Raskaana olevat! (tai joskus olleet)Koska aloitte ostelee vauvalle tavaroita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamiska

Vieras
Miten voi yrittää hillitä itseä ja ettei ihan ekoilla viikoilla vielä ostaisi mitään vauvalle? rv 9 menossa ja pakko kiertää kaukaa kaikki vauva tavarat :D Ei ihan vielä uskalla ostella mitään ja niin tekisi mieli ostaa jo kaikki. Koska hommasitte vaunut, pinnasängyn jne?

Olen uskaltanut aina ostella heti plussauksesta lähtien kaikkea. En usko, että se lapsen mahdollinen menettäminen siitä merkittävästi helpottuu, ettei ole mitään tavaraa.
Nyt olen ostellut jo vaatteita taas vaikka kuinka (nyt rv 12) ja viime kerralla ostettiin tuplarattaat jo ennen kuin kuultiin edes sydänääniä :whistle: Haluttiin just sen vuoden väriä ja oli viimeiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Alumiinikuu:
Olen uskaltanut aina ostella heti plussauksesta lähtien kaikkea. En usko, että se lapsen mahdollinen menettäminen siitä merkittävästi helpottuu, ettei ole mitään tavaraa.
Nyt olen ostellut jo vaatteita taas vaikka kuinka (nyt rv 12) ja viime kerralla ostettiin tuplarattaat jo ennen kuin kuultiin edes sydänääniä :whistle: Haluttiin just sen vuoden väriä ja oli viimeiset.

En siis ole ainoa malttamaton ;)
Ja jos ajatteleen niin, että jos jotain sattuu, niin voihan sitä sattua vaikka synnytyksessäkin jotain ja tavaroita olisi silti.

Alkuperäinen kirjoittaja mamiska:

Ja jos ajatteleen niin, että jos jotain sattuu, niin voihan sitä sattua vaikka synnytyksessäkin jotain ja tavaroita olisi silti.

No just näin aattelen. Vaikka kyllähän se todennäköisyys ikäville asioille pienenee aikaa myöten, mutta kuitenkin =)

totta. ei aina voi varautua pahimpaan

Mulla oli rv 10 jo muutama rintapumppu valmiina :xmas: ja mahdoinkohan olla edes viikolla 12 kun vaunutkin oli jo ostettu.
Kaverilla on nyt rv 14 mun laskujeni mukaan, ja sillä on valmiina pinnasänky (osti sen jo ennen kun sai plussan), kantokoppa, vaunut, matkarattaat, sitteri, turvakaukalo, rintareppu, vino pino vaatteita, pinnasängyn lakanoita....ei ikinä uskoisi että kyseessä ei ole esikoinen, vaan perheen viides lapsi :)

vanhan kansan mukaan tietää huonoa onnea ku liian aikaseen alottaa hankkeet.
ite oon jättäny loppu tippaan...ei se vaavi ny mitää armeija lastillista tarvii heti syntyessään...

Alkuperäinen kirjoittaja miten vua:
ite oon jättäny loppu tippaan...ei se vaavi ny mitää armeija lastillista tarvii heti syntyessään...

Minä taas en usko, että se istukka tai vauva tietää, onko meillä tavaroita vai ei :whistle:

Entä jos on ennestään jo kaikkea valmiiksi? Pitäisikö ne polttaa ja ostaa uudet uudelle vauvalle? Romaneilla on käsittääkseni tyyli, jos vauva kuolee, niin tavarat poltetaan/hävitetään pois :/

Minä taas en usko, että se istukka tai vauva tietää, onko meillä tavaroita vai ei :whistle:

Niinpä.
Ja sanokoon vanha kansa mitä sanoo, niin käsittääkseni yhdenkään keskenmenon tai kohtukuoleman ei ole todettu johtuneen siitä, että äiti osti bodyn ja parit potkarit jo raskausviikolla seitsemän.

Jäi vaivaa monien kommentti " uskalsin sitten ostaa kun olin yli puolen välin", mikä silloin tekee siitä uskaliaamman? Voihan sitä sattua vaikka mitä sen jälkeekin. :(

Entä jos on ennestään jo kaikkea valmiiksi? Pitäisikö ne polttaa ja ostaa uudet uudelle vauvalle? Romaneilla on käsittääkseni tyyli, jos vauva kuolee, niin tavarat poltetaan/hävitetään pois :/

voi ziisus sentää!!!!!!elkää ny sentää hulluks heittäytykö =)
en minä ainakaa oo pois mittää heittäny.tallessa ovat.
ja sitten ku itestä on tuntunu siltä ni kaivettu esille.
kolmannessa raskaudessa vaan uhkasivat ottaa vauvan pois 20rv rakenneultrauksen jälkeen...tulin pikkasen varovaiseksi sen jälkeen raskauksissani.

Jäi vaivaa monien kommentti " uskalsin sitten ostaa kun olin yli puolen välin", mikä silloin tekee siitä uskaliaamman? Voihan sitä sattua vaikka mitä sen jälkeekin. :(

Niin voikin, mutta harva sitä ajattelee. Eikä toisaalta pidä ajatellakaan, vaan täytyy uskoa siihen että kaikki menee hyvin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Niin voikin, mutta harva sitä ajattelee. Eikä toisaalta pidä ajatellakaan, vaan täytyy uskoa siihen että kaikki menee hyvin :)

Totta. Mutta en ainakaan halua ajatella nyt näin alussakaan, että jokin menisi vikaan ja yritän olla luottavainen raskauden suhteen. Tietenkin sitä tulee luottavaisemmaksi, kun maha kasvaa, vauva liikkuu ja tulee oikea raskauden tunne.

Yhteistyössä