Raskaaksi pyhästä hengestäkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Simpukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt en ihan ymmärtänyt. Siis voiko tämä olla kohdun ulkopuolinen vai voiko siis kaikki olla hyvin? Mulla on nyt kp 50. Ai teroja voi syödä vaikka olisi raskaana, lopetin ne ja samoin metut tänään. Lepopulssi on ollut tänään hieman korkea n. 100, ahistaa, en tiedä voiko tämä johtua jännityksestä.

Voi olla kohdun ulkopuolinen, voi olla tuulimuna, voi mennä kesken. Kaikki voi myös olla hyvin. Olepa nyt neuvolaan yhteydessä, niin sieltä saat neuvoja. Terokuuria ei kannata jättää kesken ainakaan ilman lääkärin lupaa, Metuista puhumattakaan.

Mutta pelottaa vain kun viikko sitten kävin gynellä ja hän näki munasarjan vai kohdun vieressä jonkun nestekystan, mutta entä jos se olikin se alkio vai mikskä sitä nyt kutsutaankaan, eli jos onkin kohdun ulkopuoleinen raskaus? Vai näkyiskö se erinlailla?

Alkiota ei voi nähdä ultrassa tuossa vaiheessa. Lääkäri kyllä erottaa onko kyseessä kysta vai raskausmateriaali. Minkä kokoinen tuo kysta oli? Saitko käyntitekstiä? Jos sait, niin mitä siinä lukee.

Vähän alkaa kyllä haiskahtaa provolle tämä tapaus. Jos nimimerkin numerot viittaa syntymävuoteen, niin sen pitäisi olla paremminkin 97.

*Muoks* Ehdit siis popsimaan Teroja kaksi päivää ja lopetit ne plussatuuasi kp50? Joko tämä on ihan soopaa tai et ole kuunnellut yhtään mitä lääkäri on sulle sanonut. Ei tuossa tarinassa ole päätä eikä häntää. Ei mene läpi, että gyne on määrännyt Terot aloitettavaksi, jos munasarjassa on ollut kypsän kokoinen johtofolli/keltarauhanen tai edes se kysta. Merkit kierron loppuvaiheesta on ollut selvästi esillä. Jos kävit ultrassa vain sillon kp12, jolloin limis oli vain muutaman millin, niin Terojen aloitusta ei varmasti ole määrätty vasta lähemmäs kp50.

Täytyy olla aika hullu, että tällaista provoilee.

Viimeksi muokattu:
Lääkäri sanoi että jos raskaus alkaa lopeta metut, ajattelin sitten lopettaa myös terot koska niillähän yritettiin saada vain kuukautiset tulemaan. En ole syönyt niitä lauantaista lähtien, tuskin niitä enää viittin aloittaa?
Lääkäri ei antanut mulle muuta mukaan kuin kuvat. Kävin siis aikaisemmin toisella gynellä (olisiko siitä noin kk) ja silloin hän jo ultrasi ja näki silloin vesikystan (tai siksi sitä nimitti) hän sanoi että terot voisi lopettaa ja kokeilla tulisiko kuukautiset ilman niitä. Kävin sitten viikko sitten toisella gynellä ja sanoi että tuo on tosiaan vesigysta. Hän sanoi että että kun kp oli silloin jotain 42, voisi terot aloittaa uudestaan. Odottelin kuitenkin muutaman päivän kuukautisia mutta aloin sitten syömään niitä, en kerinnyt syömää kuin muutaman kun tein positiivisen raskaustestin. Nyt en ihan ymmärtänyt tuota sinun kommenttia 97? kyllä, olen syntynyt 87, olen tosiaan vähän tietämätön näissä asoissa. Ymmärsinkö oikein, että epäilet mun kirjoituksia. Ihan tosissani olen kirjoittanut, mutta taidan olla vähän tyhmä kun en tajua. Anteeksi.

Sen tiedon perusteella mitä mulle on matkan varrella kertynyt, ei tuo sinun tarinasi enää kuulosta uskottavalta. Ihan liikaa sekavuuksia, mutta kieltämättä se sopii yksiin tuon sinun hätäisyytesi kanssa.

Minä pesen käteni nyt tästä tapauksesta. Aloittajan kuulumiset kiinnostaa edelleen.

Täytyy varmaan sitten käydä lääkärissä jos tosiaan olen jotenkin sekava enkä ymmärrä. En toisaan kyllä ihan kaikkea ymmärrä ja siksi olen kysynyt täältä, olen todella kiitollinen siitä että olet jaksanut auttaa mua ja se on helpottanut oloani. Olen mieheltänikin välillä kysynyt mikä jokin tarkoittaa kun en ole itse tajunnut, eikä hänkään ole kaikkea ymmärtänyt, vaikka fiksu onkin. Täytyisi varmaan ensiksi sitten etsia lukemalla tietoa eikä kysellä. Olet vaan aina niin hyvin vastannut kaikkiin mieltä painaviin asioihin. Saanko kysyä miten sulla on noin paljon tietoa? Olen tosiaan käynyt kahdella gynellä hiljattain ja molemmat ovat antaneet vähän eri tietoa. Harmittaa jos vaikutan jotenkin oudolle, kaipaisin kuitenkin kipeästi neuvoja.

Faktatietoa etsitään ensisijaisesti faktatietoa sisältäviltä sivustoilta ja suoraan lääkäriltä, ei keskustelupalstoilta. Keskustelupalstoilla voi saada faktavastauksia, mutta vastaukset pohjautuvat aina omaan kokemukseen ja oman matkan varrella kertyneeseen tietoon. Kukaan täällä ei voi tuntea sinun tapaustasi ja antaa täsmäneuvoja.

Miksi käyt lääkärillä, jos hänen antamat ohjeet ei sulle kelpaa? Tietysti eri lääkäreiden ohjeet on erilaisia, sillä jokaisella lääkärillä on omat näkemyksensä ja myös erilainen kokemus. Ota selvää pätevästä lääkäristä ja keskitä sille samalle kaikki kyseistä aihealuetta koskevat käynnit. Yksi hoitaa kilpirauhasasiat, toinen gynekologiset. Kuuntele mitä lääkäri sanoo, esitä kysymyksiä ja NOUDATA OHJEITA! Ei pitäisi olla monimutkaista.

Oma tietämykseni on peräisin faktaa sisältäviltä sivustoilta (Olen erittäin lähdekriittinen) ja oman polkuni varrella koetuista asioista. Raskautumisvaikeutta hoitaa yksi taho, kilpirauhasasioita toinen. Polilla on useampi lääkäri ja heillä hieman erilaiset näkemykset, mutta noudatan silti niitä ohjeita jotka kyseisellä käyntikerralla saan. Ei minun tehtäväni ole kyseenalaistaa ja uhmata erikoislääkärin ohjeita. Voin kysyä miksi tai tarkistaa keskustelupalstalta lukemani asian paikkansapitävyyden, mutta minun tietämykseni ei koskaan tule olemaan sen tasoista, että voisin tehdä päätöksiä. Uhmaamalla ja hätiköimällä vaikeutan vain omaa tilannettani, joten annan lääkäreiden hoitaa työnsä ja teen kiltisti oman osuuteni. Suosittelen samaa sinulle.

Tuohon sekavuuteesi varmaan auttaisi jo se, että yksinkertaisesti rauhoittuisit. Tuollaisesta poukkoilusta ei ole mitään hyötyä, siitä voi olla jopa haittaa. Asiat ei tapahdu hetkessä, joten täytyy olla kärsivällinen ja antaa lääkärien tehdä työnsä, jos heiltä apua haet. Osa lääkäreistä kirjoittaa hyvinkin auliisti reseptejä asiakkaan mielenrauhan vuoksi, mutta et siitä mitenkään hyödy. Parhaiten saat apua jättämällä päätösvallan lääkärille ja noudattamalla ohjeita.

Mielipide!

En tiedä onko nainen87 provo vai mitä. Olen lukenut läpi teidän keskustelun ja huomasin kyllä jo alkuvaiheessa (ja muissa teksteissäsi), että sinä macy gray, olet omissa teksteissäsi hyvinkin ohjaileva ja suollat tietoa. Täytyy muistaa, että nämä ovat vain sinun kokemuksiasi. Sinulla on ehkä paljon tietoa (turhaakin), mutta kannattaa jättää osa niistä omaan käyttöön, ettei ainakaan huolestuta toisia lisää. Olen itsekin huomannut, että eri lääkäreillä todellakin on aivan eriävät mielipiteet ja toisinaan ihmisillä ei ole muuta vaihtoehtoa kun käydä eri lääkäreillä, jos meinaa lääkäriin päästä.Oletko siis aivan varma, että omat lääkärisi hoitavat sinua juuri oikein??? Ja nainen87 varmaan on huolissaan itsestään ja siksi hätäilee.

Suosittelen nainen87, että jätät keskustelun tähän ja yrität olla yhteydessä omaan lääkäriin ja keskustelet hänen kanssa kuinka jatkat. Onnea jos tämä tarina on tosi ja onnea jatkolle.

Kiitos kommentistasi, ajattelin että olenko tosiaan ihan pimee. Tuli vähän surullinen fiilis :( Niin, tosiaan olen käynyt kahdella gynellä ja olen saanut erinlaisia hoitoneuvoja. Olisinkin vain halunnut täällä keskustella toisten kanssa ja kuulla millaisia ohjeita he ovat saaneet ym. En oikeesti tiedä kauhesti näistä asoita, olen pahoillani jos menee hermot mua neuvoessa. Soittelen huomenna uudestaan gynelle ja kyselen jatkoa. Mutta Kiitos sinulle "Vai niin", helpotti omaa oloani. Mutta Kiitos myös macy grey, olet antanut myös paljon hyviä neuvoja. Mutta tosiaan taidan kysellä vähän liikaa, joten parempi lopettaa.

[QUOTE="Vai niin";27561511]Olen lukenut läpi teidän keskustelun ja huomasin kyllä jo alkuvaiheessa (ja muissa teksteissäsi), että sinä macy gray, olet omissa teksteissäsi hyvinkin ohjaileva ja suollat tietoa. Täytyy muistaa, että nämä ovat vain sinun kokemuksiasi. Sinulla on ehkä paljon tietoa (turhaakin), mutta kannattaa jättää osa niistä omaan käyttöön, ettei ainakaan huolestuta toisia lisää.[/QUOTE]

Osaatko lukea? Jos osaat, niin lukisitko ajatuksella ihan kaikki kommenttini. Mielestäni kirjoitin ihan selvällä suomen kielellä, että keskustelupalstoilla kirjoitukset pohjautuu omiin kokemuskiin sekä matkan varrella kertyneeseen tietoon ja jokaisen tapaus on yksilöllinen. Ainoa täsmäneuvo jonka palstalla voi antaa on se, että kuuntelee lääkäriä ja noudattaa lääkärin antamia ohjeita. Sitä nainen87 ei ole tehnyt.

Mitä hyötyä on käydä monella saman alan erityislääkärillä, jos ei ole aikomustakaan noudattaa saamiaan ohjeita? Ei maallikolla ole asiantuntemusta päättää omasta lääkityksestään eikä ohjetta tapaukselle sopivaan hoitoon saa myöskään palstalta. Minua hoitavilla lääkäreillä on kymmenien vuosien kokemus omilta erikoistumisaloiltaan, joten uskallan väittää heidän tietävän mikä on minun tapauksessani oikeanlainen hoito. Millä oikeudella ja mukatietämyksellä sinä kyseenalaistat sen? Minä en ole täällä ketään huolestuttanut vaan pyrkinyt vilpittömästi auttamaan parhaani mukaan. Ei se ole minun ongelmani enkä minä sille mitään mahda, jos joku täällä ylikierroksilla vauhkoaa uhmaten itseään hoitavien lääkärien asiantuntemusta.

nainen87 > Se millaisia neuvoja muut ovat hoitavilta lääkärieiltään saaneet ei vaikuta millään tavalla siihen mikä on sinulle sopiva hoito. Kokemuksia voi kysellä, mutta silti tulee noudattaa sinulle annettuja ohjeita. Se on sinun velvollisuutesi sinua hoidettaessa. Lääkäreillä on eri näkemykset ja tulee aina olemaan. Jos lääkäriltä saat ohjeet, niin noudata niitä ja palaa tarvittaessa hakemaan lisää neuvoja samalta lääkäriltä. Useampi sopan hämmentäjä ei saa edistystä aikaan ja itsekin hämmennyt suotta.

Aloittamani viestiketju lähti ihan eri urille kuin varsinainen aihe, joten en ole enää viitsinyt suuremmin kommentoida tai edes seurata viestittelyä. Nyt kuitenkin pari riviä nykytilanteesta. Kiitos kaikille asiallisesti kommentoineille, olen yrittänyt soveltaa antamianne neuvoja ja ottaa iisimmin. Se on tietty vaikeaa kun vauvakuume on kova, ja ikääkin sen verran että haluaisi asioiden tapahtuvan mahdollisimman pian. Vaan eihän se niin oikeessa elämässä mene.

Olemme ottaneet vähän rennomman vaihteen ja vauvan ”yrittäminen” on jätetty toistaiseksi pois. Seksiä on ollut 2-3 kertaa kuukaudessa kuten tähänkin asti, mutta se on ollut spontaania ja nautinnollista, kun ei ole suorituspaineita. Jossain vaiheessa sitten ”ei-niin-tietoisesti” ajoittamaan niitä harvoja kertoja ovulaationkin aikoihin, mutta ei niin alleviivaten. Toivottavasti näin tärppäisi jossain vaiheessa.

hohhoh, olipa yllätys että macy gray taas nokkii täällä jotain. oot tosi lapsellinen, mene itseesi ja suolla paha olosi muualle. huvittavaa kun neuvot noudattamaan lääkärin ohjeita ja luottamaan ammatti-ihmisiin hötkyilemättä, sitten itse kuitenkin olet kuvitellut olevasi raskaana nähtyäsi raskaustestissä muutaman sekunnin ajan viivan joka ei kuitenkaan tallennu kameralle. ja menkat alkaa ajallaan, sinä itket keskenmenoa... :D

olen törmännyt kirjoituksiisi monta kertaa, ja sinä olet viimeinen ihminen neuvomaan ketään. olet tosi hyökkäävä ja kaikkitietävä, ja sitten kuitenkin otat todella nokkiisi kun sinua paremmin tietävä neuvoo. jätä kuule ammattilaisten neuvot ammattilaisille ja rauhoitu itse.

[QUOTE="vieras";27674525]hohhoh, olipa yllätys että macy gray taas nokkii täällä jotain. oot tosi lapsellinen, mene itseesi ja suolla paha olosi muualle. huvittavaa kun neuvot noudattamaan lääkärin ohjeita ja luottamaan ammatti-ihmisiin hötkyilemättä, sitten itse kuitenkin olet kuvitellut olevasi raskaana nähtyäsi raskaustestissä muutaman sekunnin ajan viivan joka ei kuitenkaan tallennu kameralle. ja menkat alkaa ajallaan, sinä itket keskenmenoa... :D

olen törmännyt kirjoituksiisi monta kertaa, ja sinä olet viimeinen ihminen neuvomaan ketään. olet tosi hyökkäävä ja kaikkitietävä, ja sitten kuitenkin otat todella nokkiisi kun sinua paremmin tietävä neuvoo. jätä kuule ammattilaisten neuvot ammattilaisille ja rauhoitu itse.[/QUOTE]

:D Voi, onko sinulla paha mieli. Jos ei kirjoitukseni miellytä, niin ei ole pakko lukea. Varsin mielenkiintoisen kuvan olet minusta saanut ja varsin jänniä johtopäätöksiä vetänyt. Kappas kun en kuvailustasi itseäni tunnista. :D Kaikista huvittavinta on se, että haukut minua todella lapselliseksi, mutta et itse uskalla kirjoittaa mustana. :D

Yhteistyössä