Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Meirami: Kuten sanoin, että toivottavasti olen ymmärtänyt väärin. Saat toki perustella valintaasi mm. umpiportaiden suhteen. Mutta minusta on ihan normaalia kanssakäymisessä, että vähän miettii mitä ja miten sanoo. Ja, että puhuu vaan omasta puolestaan. Ja täällä se korostuu, koska emme voi nähdä toistemme eleitä tai kuulla äänenpainoja.
Me olemme kyllä valinneet tontin talon mukaan. Ja halusimme lisäksi pihalammen ja peltoa ja metsää. Mutta ehdoton edellytys tontille oli, että sille voi rakentaa haluamme talon ja että tontti on tarpeeksi iso. Jos jotain haluaa kovin, jaksaa tehdä työtä sen eteen, että saa mitä haluaa. Täälläpäin Suomea järvenranta ei ole itseisarvo, koska täällä ei ole järviä.
Mitä tarkoitat, että rinnetontissa ei ole pengerryksiä? Eikö pengerrykset nimenomaan kuulu rinnetonttiin?
On mukavaa, että olet nyt tyytyväinen kotiisi. Minäkin olen asunut jo hyvin monenlaisissa taloissa elämäni aikana kerrostalosta maalaistaloon. Ja nyt on hienoa, että voi summata omat kokemuksensa, kun ei ole lapsuuskodista muuttamassa ekaan asuntoonsa.
Nimimerkkini tulee aivan siitä Pokka pitää tv-sarjan Hyacinth'sta, persoonattomasti kopsattu siis. Mutta Hyacinth on juuri sitä mitä minä, kukkineen, kynttiläillallisineen, seurakunta-aktiviteetteineen ja epämääräisinä sukulaisineen. Tosin poikani ei ole kuten Sheridan... ei ompele ristipistoja, mutta rahaa kerjää kyllä yhtä paljon. Ja se, että hän ei ole ainokaisemme. Pokka pitää on minusta yksi parhaita tv-sarjoja, joten siitä se valinta sitten tuli, helposti.
Toivottavasti asiamme on nyt loppuunkäsitelty, otin asian esille, koska en halua luulla väärin!
Asia on toki loppuun käsitelty. Ihan hyvä, että otit asian esille, tykkään itsekin siitä, että ollaan suoria. Juuri tuo suoruus saa myös aikaan väärinkäsityksiä. Se vaan harmitti, kun käsitit väärin. toivottavasti jatkossa voimme jatkaa tätä jo kauan kestänyttä mukavaa mielipiteiden vaihtoa, ja yritetään olla provosoitumatta.
Nytkin korjaan sen, etten tarkoittanut teitä tuolla, että talo valitaan ennen tonttia. Perustelin vaan sen, että meille tämä oma hiekkarantainen tontti oli tärkeä, koska järvikunnassa, missä tontit on edullisia kaupunkiin verrattuina, ei voitu kuvitellakaan olla hyödyntämättä tällaista tilaisuutta. Päätettiin, että ellemme rantatonttia, emme rakenna tänne ollenkaan. Tuo ranta tuo talolle arvoa, kun muuten täällä taloista ei saa sellaista hintaa kuin kaupungeissa. Ja onpahan mökki sitten lähellä, tarkoitan tuota rantasaunarakennusta =)
On muuten hyvä, että teillä on suuri tontti, sillä mielestäni Auroora ja sen tyyppiset talot tarvitsevat suuren tontin ja sopivat hienosti järvenrannalle. Olen nähnyt ahtaalle tontille rakennetun kaksikerroksisen Aurooran, siinä ei talo tule edukseen, tätä tarkoitin sillä, että jotkut haluaa jonkin tietyn talon tontista viis.
Tuossa yksi päivä ajattelin, että ellemme asuisi maalla, järvenrannalla en välttämättä enää tamäntyylistä taloa haluaisi. Jokin modernimman tyylinen talokin voisi olla kiva, puinen sellainen, nyt tarkoitan siis ulkomuotoa, pohja siinäkin olisi samankaltainen kuin nyt. En tarkoita kuitenkaan tarkoita Kannustalon Harmajan tyylistä, pulppettikatto taloa, se on jo liian moderni
Joo, onneksi tämä rinnetalo osottautuikin mainettaan paremmaksi =) Mulla oli ihan väärä käsitys niistä, joten ymmärrän sinunkin mielipiteen. Taloedustajat ja monet tutut vakuuttelivat, että rinnetontit on todella kysyttyjä ja niihin saa toimivan talon ja hauskan pihan, kannatti uskoa, jonkin aikaa siihen meni, että tyydyin rinnetaloon. Tuolla pengerryksellä tarkoitin, ettei niitä talon ympärille tarvinnut väkisin tehdä, tulevat ns.tontin puolesta luonnostaan. Tälläkin alueella on tasamaataloja, jotka jostain syystä on joka puolelta pengerretty, vaikea on sellaiseen pihaa laittaa. Meillä Meillä tuo pengerrys on luonollisesti talon talon takana ja hiukan sivuilla. Portailla saa pihalle ilmettä, takapiha ja ranta on tasaista. Autotalli meillä on rakennettu tasamaalle ja sen ympärille näytti tulevan kamalat pengerrykset, mutta onneksi täyttöjen jälkeen vaan yhdeltä suunnalta.
Niin ajattelinkin nimerkkisi tulevan tuosta englantilaisesta rouvasta. Mitä Pokka pitää sarjaan tulee, se on tosi hyvä =) Minäkin tykkään kynttiläillallisista, hyvästä ruoasta, kukista, mutta en kuitenkaan myönnä kyllä olevani Hyacinth
Miehelläni on täti, joka kyllä kyseistä rouvaa muistuttaa. Toivottavasti sinäkin omaat Hyacinthin vain parhaat puolet, häneltä kun löytyy kyllä monenlaisia puolia
Se on totta, että näin kirjoittamalla ihmisten tarkoitusperät voi ymmärtää väärin, mutta kyllä sitä kanattaa uskoa sitä mitä kukakin kirjoittaa, eikä ajatella itse yhtään enempää. Itse yrtitän käyttää hymynaamoja kirjoituksia pehmentämään.
Jatketaan taas kirjoittelua entiseen malliin ja kysytään, jos tulee jotain epäselvää.
Noista kuvista vielä, että mukavahan niitä on katsella ja ihastella, vaikka itse tuskin niitä tänne saan edes aikaiseksi laittaa.
Meidän portaat ovat muuten samantyyliset kuin Liberomainoksessa, jossa vauva kiipeää niitä ylöspäin ja aikuinen pitää kiinni/vetää häntä housuvaipasta =) Portaat vaan eivät ole noin pitkät, välillä on tasanne ja noin matalaa seinämää meillä ei ole, seinämä on portaiden keskellä ja toisella sivulla on täysi seinä kahden kerroksen korkuinen ja toinen seinämä on eteisaulassakin 120cm korkea. Mutta askelmat ovat tuollaiset, satulaportaiden askelmat, eri väriset vaan. Tämän kerroin, jos jotakin kiinnostaa.
Millaiset portaat tulee muille rinnetalojen rakentajille?