rakkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen

Vieras
Olen ollut avomieheni kanssa 3 ja puoli vuotta, josta suurin osa saman katon alla. Nyt kuitenkin mies on sanonut, ettei taida enää rakastaa minua, vaikka aikoinaan sanoi, ettei ole koskaan ennen ketään näin paljon rakastanut. Seksiä ei ole ollut moneen kuukauteen tosin myös miehen raskaankin työn takia.

Rakastan erittäin paljon miestäni ja tämä on se mies, jonka kanssa haluaisin loppuelämäni olla. Kysyin tänään asiasta tarkemmin, eikä varsinaista syytä rakkaudettomuuteen ollut. Arvostaa minu kuulemma todella paljon ja on rakastanut aikaisemmin. Huonoja puoliani on kuulemma vain se että joskus huudan vihastuesani tarpeeksi (tosin miehen huomauttaessa asiasta madallan ääntäni heti) ja jankkaan joskus liikaa asioista. Mielestäni nuo syyt eivät kuitenkaan selitä rakkauden loppumista.

Onko teillä muilla kommentteja ja kokemuksia vastaavasta tilnateesta? Onko mitään tehtävissä eli voiko rakkaus palata entistä parempana kun hoidamme parisuhdettamme (jota minä olen kyllä koko ajan yrittänytkin tehdä)? En haluaisi luopua tästä rakkaudesta ja minulle tämä ilmoitus tulikin aivan yllättäen, sillä mies joka päivä toimii kuin rakastunut mies (suukottelee, pyytää kainaloon, hemmottelee jne.).

Mies on kuitenkin kykenevä rakastamaan samaa ihmistä monta vuotta (kyseisessä tapauksessa pettämiseen saakka). Mitä tässä tilanteessa olisi tehtävissä? Voiko olla, että miestä vain viiden vuoden yksinelon jälkeen (siis ennen minua) pelottaa rakastaa naista exänsä pettämisen ja muiden huonojen kokemusten takia ja yrittää itselleenkin uskotella, ettei rakasta?

Jos olette päässeet tällaisessa tilanteessa voittajiksi eli rakkaus on palautunut, haluaisin saada vinkkejä, mitä voisin asian suhteen tehdä. Käsittääkseni pitkässä parisuhteessa on aina vaiheita, kun rakkaus ei ole niin vallalla mielessä (niin ainakin minulla oli vuosi sitten), mutta se palautuu kyllä ajan kuluessa ennalleen?

""Huonoja puoliani on kuulemma vain se että joskus huudan vihastuesani tarpeeksi (tosin miehen huomauttaessa asiasta madallan ääntäni heti) ja jankkaan joskus liikaa asioista. Mielestäni nuo syyt eivät kuitenkaan selitä rakkauden loppumista. ""

Kyllä nuo kuulostavat sellaisilta asioilta joihin mies hermostuu niinkin paljon.
Yllättävää, kuinka vastakkainen sukupuoli voikin panna painoa aivan eri asioille. Minäkin lepyn sekunneissa, enkä aina käsitä miksi mies puolestaan lakkaa rakastamasta kokonaan. Kaikki pieni nalkutus, jankutus, raivoaminen, lapselliset puuskat aiheuttavat epäluottamusta, mies alkaa pitää sinua, ja samalla koko suhdetta epävakaana, luulisin.

Meillä mies, raskaan työn raataja, alkoi puhua tuolla tavalla yhden riidan jälkeen. Riita oli sellainen että itkin ja aloin huutaa miehelle.
Asiat joita oli sanottu, olivat kuulema poispyyhkimättömissä.

Asia ei palannut mihinkään entiselleen, sanoin sitten vain että ok, jos et rakasta niin minkäs sille voin. Olen pahoillani käytöksestäni, mutta en voi ketään pakottaa.
Meni pari päivää, mies tuli toisiin ajatuksiin. Lähinnä varmaan sikis, että jäin pois kuvioista, eli hän sai todella itse päättää rakastaako vain ei, ilman että hänen piti selittää asiaa minulle, joka kysyn ja kysyn.

Suosittelisin sinullekin, että otat ihan vakavasti mitä mies sanoo. Jos hän ottaa sinua kainaloon ja vaikka samalla silti haluaa erota, niin älä suostu siihen. sano että jos ei rakasta, niin sinulle ei riitä säälihalaus. Mutta älä vain ole vihainen..sanotpahan vain.

Kokemuksia on myös raskaasta työstä, silloin mies ei oikein tahdo kestää mitään tunteenpurkauksia naisen puolelta. vittumaista kyllä, kun itse pystyn kuuntelemaan muitakin vaikka olisi pää kainalossa. Mutta putkiaivot nääs..

ainahan on se mahdollisuus, että erokin tulee.
Inhottavaa se on, mutta ei ne tunteet muutu ainakaan ulkoapäin suostuttelemalla.
Ja lapselliset hurmausyritykset romanttisine eleineen olen myös jättänyt niissä tilanteissa vähemmälle, ne vain tuntuvat ärsyttävän vihaista miestä lisää ja saattaa aiheuttaa sen että hän ei sitten jätäkkään koska säälii naistaan, ja silloin ei ole pettäminen ja muut pakokeinot enää kaukana uskolliseltakaan mieheltä.

<seksiä ei ole ollut moneen kuukauteen> < Rakastan miestäni tosi paljon> ????? Hei haloo, missä mättää?? Kaksiviikkoa jotenkin ymmärtää, mutta jos tulee pidempi aika väliiin, niin pitäsi jo silloin olla keskustelun paikka ja vähintään pitäisi hälystyskellojen soida.

Yhteistyössä