Raskaus ja korkea lepopulssi

Onko kellään kokemusta raskaudesta ja korkeasta lepopulssista? Onko ollut siihen lääkitystä raskauden aikana? Itselläni on ollut käytössä bisoprolol, mutta nyt kun sain tietää olevani raskaana, on alkanut pelottaa voiko noita lääkeitä syödä raskauden aikana. Olen kyllä menossa lääkäriin keskustelemaan asiasta, mutta jotenkin olen vain niin malttamaton, että haluaisin jo muitten tietoja ja kokemuksia kyseisestä asiasta. Tuntuu, etten ole viime aikoina osannut muuta ajatellakaan kuin tuota lääkitysasiaa. Sen verran vielä taustatietoa, että silloin, kun sain kyseisen lääkkeen ei vielä ollut tietoa raskaudesta.
 
Lääke vaihdettiin propaliin (40mg). Ja sitä otan tarvittaessa. Onneksi ei ole tarvinnut ottaa kovin usein ja olenkin ottanut vain puolikkaan silloin kun on tarvetta. Toivon vaan ettei nyt raskausaikana tule flimmereitä. Viime syksynä sain yhden, jonka jälkeen olen taistellut tämän korkean pulssin kanssa.
 
Hmm.. kuinka korkea sitten on liian korkea leposyke... omani on jotakuinkin 87 ja mielestäni kyllä korkea, mutta ei ilmeisesti vielä lääkitystä vaativa. Muuten verenpaine on aika alhainen kyllä, 126/63...
 
Leposykkeeni on viime aikoina ollut alimmillaan 83, yleensä 90-105 ja kun menee yli sadan niin silloin tuntuu, että hengityskin vaikeutuu. Tällöin tuntuu pienetkin kotiaskareet ylitsepääsemättömiltä. Silloin, kun sain flimmerin syke oli siinä 150 kieppeillä.
 

Yhteistyössä