raivostuttava anoppi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jokuraja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jokuraja

Vieras
Ennen luulin aina et kauheat anopit on pelkkä myytti..

Tällainen välikohtaus ristiäisissä: (sanottakoon että anoppi kävi tosi kierroksilla koko päivän, epäilin jo et millä lääkityksellä se muija oikein on...)

Kun tilaisuus oli juuri saatu loppuun ja vauva huusi täyttä
kurkkua (oli nälkä kun oli jo kulunut yli 4h viimeisestä syötöstä) ja me
mentiin sitten makkariin että syödään. No, anoppi syöksyy
perässä ja sanoo että haluaa että pappi laittaa vielä ristin sen kaulaan. Vastasin
että me syödään ensin ja laitetaan se risti sitten (pappi ei siis ollut
lähdössä ollenkaan vielä). No, vauva huusi ja minulla oli jo rinta
paljaana kun se tarttuu vauvaan ja sanoo et mennään nyt vaan laittaa se risti.
Silloin vastasin jo tiukemmin että me nyt kyllä syödään ensin!

Ja sitten se REPI; siis väkisin otti itkevän nälkäisen vauvan multa sylistä ja vei
sinne olkkariin!!!

Loukkaannuin tosta välikohtauksesta niin ettei ole paljon tehnyt mieli
mennä niillä käymään:( Vaikka se haluaisi määräillä keittiössä ym(kukaan ei saanut tulla meidän kodin keittiöön kunrouva hääräs siellä), niin ihan
vapaasti ei sillä mitään merkitystä ole, mutta se että vie väkisin
nälkäisen vauvan jotain ristin laittoa varten niin haloo!

Että tällainen anoppi meillä;)

Mun anoppi teki vähän samaa eli piti vauvaa sylissä ja käveli karkuun vaikka itki kuinka. Mä väitin et vauvalla on nälkä johon anoppi vaan totesi ettei voi olla kun söi vasta 2 tuntia sitten. Tätä jatkui melkein puoli tuntia kunnes anoppi vihdoinkin luovutti, mä syötin vauvan ja anoppi totes et oho, tais sillä ollakin nälkä.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Mun anoppi teki vähän samaa eli piti vauvaa sylissä ja käveli karkuun vaikka itki kuinka. Mä väitin et vauvalla on nälkä johon anoppi vaan totesi ettei voi olla kun söi vasta 2 tuntia sitten. Tätä jatkui melkein puoli tuntia kunnes anoppi vihdoinkin luovutti, mä syötin vauvan ja anoppi totes et oho, tais sillä ollakin nälkä.

Juur niinku meillä...... onneksi tota intoa riitti vaan ekalle lapsenlapselle!
Vaikka välillä raastaakin hermoja ihan toisilla tavoilla :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Siis oikeesti, miten pitkä pinnasia te olette et anoppi voi kävellä lapsen kans karkuun, oikeesti? Minä en kattelis yhtäkään kertaa tuommoista mut olenkin luonteeltani karhu.

Pakko olla jos ei halua riidellä miehen kanssa. Äiti on pyhä aihe ja aina oikeassa tai minä vain liiottelen.

Niin, se on siis tosi rasittava, kun ei se kuuntele ollenkaan mitä sille sanoo! Ja siis väkisin tosiaan otti vauvan sylistä, jos olisin vetänyt sen kans kilpaa niin ois ollu kohta lattialla vauva! Hullu se tosiaan on. Tollasta pienemmässä mittakaavassa se on koko ajan ollut kun on siellä käytykin. Ja mulla tekee tosi pahaa kun vauva itkee, haluaisin sen heti syliini! En oikein tiedä et pitäskö ottaa tuo puheeksi vai antaa olla ja katsoa toistuuko... Mies sano et ei kannata sanoa mitään et se on sellanen et se vaan suuttuu jos sille sanoo tai jos asiat ei mee niinku se on ne suunnitellu.. Mut tosiaankaan ei tee mieli sinne mennä!

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Siis oikeesti, miten pitkä pinnasia te olette et anoppi voi kävellä lapsen kans karkuun, oikeesti? Minä en kattelis yhtäkään kertaa tuommoista mut olenkin luonteeltani karhu.

Mun lasta ei tasan kukaan mun sylistäni veisi. Se olis viimenen kerta kun siihen koskee.

Alkuperäinen kirjoittaja jokuraja:
Niin, se on siis tosi rasittava, kun ei se kuuntele ollenkaan mitä sille sanoo! Ja siis väkisin tosiaan otti vauvan sylistä, jos olisin vetänyt sen kans kilpaa niin ois ollu kohta lattialla vauva! Hullu se tosiaan on. Tollasta pienemmässä mittakaavassa se on koko ajan ollut kun on siellä käytykin. Ja mulla tekee tosi pahaa kun vauva itkee, haluaisin sen heti syliini! En oikein tiedä et pitäskö ottaa tuo puheeksi vai antaa olla ja katsoa toistuuko... Mies sano et ei kannata sanoa mitään et se on sellanen et se vaan suuttuu jos sille sanoo tai jos asiat ei mee niinku se on ne suunnitellu.. Mut tosiaankaan ei tee mieli sinne mennä!

Minä löisin tollasta naamaan. Kyllä varmaan oppis.

No mä ainakin asiasta sanoisin ja jos suuttuu niin ihan sama. En mä tollasta ihmistä lähelleni tarvis joka ei vauvan hyvinvoinnista välitä..

Eli mä boikotoin sitä mummolaa. Ristiäisistä on siis nyt kuukausi, eikä olla käyty niillä eikä ne meillä. Huomenna ne on sit tulossa meille syömään että saapa nähdä miten menee. Säälittää kun appiukko on tosi leppoisa ja mukava ja mielelläni antaisin sen tavata vauvaa mut se muija on siis niin karsee...

Eli mä boikotoin sitä mummolaa. Ristiäisistä on siis nyt kuukausi, eikä olla käyty niillä eikä ne meillä. Huomenna ne on sit tulossa meille syömään että saapa nähdä miten menee. Säälittää kun appiukko on tosi leppoisa ja mukava ja mielelläni antaisin sen tavata vauvaa mut se muija on siis niin karsee...

Meillä on samanlainen ongelma, että toinen on aivan ihana ja toinen suorastaan piru. Hankalaa, kun toista haluais kuitenkin tavata.

Jestas :o Jumalavita mä olisin suuttunut tosta niin että oksat pois..!
Yhden kaverin anoppi harrasti vähän samantyylisiä tempauksia, tosin onneksi vain ensimmäisen lapsenlapsensa kohdalla... Vähätteli äidin hoitotapoja, imetysasentoa, jopa vauvan vaatteet olivat vääränvärisiä/vääränmallisia/väärää materiaalia jne. Ja etenkin muiden ihmisten läsnäollessa saattoi muitta mutkitta repiä vauvan äidin sylistä, käytti hyväkseen tilannetta jossa äiti ei ehkä kehtaisi pistää vastaan. Omi vauvan täysin itselleen :kieh:

Tää anoppi ostaa vauvalle mustia vaatteita. No, mitä hankalammaks se alkaa sitä enemmän otan siihen välimaktaa ja aikaa. Jos se haluaa lastenlastaan nähdä niin saa alkaa käyttäytyy vähän paremmin...

Ohhoh. Ei onnistuis meillä se, että anoppi (tai äitini tai kukaan muukaan ulkopuolinen) esim. sisustais keittiötä meillä. Eikä helevetti kukaan revi vauvaa sylistäni. Kyllä äidin täytyy uskaltaa ja kehdata sanoa vastaan, lujastikin, oli sitten anoppi tai kuka tahansa. Ja miehen pitäisi tuollaisissa tilanteissa olla vaimon puolella, eikä olla nössö mammanpoika.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja hermot menee:
Joo, meillä tuo anoppi jopa antaa lusikalla vauvalle kahvia kun hänkin sain aina pienen :/

Enpä antaisi tuollaiselle anopille siis vauvaa syliin/hoitoon.

Koko miehen sukun nyt anopin takia sitä mieltä että olen ylihuolehtiva ja hankala koska tällaista kiellän.

Voi, jumankavita, jos anoppi nyhtäis vauvan mun sylistä!! Kyllä tulisi sanottua jo aika pahasti anopille ja vähän ojentaisin jo miestäkin. Ukolla olisi jo aika lähteä sieltä äidin helmoista pois!! :kieh: