mulla ei ollut kummastakaan mitään mielitekoja, synnytyksen jälkeen mulle tuli moelmmista hirvee himo suklaaseen ja colaan, niitä söinkin ekat kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen päivittäin, ehkäpä himoon vaikutti molemmista lapsista ollut raskausdiabetes ja se, että makeat ja epäterveelliset jutut oli kiellettyjä raskausaikana.
Ei ihmeempiä mielitekoja ruoan suhteen, hedelmäsalaattia tuli alussa syötyä jonkin verran, ei paljoa. Mutta ihmeellinen mieliteko kuivan paperin ( wc paperi, käsipaperi) suhteen on tullut! Mieleni tekee laittaa paperia suuhun ja pureskella ja imeskellä sitä, muttei niellä. Ja poika olisi meille tulossa
Ekasta: perunapiirakoita ja tomaatteja Suklaa, kaikki rasvanen ja tulinen ällötti. Poika tuli.
Tokasta: geisha suklaata, JOKA päivä. Olin oikeesti kun joku narkkari siellä karkkihyllyllä Poika tuli.
Kolmannesta: ei mitään mielitekoja. Poika tuli
Sementin haju. Olisin voinut nuolla sementtiseinää mutta hillitsin itseni. Kummassakin raskaudessa.
Kahvi ei maistunut, ei myöskään mustikat sen jälkeen kun olin oksentanut niitä ison purkillisen, omenat maistui siihen asti kunnes oksensin omenoita varmaan ämpärillisen, pähkinät ei menneet sen jälkeen kun ennestäänkin oksentamisesta ärtynyt ruokatorveni vielä raapiintui pahasti kun oksensin pähkinöitä...
Esikoinen poika : mandariinit (saatoin jopa yöllä herätä niitä syömään), alkoholiton siideri ja suklaa.
Keskimmäinen tyttö: jäätelö!
Kuopus tyttö: Mäkkäri ruoka, pitsa, suolaiset pikaruoat.
Ekassa en voinu sietää mitään imelää, karkkeja tms. Mutta salaatit ja hedelmät uppos mennen tullen.
Tokassa vetelin sitruunoita ihan tolkuttomasti, kilo päivässä ei tuntunu missään Ja poikia ovat molemmat.
Tyttöä odottaessa puoli raskautta meni yrjötessä eikä paljoa tehnyt mieli syödä. Söin elääkseni kaikkea mahd freesiä ja mautonta (luonnonjugurttia, jätskiä, riisikakkuja voilla ja lauantaimakkaralla jne) Lopussa söin kuin ukkolauma äitini kotiruokia (6 raskauskiloa)
Poikaa odotellessa oli ihan järjetön himo pizzaan ja muuhun roskaruokaan. Ihan erityisesti kinkku-ananas-aurajuusto pizza. Naudan ulkofile pihvit! Ja suklaata ym herkkuja kului. (20 raskauskiloa)
Teki mieli millon mitäkin. Alkuun himoitsin jääpaloja ja sitruunaa, päärynämehua ja jalapenoja, salmiakkia ja lakuja. Loppuraskaudessa taisin syödä jälkiuunileipää ja litratolkulla Valion vadelmakeittoa. Poika tuli.
Molemmissa raskauksissa satsumat maistuivat ja kaupassa meinasi itku tulla, kun satsumat oli loppu. Esikoisen odotuksessa söin monesti päivässä puuroa sokerilla ja vuosi sitten toisessa raskaudessa teki julmetusti mieli tupakkaa, vaikka ikinä ei ole kiinnostanut polttaa. Ja kaksi poikaa minulla
Ekassa voinmakuiset popparit, sipsit, pizza jne, tyttö tuli.
Tokassa mansikkapirtelö ja jätski, poika tuli.
Tällä kertaa viinirypäleet on parasta maailmassa, samoin energiajuomien tuoksu on jotain mikä ihan huumaa, veikatkaas kumpikohan olis tällä kertaa tulossa
Ei ollut mielitekoja missään raskaudessa. Esikoista odottaessa pystyin pitkään syömään vain porkkanatikkuja. Tyttö siellä luurasi. Keskimmäisestä taas en voinut sietää penne-pastaa. Muut meni, mut penne Tyttö sieltäkin. Poikaa odottaessa kaikki meni eikä mikään tehnyt pahaa.