Raskaus ja Litalgin + vatsalihaksen repeämä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joshia82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Joshia82

Uusi jäsen
17.08.2011
1
0
1
Eli kysymys kuuluu: Minulta on leikattu 3 vuotta sitten sappirakko, sen jälkeen edelleen tullut sappikohtauksia, olen käynyt tutkimuksissa asian takia, mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt, kramppeja vain tulee silloin tällöin. Tähän kipuun olen saanut Litalgin lääkkeet, eli kun kohtaus on oikein kova, muu ei auta, kuin tuo lääke. Mietinkin nyt, että jos tulen raskaaksi, niin voinkohan silti syödä tuota lääkettä? Ilman sitä kohtaus on TODELLA vaikea kestää, tai sitä tuskin kestääkään ilman lääkettä, niin kamala se kipu on :(

Toinen kysymys kuuluu näin: Minulla todettiin alavatsalla pieni lihasrepeämä ja sitä tutkitaan nyt syksyn aikana pieneneekö se itsestään. Mitenkähän nopeasti parantumisen jälkeen voi raskautua? Eli voiko tuo lihas revetä uudestaan, kun vtsa kasvaa?

Tällaisia mulla :) Toivottavasti joku osaa neuvoa. Toiveissa olisi toinen lapsi :)

Litalgin ei sovi raskaana olevalle eikä imettävälle. Sektion jälkeen sitä kyllä lyhytaikaisesti voi antaa ja joskus tilanteen mukaan. Kysyisin kyllä lääkäriltä tuosta vatsalihaksesta ja raskaudesta, koska on hyvinkin mahdollista, että raskaus suurentaa repeämää.

täällä yksi sappivikainen myös :wave: Litalgin on täysin kielletty odotusaikana....
Mulla ultrattiin puolisen vuotta sitten, kovien kipujaksojen vuoksi. mitään ei ole. Raskaus voi oireita teettää jostain selittämättömästä syystä.
ja stressi.
avuksi on esim se, että otat kylmäkallen, ei jäädytetty. anna sen olla jääkaapissa jonkin aikaa. se sitten kipeän kohdan päälle iholle. kahvi pois jos sitä juot. pullat sun muut herkut ainakin mun on pakko ollu karsia.
kahvia pystyy juomaan niinä aikoina kun ei ole kipujaksoa.

Yhteistyössä