Raskauden ensioireet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaanako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Täälläkin jännäillään.. Kohta tuo mies testin :) Mulla ei ole muita oireita ollut kuin menkkakipuilua mahassa ja selässä. Niin ja tietysti SELLAINEN olo.

Mites kävi? =)

Mulla on tänään sattunut munasarjojen kohdalle, kun on esim noussut sohvalta ylös... Normaalia?

Eilen tein testin iltapissasta ja negahan se oli. Jotain viivan tynkää ehkä kuitenkin havaittavissa. Tosin mulla olis tänään vasta rv 3+3 jos ois tärpänny... Eli tuskin testissä edes näkyisi....

Kappas, satuin samaan aikaan palstalle :). Nega tuli, mutta pitihän se roskiksesta kaivaa, ja haamua pukkasi.
Kohta lähden kauppaan+apteekkiin. Voin vaikka vannoa etten taas jaksa huomista odottaa vaan testailen jo iltasella uudestaan..:D

Testailehan sinäkin uudestaan!

Täälläkin jännäillään.. Kohta tuo mies testin :) Mulla ei ole muita oireita ollut kuin menkkakipuilua mahassa ja selässä. Niin ja tietysti SELLAINEN olo.

Mites kävi? =)

Mulla on tänään sattunut munasarjojen kohdalle, kun on esim noussut sohvalta ylös... Normaalia?

Eilen tein testin iltapissasta ja negahan se oli. Jotain viivan tynkää ehkä kuitenkin havaittavissa. Tosin mulla olis tänään vasta rv 3+3 jos ois tärpänny... Eli tuskin testissä edes näkyisi....

Kappas, satuin samaan aikaan palstalle :). Nega tuli, mutta pitihän se roskiksesta kaivaa, ja haamua pukkasi.
Kohta lähden kauppaan+apteekkiin. Voin vaikka vannoa etten taas jaksa huomista odottaa vaan testailen jo iltasella uudestaan..:D

Ajattelin sunnuntaina testata aamupissasta, jos ei menkat ennen sitä tule :)
Yks testi on kaapissa ja kymmenen testiä tulossa postissa :D
Esikosta testasin vasta 5+6. Luulin että pillereiden lopetus sekottanut kierron, mutta eihän se, vaan masussa olikin pikkunen =)
Viikon päästä tulee 3v siitä, kun esikosta plussasin, joten ois mahtava plussata nyt :D
Tsemppiä sulle ja tuuhan ilmoilee miten käy =)

Mites kävi? =)

Testasitko :D

Mulla oli n.5 pv oviksesta kun ekat oireet alkoi eli järjetön väsymys, jano ja huimaus. Seuraavaksi tuli oudot nippailut mahassa, nännien kipeytyminen ja "outo" olo, jotenkin vain tiesin että nyt tärppäsi. Ja plussahan sieltä pärähti :heart:

Mites kävi? =)

Testasitko :D

Nega.. Muistelin tuossa kiertoani ja tulin siihen tulokseen, että mulla onkin vasta kp 20. Eli aivan liian ajoissa olen! Yksi testi tuolla kaapissa vielä kummittelee, eli jos ensi viikolla ei menkat ala, niin loppuviikosta uudelleen :)

Tsemppiä sulle kuitenkin! :)

Mä en sitten malttanut odottaa tähän aamuun vaan testasin jo perjantaina, nega. Tai edelleen jotain olisi voinut näkyä.
Mä näin toissayönä unta, että sain plussan. Tai samassa testissä oli kaksi kontrolliviivaa ja kaksi plus viivaa... :D Voiskohan se olla enneuni et mie plussaisin :D
Ajattelin aamulla pissiä purkkiin ja testata sitten heti kun testit tulee :D Tai sitten tiistaina.. :)

Mä näin toissayönä unta, että sain plussan. Tai samassa testissä oli kaksi kontrolliviivaa ja kaksi plus viivaa... :D Voiskohan se olla enneuni et mie plussaisin :D
Ajattelin aamulla pissiä purkkiin ja testata sitten heti kun testit tulee :D Tai sitten tiistaina.. :)

Jep, enneuni et sieltä on tulossa KAKSOSET ! :flower: :D

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Jep, enneuni et sieltä on tulossa KAKSOSET ! :flower: :D

Toivottavasti ei :D Tai no, mikäs siinä :D

Negaa näytti tänäänKIN testi...
Kuinkakohan kauan voi negaa näyttää, jos menkkoja ei näy..Tai siis missä vaiheessa myöhäsimmillään plussaksi voi muuttua?

Nyt olisi oviksesta 13 tai 14 päivää...

Mulla oli väsy, paleli ja tietyt hajut (esim. ketsuppi) ällötti. :) Nämä rv 3+2 jälkeen ennen menkkojen alkamisajankohtaa ja sen jälkeen jonkun aikaa. Ja sit rv 5+ alko todella rajut pahoinvoinnit niin ei kyllä voinu erehtyä oottavansa (tosin olo oli kun ois noroa sairastanu viikosta toiseen).

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoo:
kantsisko uskoa vaan, ettet oo raskaana :o

No niin kauan en usko suuntaan tai toiseen, ennen kun jonkinlainen "todistus" tulee, eli plussa tai täti.
Onpa sitä monilla muillakin vielä tässä vaiheessa negaa näyttänyt...

Mulla alkoi aivan järjetön pissattaminen n. rv 5. 20 minuutin välein sai käydä vessassa ja se pissan määrä ei käyntien tiheydestä huolimatta ollut mikään pieni! En tiedä mistä moinen johtuu, eihän tuossa vaiheessa vielä kohtukaan ole kasvanut. Ilmeisesti aineenvaihdunta vain jostain syystä vilkastui todella paljon! Söin turhaan kuurin antibioottejakin, kun epäilin virtsatietulehdusta, joita minulla on ollut paljon, ja monesti samanlaisilla oireilla. Kiertoni tärpin aikaan oli hyvin epäsäännöllinen ja pitkä koska olin jättänyt pillerit vasta pois, enkä oikeastaan uskaltanut edes toivoa olevani raskaana. Tein sitten varsin ovulaatiotestin, jossa testiviiva pamahti melkein mustaksi kontrolliviivan jäädessä huomattavasti haaleammaksi! Siitä epäilykset heräsivät, ja tein raskaustestin, joka sitten näyttikin plussaa :) Pahoinvointi alkoikin sitten n. rv:lla 8 ja jatkuu edelleen... nyt rv tasan 20.

en oo vielä tehny testiä mutta tissit ollu jo pari viikkoa todella kipeät ja vessaan pitää herätä ainaki kerran yössä ja ko töissä tulee lotrattua vedellä niin sekin tosi herkästi laittaa juokseen vessaan, etovaa oloa pitkin päivää, ja ko hölkkää niin se on todella epämielyttävää koska tuntuu että alavatsassa olis joku paino joka pomppii tahdissa, ja tietenki alavatsan nipistelyä on ollu ja lievää kosketusarkuutta (ei mitään kovin pahaa) ja alkavatsa on myös normaalia kovempi.. voisko olla että olis raskaana vai onko vain mielen tuotetta koska niin kovasti toivoo olevansa?

• Tykkää
Reactions: Viljamii
Alkoi jotenki tuntua tos et ehk mieheni ei haluakaan lasta vaikka haluamme kumpikin paljon lasta <3 Mutta en tiedä tänään viimenen ovis päivä..Voiko raskaaksi tulla myös silloinkin vaikka ei ole ovulaatio päivä?Olen hieman epävarma..

3 lapsesta samat alkuoireet ennen testin tekoa eli kuume, lämpöä noin 37 ja flunssainen olo. Jokaisen kohdalla olen tästä tiennyt että jaahas aika tehdä testi. Sitten tullut rintojen arkuus ja loputtoman huono olo sekä väsymys. Testannut olen heti kun menkat olleet 2-3 pvä myöhässä.

Oviksesta yliviikko..tämän viikonloppuna pitäisi menkat olla..Toivon todella että niitä ei tulisi..Oireita on ollu esim.kauhea väsy,tuntuu että on kuumetta,selkä kipeä ja mahas välil kouristelee eilen kun olin jumpas niin tuli ihan älytön kipu vatsaan välil..et jospa olisin raskaana <3 <3

Menkat jo 2 päivää myöhässä:)Todennäköisesti raskaana ^_^Olen onnellinen..Tämä lapsi on toivottu <3 :) Tänään olisi tarkoitus tehdä testi:) Toivon todella että olen raskaana:)Olen ainaki sata kertaa laskenu viimesistä menkoista että onko todella myöhässä:D Ja joka kerta totean että olen laskenut oikein:)

Minulla olisi nytten Rv 5+5:) <3 kahden viikon päästä eka neuvola käynti:)Näin yksi yö unta että meillä oli kaksoset kaksi poikaa :D Minulla nimittäin on kaksosten mahdollisuus

Kaikissa kolmessa raskaudessa on ihan ensioire ollut närästys, joka on jokaisessa alkanut jo 3+0. Se on ollut sellaista jatkuvaa röyhtäilemistä, kurkun polttelu on tullut sitten myöhemmin. Ekassa raskaudessa ensioire oli myös tissikipu, ei muissa raskauksissa juurikaan tätä. Lisäksi on ollut noin pari päivää ennen plussaa todella vahvat menkkamaiset tuntemukset ja kipuilut eli joka kerta olen ollut ihan varma että menkat alkavat ja kulkenut side housuissa. Ihan heikkoa pahoinviontia on ollut myös, mutta se on alussa ollut kyllä ihan sillä asteella ettei voi olla täysin varma kuvitteleeko vai ei.

Yhteistyössä