Raskaana olevat! (tai joskus olleet)Koska aloitte ostelee vauvalle tavaroita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä oon molemmille jo puolenvälin pintaan ostellut kaikkea :) -jännä vaikka pelkäsin keskenmenoa ja vaikka ties mitä koko raskausajat niin silti aika ajoissa uskaltauduin ostelemaan.
Ekalle ekat jutut ostin jo varmaan samoilla viikoilla kuin ap on nyt :) -oli vaan ihana ostaa muutama vauvanvaate ja niitä sitten kotona hypistellä.
Ei nyt kuitenkaan ihan loppuun kannata mun mielestä kaikkea jättää,kun jakaa pidemmällä ajalle niin ei kerralla sitten tuu niin suurta rahanmenoa.

Alkuperäinen kirjoittaja miten vua:
Alkuperäinen kirjoittaja mamiska:
vanhan kansan mukaan tietää huonoa onnea ku liian aikaseen alottaa hankkeet.
ite oon jättäny loppu tippaan...ei se vaavi ny mitää armeija lastillista tarvii heti syntyessään...

Entä jos on ennestään jo kaikkea valmiiksi? Pitäisikö ne polttaa ja ostaa uudet uudelle vauvalle? Romaneilla on käsittääkseni tyyli, jos vauva kuolee, niin tavarat poltetaan/hävitetään pois :/

voi ziisus sentää!!!!!!elkää ny sentää hulluks heittäytykö =)
en minä ainakaa oo pois mittää heittäny.tallessa ovat.
ja sitten ku itestä on tuntunu siltä ni kaivettu esille.
kolmannessa raskaudessa vaan uhkasivat ottaa vauvan pois 20rv rakenneultrauksen jälkeen...tulin pikkasen varovaiseksi sen jälkeen raskauksissani.

häh, "uhkasivat ottaa"???? Kai sä sentään siitä päätät. What?!? Missä kolmannessa valtakunnassa sä oot elänyt?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ite oon jättäny loppu tippaan...ei se vaavi ny mitää armeija lastillista tarvii heti syntyessään...

Entä jos on ennestään jo kaikkea valmiiksi? Pitäisikö ne polttaa ja ostaa uudet uudelle vauvalle? Romaneilla on käsittääkseni tyyli, jos vauva kuolee, niin tavarat poltetaan/hävitetään pois :/

kolmannessa raskaudessa vaan uhkasivat ottaa vauvan pois 20rv rakenneultrauksen jälkeen...tulin pikkasen varovaiseksi sen jälkeen raskauksissani.

häh, "uhkasivat ottaa"???? Kai sä sentään siitä päätät. What?!? Missä kolmannessa valtakunnassa sä oot elänyt?

Se taitaa olla vanhan kansan ihmisiä ja ennen vanhaa luulivat raskauden olevan jo viimesillään :D silloin ei ollut ultria tai tietoa säännöllisistä kuukautisista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

lääkäri sano vaan et sikiö ei oo normaali ja et se joudutaan ottaan pois...kuiva kohtu kuulemma. sano vaan että tampereelta otetaan yhteyttä ja asennoidu siihen että ottavat heti sisään. ( en tiedä missä kyseinen ERIKOIS lääkäri nykyään toimii)
aamuun saakka itkeskelin ja yritin hakea tietoa, kunnes taysistä soittivat ja rauhottelivat.sanoivat vain ettei saa heittää vielä pyyhettä kehään.
terve poika synty ihan normiin aikaan =)

Jäi vaivaa monien kommentti " uskalsin sitten ostaa kun olin yli puolen välin", mikä silloin tekee siitä uskaliaamman? Voihan sitä sattua vaikka mitä sen jälkeekin. :(

Voihan sitä sattua eikä mikään ole koskaan varmaa. Itse kuitenkin pitäisin todennäköisempänä että jos sikiö menehtyisi kohdussa niin se tapahtuisi raskauden alkupuolella. Nämä omat raskaudet ovat olleet vähän mitä ovat (1= km rv12, 2= ajoittain runsasta vuotoa sinne liki puoleen väliin asti, 3= vuotoja jonnekin rv15 asti) eli omalla kohdallani olen uskaltanut uskoa raskauden loppuunmenemiseen vasta kun rakenneultra on ollut onnellisesti ohi.

Minulle se on tarkoittanut sitä etten ole ennen sitä rakenneultraa "uskaltanut" tehdä isompia hankintoja. Vaatteita ym pientä kyllä olin kakkaoselle hankkinut alkuviikoista asti milloin nyt sattui vastaan jotain tulemaan, elikoisen kohdalla ostettiin eka body rakenneultrasta kotiuduttaessa. Vaunut taidettiin esikoiselle hankkia joskus rv26 paikkeilla, pinnasänky ja hoitopöytä kohta perään. Kuopuksen kohdalla tuplat uskaltauduttiin ostamaan heti rakenneultran jälkeen, saatiin niihin sitten palautustakuu jos jotain kävisi.

Heti samana päivänä kun testasin plussan ostin jo pikku bodyn ja jotain muuta vaatetta. Isommat hankinnat vaunut, sänky ym. jätettiin sitten raskauden loppupuolelle. Kolmosta suunnitellessamme, ostin jo jotain suloista vaatetta alesta vaikkei testikään ollut vielä näyttänyt plussaa :)

Yhteistyössä