Mitä mä teen? (anoppi valehteli)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29123281]miks sä edes lähdet reissuun jos sulla ei ole varaa shoppailla 80e edestä? :D[/QUOTE]

Varmaan siksi kun he oli juuri löytäneet halvalla kirppikseltä vedenkeittimen jossa tehdä ne ruuat laivassa :P
Ja nyt ei tarvinut kuin maksaa laivareissu jonka taas olisi jättänyt tekemättä niin silläkin summalla olis ostanut niitä vaatteita kotisuomesta :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29124334:
Ylläri, että tääkin käännettiin aapeen syyksi.
Jos toinen sanoo et osta ittelles jotain kivaa, annan rahat, kun tuutte takas niin pitäisihän siihen pystyä luottamaan. Onhan toi opiskelijalle iso raha.
En syyttänyt aptä mistään, olen vain itse sen verran "varovainen" juuri tuollaisissa raha-asioissa että en olisi itse ostellut mitään ilman niitä luvattuja rahoja.

• Tykkää
Reactions: __Maarit__
Olihan sinulla rahaa, kun kerran ostit ne vaatteet. Nyt sitten pihistät jostain muusta. Ja jatkossa käytät vain niitä rahoja, joita oikeasti voit käyttää, et ruokarahoja vaatteisiin tms. Anoppi teki tylsästi, mutta sinä typerästi.

Ai Tukholmassa ei kannata käydä, jos ei ole varaa shopata edes 80e:lla? Ja että miksi ihminen oli niin tyhmä, että luotti toisen sanaan, jopa ihan miehen äidin sanaan? Ja miehen ei tietenkään tarvitse sanoa äidilleen yhtään mitään, koska kuka nyt anopinsa sanaan luottaisi muutenkaan?

Huoh.

Ap, laita miehesi asialle ja sanomaan anopille, että tämä puhui kyllä sadasta eurosta, ei kahdestakymmenestä. Ja ap, älä luota anoppiin enää toiste :( Toivottavasti saat talouden tasapainoon, mutta älä nyt ainakaan lainarahalla sitä yritä tehdä. Vaatteit voit pitää tai yrittää vaikka myydä, jos todella tiukkaa on.

Peesi tälle.

Enkä voi kuin taas ihmetellä tämän ketjun monia kommentteja. Ihmettelyn kohteena olevat asiat tiivistyivät tuossa yläpuolella. Ap, sinuna kysyisin asiasta ystävällisesti itse, jos mies ei saisi aikaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29124334:
Ylläri, että tääkin käännettiin aapeen syyksi.
Jos toinen sanoo et osta ittelles jotain kivaa, annan rahat, kun tuutte takas niin pitäisihän siihen pystyä luottamaan. Onhan toi opiskelijalle iso raha.

Sitä suuremmalla syyllä on parempi olla tuhlaamatta ennenkuin ne rahat on konkreettisesti kädessä.

Itse olen jättänyt yhden anopin lupaaman lahjan hankkimatta, koska mitä todennäköisemmin en kuitenkaan olisi niitä rahoja saanut. Ilmoitin anopille, että se maksaisi niin ja niin paljon, kun olin selvitellyt tarkan hinnan luvatusta jutusta. Kun kommentti siihen oli, että "Jaha", mitään elettäkään tai kommenttia sen maksamisesta ei tullut, niin jätin sitten hankkimatta. Päätin, että en kerjää niitä rahoja ja omia vähiäni en siihen laita, kun muutakin tarpeellisempaa käyttöä oli.

[QUOTE="aapee";29123269]Se ite halus, olen laihtunut paljon ja se ajatteli palkita mua uusilla vaatteilla. Mä oon ny ihan paskana, 80e on iso raha mulle ja en olisi todellakaan osta mitää Espritin vaatteita ittelleni jos olisin tän tienny.
Eihän sitä voi mennä vaatimaankaan niitä rahoja mitä lupas. Oli kyllä viimeinen kerta, kun luotan ton sanaan.[/QUOTE]

Montakohan espritin vaatetta sä väität saanees satasella? Korkeintaan kolme... Tyhmä ihminen.

Anoppi ei ehkä vaan muista, mitä tuli luvattua.
Mulla anopin kanssa samanlaisia kokemuksia, lupailee kaikenlaista, mutta toteuttamatta jää. Nykyään en sen puheille annakaan paljon painoarvoa. Se on vaan sellainen tyyppi, joka hölöttää kaikenlaista, kuinka ois kiva käydä meidän lasten kanssa siellä ja täällä ja hän hankkii sitä ja tätä, mutta hetken kuluttua on jo täydellisesti unohtanut kaiken. Aika ärsyttävää tyhjänpuhumista.

[QUOTE="oho";29124559]Montakohan espritin vaatetta sä väität saanees satasella? Korkeintaan kolme... Tyhmä ihminen.[/QUOTE]

Mä olen saanut aika montakin, alennusmyynnistä ;) Mm. 25 eurolla mekon jonka ovh oli n. 80 euroa, muutamalla eurolla paitoja ja huiveja :)

Ehkä miehen olisi helpompi puhua äidilleen, voisi sanoa että kävi vähän hassusti, kun vaimo käsitti että saa anopilta vaatteisiin 100e ja osti sillä summalla, ja nyt ne ylimääräiset 80 euron ostokset on suoraan pois talousrahoista ja talous sen takia kuralla. Tylystihän tuo oli tehty, mutta voihan olla että siinä on ollut joku väärinkäsitys, anoppi unohti paljonko lupasi tmv.

Mä olen sen verran varovainen, etten uskaltaisi ostaa rahoilla joita mulla ei vielä ole. Ajattelisin, että ehkä se toinen unohtaakin luvanneensa rahaa, ja mua nolottaisi liikaa sitten pyytää niitä. En ymmärrä, miksei voi vaan antaa sitä rahaa käteen tai tilille. Vai kävikö niin, että toinen lupasi rahaa jota ei olekaan antaa, ja toinen käytti ne "rahat"? :D

[QUOTE="Minn";29124566]Anoppi ei ehkä vaan muista, mitä tuli luvattua.
Mulla anopin kanssa samanlaisia kokemuksia, lupailee kaikenlaista, mutta toteuttamatta jää. Nykyään en sen puheille annakaan paljon painoarvoa. Se on vaan sellainen tyyppi, joka hölöttää kaikenlaista, kuinka ois kiva käydä meidän lasten kanssa siellä ja täällä ja hän hankkii sitä ja tätä, mutta hetken kuluttua on jo täydellisesti unohtanut kaiken. Aika ärsyttävää tyhjänpuhumista.[/QUOTE]

Itse kanssa olen taipuvainen ajattelemaan, että anoppi ei tätä "ilkeyttään" tehnyt. Kyse saattoi olla väärinkäsityksestä tai sitten unohduksesta.

Kurja juttu aloittajalle. Mielestäni aloittajan mies olisi kyllä voinut ihan nätisti äidilleen sanoa, että me luulimme summan olevan 100 euroa, mutta ilmeisesti asiassa on tullut väärinkäsitys.

Ootkohan sä nyt ymmärtänyt väärin, kuulostaa oudolta että antaisi rahat vasta jälkikäteen. Jos se ois oikeesti tarkottanut antaa sulle satasen vaatteisiin niin kai se ois antanut ne rahat ennen matkaa?

Joillakin on niin paha miellyttämisen halu, että he lupaavat kaikenlaista ilman, että heillä on aikomuskaan pitää lupauksia tai lupaavat enemmän kuin mitä pystyvät antamaan. Ilmeisesti anoppi tykkää ap:sta paljon ja anoppi haluaisi miellyttää häntä. Luvatessa satanen tuntuu paljon pienemmältä kuin miltä se tuntuu silloin, kun rahasta joutuu konkreettisesti luopumaan.

Kun anoppi ei antanut rahoja ennen lähtöä handuun, oli tosi typerää mennä tuhlaamaan. Eikö mikään kello kilkattanut, kun anoppi sanoi maksavansa matkan jälkeen????
Luultavasti anopilla ei ollut varaa tuhlailuusi, mutta hän antoi ilmaisen neuvon: Ei pidä luottaa kaikkeen, mitä kuulee.
Miehesi nyt ei ole syypää yhtään mihinkään. No tjaah, on rumaa pitää kaveriaan yllytyshulluna - kuten näyttää käyneen.

Jos AINA varmistelee elämäänsä, eihän sitä kohta ehdi muuta tekemäänkään tai ainakin monta asiaa jää tekemättä! Luulis, että tuollaisessa tilanteessa anopin sanaan olisi voinut luottaa, varsinkin kun miehesi myös yllytti sinua ostamaan vaatteita eli mitään viitteitä ei ollut siitä, että rahoja ei olisi jälkikäteen tulossa.

Jos miehesi ei asiasta kysy äidiltään, niin toivottavasti sitten yhdessä jaatte sen 100€ suunnittelemattoman menon.

Ai Tukholmassa ei kannata käydä, jos ei ole varaa shopata edes 80e:lla?

Ei kannata, ainakaan palstan mukaan. Eikä kannata lähtiä laivalle vaikka työnantaja maksaas matkat ja ruuat jos on kerran köyhä opiskelija jolla ei pahemmin ylimääräästä rahaa oo. Näin mullekki täällä sanottiin, olis pitäny jättää ilmaanen laivamatka väliin. :D

Minua ilettäisi ostaa satasella vaatteita anopin laskuun. Nippa nappa olen suostunut istumaan miehen äidin ostamassa nojatuolissa.

En ainakaan siis ilkeäisi alkaa nurisemaan asiasta.

Muutenkin elämässä pyrin siihen, että olen täysin varma luvatuista asioista vasta niiden toteuduttua. En siis pistäisi noin tiukilla olevaa talouttani koetukselle tyhjän lupauksen kanssa.

No, en ole kyllä muutenkaan niin kallliiden vaatteiden perään, että ne olisivat ensisijaisia ostoksia Tukholman-reissulla.

Mä en ymmärrä että minkä takia ylipäätään lähdit reissuun jos siihen ei ole varaa...Ei ne matkatkaan ilmasia ole..Silläkin rahalla olisit voinut ostaa jotain hyödyllistä.

Yhteistyössä