aaargh! anoppi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja silja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä kaikille anoppi-ongelmista kärsiville vinkiksi muutama lause, jotka toimii meillä tosi hyvin

eli kun anoppi tuputtaa neuvojaan, tavaroitaan ja apuaan, käytän jotain näistä

- Tuo toimi varmaan oikein hyvin kolmekymmentä vuotta sitten, kun sinun lapsesi olivat pieniä, mutta MEIDÄN PERHEESSÄ on tapana tehdä tämä näin.

- Eikö ole kiva, kun meillä molemmilla on omat kodit ja keittiöt, niin molemmat voi tehdä asiat ihan omalla tavallaan?

- Kiitos, mutta olemme miehen kanssa päättäneet tehdä/ostaa jo sitä ja tätä tuota...

- Kiitos vinkistä. Me ei olla vielä ehditty keskutella miehen kanssa tuosta asiasta. ME PÄÄTÄMME asian sitten aikanaan.

- Kiitos, mutta tuolla ei meillä ole tarvetta. Ja säilytystilaakin on niin vähän. Tarvitsikohan joku muu (=miehen sisko)... Olisi harmi, jos tuo jäisi käyttämättä...

Ja kaikkiin näihin päälle herttainen hymy ;) Mieskin on jo oppinut tekniikan.
-

Minun anoppini...

*ollessaan yksin asunnossamme, tonkii joka kaapin ja laatikon, tilinauhan ja laskun. Tutkii terveyssidemerkit ja lääkereseptit, jääkaapin sisällön ja nurkat, jos vaikka on pölyä

*Tietää kaiken raskaudesta (pitää syödä maksalaatikkoa eikä saa kiivetä tuolin päälle)

*Ostaa vanhoja kuluneita lumppuja, joilla saattaa olla jotain käyttöä joskus ja kun kerta sai niin halvalla

*Olen huono äiti, koska en ole hankkinut lapselleni hoitopöytää vaan pelkän tason

*On valinnut syntyvälle lapsellemme nimet (joita inhoan)

*Jos jostain asiasta tulee riitää, hän vetoaa marttyyrimaisesti siihen että on leski ja aivan yksin tässä maailmassa

*Minun pitäisi leipoa leipää ja pullaa yhtä soittoa että voisin olla ""oikea"" äiti

*Haluaa tietää kaikkien ihmisten asiat, mutta kukaan ei saa kysellä hänen asioita

*Hänet pitäisi ottaa joka paikkaan mukaan ja kaikki menemiset ja tulemiset tulee ilmoittaa hänelle

*Suuttui kun emme selvittäneet ultrassa tulevan lapsemme sukupuolta. On silti päättänyt että lapsi on poika.

*Raskauden aikana painon tulee nousta vähintää kaksikymmentä kiloa. Muuten ei ole oikeasti raskaana

...Ja kaikelle tälle minä nauran SUUUUREEEEN ääneen koska minustä se että joku voi käyttäytyä niin naurettavasti, ei voi olla muuta kuin huvittavaa!!!! (mutta kyllä elämä olisi silti paljon helpompaa ilman anoppia)

***:lle: Tuo hymy on muuten maailman tehokkain keino, jopa anoppia vastaan. Se vaan täytyy opetella hymyilemään niin että hampaat eivät ole yhtään irvessä... : ))

Meillä taas anoppi on hiukan viileähkö. Ei olla nähty kuukauteen ja nyt laittoi lyhyen viestin: mitä kuuluu?...Ennen raskautta aina humalassa jauhoi, kuinka olisi onnellinen jos mieheni ja minä saisimme vauvan. Nyt ilmoitti heti alkuun, että tulen hoitamaan sitten, kun lapsi on hiukan isompi... Onkos muilla näin päin asiat?

Yhteistyössä