Onnea kaikille, jotka olette päässeet/pääsette lähiaikoina muuttamaan uuteen kotiin! Meilläkin rakentaminen menossa, mutta tilanne sikäli toinen, että olemme muuttaneet tähän kotiin jo 3 vuotta sitten. Meillä siis "valmistalo", mutta jätimme itsellemme tosi paljon hommaa eli siksi rakentaminen venynyt. Meillä oli ihan valmis alakerta sisältä, mutta kaikki ulkotyöt (laudat, maalaus, terassit, lämmin kuisti) jätettiin itselle. Siinä ei kyllä säästänyt mitään, mutta tulipahan vähän erilainen, kuin mitä talofirma olisi pystynyt tekemään. Ja kai niissä kuistin ja terassien teossa jotain säästikin -toivon mukaan. Kolme kesää meni siihen, että saatiin ulkopuoli lopulliseen kuosiin, kun on pikku hiljaa tehty eteenpäin ja samalla tehty pihatöitä myös. Viime syksynä valettiin autotalli/varastorakennuksen pohjat. Siiihen tulee siis autotalli/autokatos, varasto ja huone, jota voi käyttää vaikka harrastushuoneena. Sitä rakennellaan sitten, kun yläkerta on valmis. Nyt syksystä lähtien mies on tehnyt pikku hiljaa yläkertaa, jonne tulee vajaa 60m2 lisätilaa. Viime viikot on alettu vähän ripeämmin tekemään ja olen päässyt jopa itsekin hommiin. Maalausta ja siivousta lähinnä
Hattua nostan teille, jotka olette tehneet itse talonne ihan "alusta asti". Minusta ei siihen olisi ollut. Kyllä tässäkin on päässyt tähän rakentamisen makuun. Eilen kävimme ostamassa parilla tonnilla tavaraa, että saadaan homma etenemään. Nyt on viimeisen huoneen kipsilevyjen paklaus ja hiominen menossa. Toinen makuuhuone ja aula on maalattu. Lisäksi pitäisi maalata porraskäytävä ja vaatehuone ja toinen makuuhuone. Lattiamateriaali on ostettu, samoin kylppärin seinälaatat. Jalkalistatkin saimme eilen ostettua. Seuraavaksi maalausten jälkeen sähkäri tulee tekemään sähkötyöt (mies on alustavasti tehnyt ne, mutta sähkäri tulee tekemään lopulliset kytkennät), sitten katto ja lattia, listat...Portaat tehdään ihan viimeisenä. Puut on tilattu paikalliselta maanviljelijältä, joka tekee myös puutöitä. Mies tekee portaat itse siis, mutta saa suurimman osan osista tilattuna määrämittaisena. Koivusta tulee portaat, ihan perus L-malliset tulevat. Eiköhän niistä hyvät tule, vaikka eihän mun mies mikään puuseppä ole, mutta kätevä käsistään, joten luotan häneen. Säästetään kuitenkin parisen tonnia tai enemmänkin siinä, että portaat tehdään itse.
Meidän perheestä vielä, että lapsia on neljä 0-8-vuotiasta ja koiranpentu löytyy myös.