Raparperin fariiniyllätys.... leivonta ohje jota jokaisen kannattaa kokeilla, nam!

Kuullostaa hyvälle, ite on tullu tehtyä tälläisella ohjeella jo monta kertaa raparperipiirakka.

RAPARPERIKEIKAUSTORTTU

(8 annosta)
Ainekset:


Vuokaan:
25 g Pirkka-leivontamargariinia
1 dl fariinisokeria
8 dl (n. 300 g) raparperia paloiteltuna
Taikina:
125 g Pirkka-leivontamargariinia
1 3/4 dl sokeria
2 kananmunaa
2 1/2 dl vehnäjauhoja
1 tl Pirkka-leivinjauhetta
1 tl Pirkka-vanilliinisokeria
1/2 tl Pirkka-kardemummaa

1. Voitele tasapohjaisen kakkuvuoan (halkaisija 22 cm) reunat kevyesti. Levitä vuoan pohjalle pehmeä margariini ja fariinisokeri. Ripottele vuokaan raparperipalat.

2. Vaahdota rasva ja sokeri. Lisää vaahtoon huoneenlämpöiset munat yksitellen vatkaten. Sekoita keskenään vehnäjauhot, leivinjauhe, vanilliinisokeri ja kardemumma. Lisää jauhoseos taikinaan vain sen verran sekoittaen, että taikina on tasaista. Levitä taikina raparperien päälle vuokaan.

3. Paista 175 asteessa uunin alimmalla tasolla noin 40 minuuttia. Irrota hieman jäähtyneen kakun reunat varovasti veitsellä ja kumoa se tarjoiluvadille. Tarjoa raparperikeikaus haaleana vaniljakastikkeen tai -jäätelön kanss
 
auringonkukka-75
Olisiko kenelläkään sellaista raparperipiirakan ohjetta, jossa se raparperi on ikäänkuin hilloa tai kiisseliä pullataikinan päällä? Olen yrittänyt säveltää itse, mutta tulos on ollut :x
Tarkoitan vähän siis samaan tapaan, kuin kaupoissa myytäviä esim. mustikkapiirakoita.
 
Ihan pelkistä raparperistako aada keität mehuiks mehumaijal...ettet paa mitää marjoja sekaa antaan makua? Oon luullu et siitä ei tuu häävin makusta pelkästään, olenko siis väärässä???
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ihan pelkistä raparperistako aada keität mehuiks mehumaijal...ettet paa mitää marjoja sekaa antaan makua? Oon luullu et siitä ei tuu häävin makusta pelkästään, olenko siis väärässä???
pitää laittaa vaan reilusti sokeria enemmän kuin muuten marjoja keittäessä ja voihan sinne heitää pakasteesta mansikat sekaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Onko jollain kokemusta kuinka monen ihmisen torttu tästää tulee. Siis kuinka monen ahneen ihmisen torttu
sellanen normi pyöreä piirakkavuoka, eli 4 ahnetta syö sen yhdellä istumalla ;) oli tosi hyvää, ja helppo tehdä!
 

Yhteistyössä