Raskaana olevat! Oletteko hyvillä mielin syöneet Tamiflu-kuurin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miumau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miumau

Vieras
Mulla todettiin eilen ns. selkein oirein sikainfluenssa. Testiä ei tehty. Tulehdusarvot hieman koholla. Kuumetta ei ole ollut kuin yhtenä päivänä. Yskä ja nuha taudista jäljellä. Söisittekö tässä tapauksessa kuurin, ettei tulisi jälkitauteja, vai jättäisittekö syömättä

sehän tässä arveluttaakin kun testejä ei enää tehdä että onko tää nyt oikeesti sitä vai jotain muuta. mulla siis rv 15 tänään. Huolettaa et onko tosta jotain haittavaikutuksia sikiöön.

Meillä sairasti lapset sikainfluenssan varmistettuna. Itse sairastin samalla kuumeettomana, oletin sen olevan myös possua. Neuvolassa pyydettiin rokotteeseen, en mennut koska lihaksia särki ja tauti oli päällä. Tamifluta tarjottiin, en ottanut koska oireeni kuitenkin siedettävät. Nyt mennään rv 9. Kohdallani tapaus oli onneksi lievä...

Olen viimeisilläni raskaana ja vielä ei ole tauti iskenyt, onneksi. Sen olen jo päättänyt, että rokotetta en ota missään tapauksessa ja myös tuosta Tamiflusta aion kieltäytyä jos sairastun.

Ei tullut mitään oireita, vaikka varoiteltiin. Ja se kuurihan pitää aloittaa 48 tunnin sisällä oireiden alkamisesta, jotta saadaan suurin hyöty. Rokotuksen olin saanut, mutta ei ehtinyt tehota. Lääkkeen sikiövaikutuksia ei ole tutkittu, mutta myöskään sikiövaurioita ei ole raportoitu :/ Aika isoja päätöksiä tässä joutuu tekemään... Minulla varmistettiin tartunta, miksi ne ei sinulta ottaneet testiä ?

Ihme juttu tosiaan, olishan se hyvä varmistaa. Kysy vielä jos voisit päästä testiin. Itse ehkä aloittaisin kuurin ja lopettaisin sitten tuloksen tultua, jos se ei sitä ollutkaan. Ehditkö saada rokotteen ?

Uusimmat

Yhteistyössä