Raskaanako??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anskih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anskih

Vieras
Heips, googlailin tuossa vähän tietoja alkuraskaudesta ja eksyin tänne sivuille. Oon muutaman päivän miettiny että voisko olla mahdollista että olisin raskaana... Parina päivänä tullu vähän sellasta ruskeaa vuotoa ja tänään aamulla tuli omituinen yhtäkkinen pahoinvointikohtaus joku puol tuntia heräämisestä. Oksetti rajustikin, mutta en kuitenkaan antanu sen oksennuksen tulla. Muita oireita ei kyllä ole, ja jos olen raskaana se olis tosi alussa. Viimiset kuukautiset mulla oli tossa kuun vaihteessa!
Tosiaan en syö pillereitä, ja ollaan muutaman kerran harrastettu seksiä mun miesystävän kanssa sillain että ei oo ollut ehkäisyä, mutta se ei oo tullu sisälle... Tiedän että riski on silti olemassa.

Olisin tosi kiitollinen jos joku vois kertoo mielipiteensä tai omia vastaavia kokemuksia! Toki teen testin mahdollisimman pian, mutta tää työpäivä menee kyllä asiaa tutkien täällä tietokoneella.

Testiä kun seuraavat kuukautiset pitäisi alkaa. Millään muulla se ei selviä. Mullakin oli tollasia oireita, kun HALUSIN tulla raskaaksi, mutta ne oli vaan "valeoireita". En ollut silloin raskaana. Sitten kun olin raskaana niin luulin etten ollutkaan. Testitulos ratkaisee!

Miten pitkä kierto sulla on? Jos on kuukautiset olleet kuun vaihteessa ja nyt on vasta puoli kuu, niin eikö ennemmin pitäisi olla ovulaation ajankohta tai juuri se ohitettu. Ei normaalisti oireet ala noin alussa (varsinkaan oksetus), toki tämä(kin) on yksilöllistä.

Jeps, kiitti. Pelko lähti pois, tuskin oon raskaana. Kun olis kuitenkin niin alussa ettei oireita vois viel olla. Eiköhän tää ollu vaan joku peruspaniikki. Voihan se aamupahoinvointi tulla mistä vaan. En kyl siltikää ymmärrä tota vuotoa kun ei oo koskaan ikinä ollu mitää välivuotoja.

Ai niinku mitä? Siis et olisin raskaana... ?
*sekasin* :D

Mitähän mä nyt tekisin! Ehkä meen mun hoitolasten kanssa apteekkiin vaan ja haen testin... Kun täytyyhän sen testissä näkyä, jos kerran oireitakin on?!

kiinnittymisvuoto tulee ovulaation jälkeen kun munasolu(hedelmöittynyt) kiinnittyy kohdunseinämään. siitä sun rusehtavasta vuodosta ajattelin...ei näy vielä testissä, pitää odottaa pari viikkoo ainakin jotta raskaushormonia erittyy...mut niin voihan se olla muutakin...

Selvä. No ehkä oottelen nyt jonki aikaa, itseasiassa mulla on lääkäri maanantaina just siks et hakisin e-pillerit, niin juttelen siel asiasta ja katotaan mitä se lääkäri sit sanoo. Siihen asti voin vaan stressailla! Kun en tiedä olisko onnellinen vai ei, mikäli tulos olis positiivinen. Oon vasta 20-vuotias, miesystävä tosin vanhempi. Ei olla seurusteltu kovin pitkään, joten sen takia niin epävarma olo. Vauvakuume ollu kuitenkin itsellä jo monta vuotta ja oon paljon vauvojen kans tekemisis ja työksenikin hoidan neljää lasta päivittäin. Et en epäile ettenkö olis äidiksi valmis. Olis vaan kiva kun olis siinä se isäkin rinnalla alusta loppuun ja kaikki olis hyvin muutenkin.

ei odottaminen pahaa tee...entä jos ostat kympin testin, ja se näyttääki negaa kun liian aikaseen teet, ja sit menkat ei alakkaa ja ostat toisen kympin testin, ja sit se onki plussaa ni sit harmittaa et pitiki tuhlata se kymppi...kokemuksellla sanon...
ja jos vähijää epäillyttää että saattais olla tuleva raskaus aluillaa nii kannattaa varmaan pidättäytyä tupukista ja alkomahoolista jos sellaisia käyttää ja odotella iha rauhassa menkkojen pois jääntiä..

Jep, no sitä mäkin vähän meinaan et ku jos ei se näy. :o Kuitenki ma se lääkäri, niin osaa varmaan auttaa ja neuvoa oikeella tavalla.
Mut silti kyl sanon et odottaminen AIKA kauheeta just nyt. :( Haluis vaan tietää!

En polta ja juonki vaan muutaman kerran puolessa vuodessa, joten senki voin ihan helposti jättää pois.. :)

...En tiedä haluanko plussaa! siis tavallaan en halua!!! ei olla sellasta yhtään suunniteltu, seurustelu niin alussa viel kuitenki!
Mutta jos niin kävis, niin varmasti elettäis sen asian kanssa ja päätettäis olla onnellisia. 9kk kasvattaa varmasti ajatukseen!

Alkuperäinen kirjoittaja Anskih:
Ei haittaa tää on kivaa jutella ihmisten kanssa...

Voi ei... Mitä meinaat tehdä? :( oon tosi pahoillani.

En mä tiedä :( Meillä on jo kolme pientä,neljäs olisi liikaa mutta keskeytyskään ei tunnu hyvältä ajatukselta.Mies on ehdottomasti keskeytyksen kannalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Anskih:
...En tiedä haluanko plussaa! siis tavallaan en halua!!! ei olla sellasta yhtään suunniteltu, seurustelu niin alussa viel kuitenki!
Mutta jos niin kävis, niin varmasti elettäis sen asian kanssa ja päätettäis olla onnellisia. 9kk kasvattaa varmasti ajatukseen!

Hei me oltiin seurusteltu vasta kolme kuukauttakun esikoinen ilmoitti tulostaan ja hyvin on mennyt :) Ja kolme lasta on nyt :)

Toi tilanne on paha. Minkä ikäsiä ootte jos saa kysyä? Ymmärrän ettei välttämättä ole helppoa ajatella että neljäskin tulis... Mutta jotenkin keskeytyskään ei koskaan ole helppo päätös ja sitä en suosittele kenellekään ellei ole sellainen tilanne että se olis lapselle parempi niin!
En toki halua tuomita sua siitäkään ajatuksesta.
Kuitenkin ajattelen, että oot tullut raskaaks ja silläkin on oma tarkotuksensa. Se on sun tie, oot ite valinnut sen ja sitä pitäis teiän yhdessä nyt kulkee, vaiks asiat ei meniskää aina niin ku ootte toivonu ja meinannu.
Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen asiasta ja teette päätöksen mikä ei kaduta. :)

Keskeytys voi kaduttaa, mutta harvaa ihmistä kaduttaa kun saa oman lapsen syliinsä ekaa kertaa.

ktl, me ollaan seurusteltu vasta kaks kuukautta!! Oltu kyl ystäviä tammikuusta asti. Mutta mitä sit tapahtuukin niin silmät korvat sydän auki kaikkea tällasta vastaan, vaikka vähän pelottaiskin.

kaks kuukautta seurusteltu, ilman ehkäisyä ollaan ja sitte mietitään että halutaanko olla raskaana vai ei :whistle: no joo.
mutta kaikkea hyvää ap! kyllä asiat lutviutuu parhain päin. itse tulin raskaaksi aikanaan kuukauden seurustelun jälkeen ja siitä on jo 7 vuotta ja nykyisin on lapsia sitte jo kaks.

Sellasta se alkuhuuma joskus on, vähemmän järkevää ja loppuun asti ajateltua... mutta siks otanki vastuun siitä mitä tapahtuu. Ja niin ottaa myös toinen osapuoli. Tyhmäähän se on harrastaa sillain ilman ehkäsyä koska kuitenki tiedetää että riski on aina olemassa. Meiän hyvät kaverit esim. on saanu neljästä lapsestaan kaks sillain, että ei oo ollu suunnitteilla lapsi ja tehneet samalla tavalla että ilman ehkäisyä harrastaneet seksiä ja ajatellu että "no eihän se nyt kerrasta voi tärppää jos et kuitenkaa tuu sisälle"... joo eipä:)