G: sokerillinen vai light limsa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sokeri. Tietenkin. Limsassa on jo muutenkin tarpeeksi aineita, ei tarvitse lisää karsinogeenejä.

En siis käytä mitään tuotteita jossa on aspartaamia, asesulfaami-K:ta, sukraloosia, syklamaattia tai sakariinia. Maistuvat pahalta ja ovat epäterveellisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rv40:
Alkuperäinen kirjoittaja Cinderella:
Aspartaamia ei saisi lapsille antaa enkä raskausaikana ainakaan itse suuhuni pistäisi.

Miksi? Mä kun olen luullut että A-alkuisia voi nauttia huoeltta, S-alkuisia sitten tulisi välttää...?

aspartaami, asesulfaami-K ja sukraloosi kuulivat sallittuihin raskausaikana. Syklamaatti ja sakariini ovat niitä kiellettyjä.

Meillä kaikki kolme lasta on kasvaneet vatsassani suurimmaksi osaksi lidlen light-colalla, sitä meni 2l päivässä. Nykyisinkin light-limpparit on aina käytössä joka päivä minulla. Lapset saa saunan jlk aina limpparia, mutta ei lightia, koska heillä masut menee kuralle.

Lightia, paitsi jos tarkotus on juoda limua ja saada siitä energiaakin. Ja juu, tiedän ette limun energia ole parasta laatua mutta joskus ei muu auta :whistle:

Meillä ei kyllä juoda limua kuin pari kertaa kuussa, mutta mulla ainakin verensokeri heittelee niin helposti että yritän välttää kaikkia sokeripommeja (onneksi en niistä niin kovin välitäkään...) sitä seuraavan väsymyksen takia :p

Aika moni liputtaa lightin puolesta, niin minäkin.. Jäin vaan miettimään, että miksi hampparipaikoissa yms. on aina vaan kokista saatavilla lightina, tai taitaa nykyään olla sprite zeroakin joissain paikoissa..