Faktatietoa etsitään ensisijaisesti faktatietoa sisältäviltä sivustoilta ja suoraan lääkäriltä, ei keskustelupalstoilta. Keskustelupalstoilla voi saada faktavastauksia, mutta vastaukset pohjautuvat aina omaan kokemukseen ja oman matkan varrella kertyneeseen tietoon. Kukaan täällä ei voi tuntea sinun tapaustasi ja antaa täsmäneuvoja.
Miksi käyt lääkärillä, jos hänen antamat ohjeet ei sulle kelpaa? Tietysti eri lääkäreiden ohjeet on erilaisia, sillä jokaisella lääkärillä on omat näkemyksensä ja myös erilainen kokemus. Ota selvää pätevästä lääkäristä ja keskitä sille samalle kaikki kyseistä aihealuetta koskevat käynnit. Yksi hoitaa kilpirauhasasiat, toinen gynekologiset. Kuuntele mitä lääkäri sanoo, esitä kysymyksiä ja NOUDATA OHJEITA! Ei pitäisi olla monimutkaista.
Oma tietämykseni on peräisin faktaa sisältäviltä sivustoilta (Olen erittäin lähdekriittinen) ja oman polkuni varrella koetuista asioista. Raskautumisvaikeutta hoitaa yksi taho, kilpirauhasasioita toinen. Polilla on useampi lääkäri ja heillä hieman erilaiset näkemykset, mutta noudatan silti niitä ohjeita jotka kyseisellä käyntikerralla saan. Ei minun tehtäväni ole kyseenalaistaa ja uhmata erikoislääkärin ohjeita. Voin kysyä miksi tai tarkistaa keskustelupalstalta lukemani asian paikkansapitävyyden, mutta minun tietämykseni ei koskaan tule olemaan sen tasoista, että voisin tehdä päätöksiä. Uhmaamalla ja hätiköimällä vaikeutan vain omaa tilannettani, joten annan lääkäreiden hoitaa työnsä ja teen kiltisti oman osuuteni. Suosittelen samaa sinulle.
Tuohon sekavuuteesi varmaan auttaisi jo se, että yksinkertaisesti rauhoittuisit. Tuollaisesta poukkoilusta ei ole mitään hyötyä, siitä voi olla jopa haittaa. Asiat ei tapahdu hetkessä, joten täytyy olla kärsivällinen ja antaa lääkärien tehdä työnsä, jos heiltä apua haet. Osa lääkäreistä kirjoittaa hyvinkin auliisti reseptejä asiakkaan mielenrauhan vuoksi, mutta et siitä mitenkään hyödy. Parhaiten saat apua jättämällä päätösvallan lääkärille ja noudattamalla ohjeita.