huimaamaan. Jos juon jotain niin sitten tavallista limsaa.

Raskausaikana join light limua jos join, koska sokerista sain heti hiivan.

Mutta tosi vähän join limsoja silloin ja ylipäätään, maks 1 lasillinen/kk. Normaalisti otan ihan sen sokeriversion...

Aspartaami on hermomyrkky. Itsellä oli raskausdiabetes ja siksi join light juomia ja söin aspartaamijogurttia. Ei olisi kannattanut, lapsellani nimittäin todettiin autismi :( Olen aika varma, että ruokavaliolla ja myrkyillä vaikutusta siihen. Kenelläkään minun tai mieheni suvussa ei ole ollut mitään vastaavaa ongelmaa. Siskollanikin 6 tervettä lasta.

Itse miettinyt samaa uskaltaako noita light-tuotteita käyttää. Menin googlettamaan "aspartame autism" ja kiitos vaan, taidanpa jättää väliin. Eikös noilla ole ylivilkkaushäiriöönkin vaikutusta?

En juonut. Tavallistakin limua join vain harvoin. Mietin että sen 9kk (x2) jaksan vähän tinkiä omasta mukavuudestani syömisten suhteen. Olisi kyllä tehnyt mieli graavilohia sun muuta.

Älä lue tuota näsäviisaana saarnana. Kertoilen vaan miten itse toimin.

Niin paljon epäilyksiä ties mistä vaikutuksista, että jättäisin väliin. 9 kk voi juoda vaikka kivennäisvesiä tai vähemmän sokerisia limsoja. Pommacia olen ottanut pari lasia, se on vähemmän sokeroitua kuin moni muu. Mutta eipä ole tarvetta limsoille juurikaan. Juurihan oli jossain otsikot, että light-limut ne vasta lihottaakin, koska sotkee jotain elimistössä.

Uusimmat

Yhteistyössä