Raskaus ja painonpudotus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä olisi haaveissa yrittää nyt toista lasta, esikoinen kohta 2. Olen kuitenkin hieman ylipainoinen, pituus 163cm ja painoa 74,5kg. Normaalipainonylärajoille (n. 67kg) pääsemisessä kestää ainakin 3-4kk ja mietinkin, että saako raskauden aikana laihtua? En mitään rajuja keinoja ole ajatellut painonpudotuksessa käyttää, tällä hetkellä syön n. 1600kcal (2 lämmintä ateriaa päivässä, aamulla puuroa yms, vähintään 500g kasviksia jne) ja liikunta on reippaita tunnin kävelylenkkejä väh. 5xviikko ja pilatesta kerran viikossa, ja oon tällä tavalla nyt pudottanut 2kg. Jos siis jatkan samaa tyyliä raskauden aikana, onko siitä jotain haittaa?

[QUOTE="vieras";22556559]7 kiloa menee 7 viikossa ja on ihan oikea vauhtikin.[/QUOTE]

En halua laihtua liian nopeasti ja liian tiukalla ruokavaliolla, nykyinen pudotusvauhti (500-700g/vko) on minulle juuri sopiva enkä tunne olevani millään laihdutuskuurilla.

no sitten,kun olet raskaana tuskin paino ihan noin huisaa vauhtia tippuu.. pysyy enemmänkin kurissa tietyn aikaan ja välttämättömät kilot kyllä tulee raskauden aikana.

No mä olin vähän ajatellut, että pitäisin raskauden aikanakin sen 500kcal vajeen ja saman liikunnan eli vaikka tulisi kiloja raskauden takia, siis lapsivettä ja lapsen paino niin samalla katoaisi musta sitä läskiä, niin että lopullinen painonnousu ei olisi raskauden aikana kuin sen pari kg. Mut en tiedä onko siitä sitten hirveesti haittaa vauvalle? Viime raskaudessa tuli 11kg ja kun oli ennestään jo pulska (73kg silloin) niin sitä painonnousua ei pidetty neuvolassa kovin hyvänä :/

Jos syöt raskausaikana terveellisesti ja liikut sen verran et kulutat nuo kalorit,niin haittaa siit ei ole.Miksi olisi?
Epäterveellinen laihdutus sen sijaan ei oo hyväks,saa kehon myrkyt liikkeelle.

Normaalipainonylärajalla olet kylläkin 65kiloisena.

[QUOTE="vieras";22556708]Jos syöt raskausaikana terveellisesti ja liikut sen verran et kulutat nuo kalorit,niin haittaa siit ei ole.Miksi olisi?
Epäterveellinen laihdutus sen sijaan ei oo hyväks,saa kehon myrkyt liikkeelle.

Normaalipainonylärajalla olet kylläkin 65kiloisena.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta, olen kuullut juurikin tuosta myrkkyjutusta ja mietin, että onko se haittana mutta ilmeisesti siis ei, jos tälleen maltillisesti pudotan painoa. BMI taisi olla 24,99 jossain 66,5kg tienoilla kun jostain laskurista tarkistin, paljon pudotettavaa siis kuitenkin.

[QUOTE="a p";22556756]Kiitos vastauksesta, olen kuullut juurikin tuosta myrkkyjutusta ja mietin, että onko se haittana mutta ilmeisesti siis ei, jos tälleen maltillisesti pudotan painoa. BMI taisi olla 24,99 jossain 66,5kg tienoilla kun jostain laskurista tarkistin, paljon pudotettavaa siis kuitenkin.[/QUOTE]

Eikä ollut tarkoitus olla noin tyly,lapset hääräs tos koneen ja mun välis.Viesti pääsi karkaamaan.

Itselläni myös 10kg ylipainoa,raskaus on tuonut tullessaan 6kg.
Herkutellutkin kyllä olen,mut myös yrittänyt syödä muuten terveellisesti/oikein.
Mitenkään laihduttamalla laihduta,mut mulle "laihdutuksesta" käy se et syön terveellisesti.Yleensä kun syön ihan miten sattuu ja mitä sattuu:/

Yhteistyössä