No tää on kyllä mun mittapuun mukaan herja eikä mikään kysymys. Eikä tarvii edes sanoja väännellä.Alkuperäinen kirjoittaja Tä:Päättele itse mikäli kykenet
Mitäs muut on mieltä?
No tää on kyllä mun mittapuun mukaan herja eikä mikään kysymys. Eikä tarvii edes sanoja väännellä.Alkuperäinen kirjoittaja Tä:Päättele itse mikäli kykenet
Timpan kohdalla menen sillä tiedolla mitä hän on itsestään täällä kertonut. Ja sen perusteella hän ei ole elintarvikelaboratoriossa töissä.Alkuperäinen kirjoittaja Tä:Eli mutu tuntumalla menet Timpan kohdalla? No niinhän niitä päätelyitä on hyvä tehdä!Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:Ja vielä tolle: Tä-nimimerkille: Kun pistit tuohon että luotan Paula Heinoseen ennemmin kun palstan Timppaan, perustelin senkin jo tuolla aiemmin sillä että Paula Heinonen on toiminut alalla pitkään ja hällä on siihen jopa koulutus, tietääkseni Timpalla ei ole? Mutta korjaa toki jos olen väärässä.
Rypsiöljy on terveellisempää kuin oliiviöljy :xmas: .Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Mun mielestä on hyvä käyttää mahd. paljon puhtaita pehmeitä rasvoja: oliiviöljyä käytetään meillä. Leivän päälle laitetaan vain oivariinia, ihan maun takia, ja siksi, että siinä ei ole lisäaineita.
Siinä on epäterveellisessä suhteessa erilaisia rasvoja (tyydyttömättömät/tyydyttynet/jne).Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:Meillä käytetään Floran 40% margariinia. Vääntäkää nyt vielä rautalangasta, mikä siinä on pahaa/epäterveellistä? Niin pihalla noista rasvoista(kin)...
Mutta oliiviöljy on paremman makuista. En mene mihin tahansa vain terveyden takia. Siksi Oivariini, voi ja oliiviöljy. Paistamisessa rypsiöljyä, mutta aika harvoin laitan rasvaa paistoon, siksi en laske sitä oikeen edes mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja pieras:Rypsiöljy on terveellisempää kuin oliiviöljy :xmas: .Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Mun mielestä on hyvä käyttää mahd. paljon puhtaita pehmeitä rasvoja: oliiviöljyä käytetään meillä. Leivän päälle laitetaan vain oivariinia, ihan maun takia, ja siksi, että siinä ei ole lisäaineita.
10 % kadettiin? paljonko sä syöt juustoa päivässä?Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:Ennen 40 % floraa, mutta nyt viimeviikolla vaihdoin 60% keijuun. Samalla tuli vaihdettua juustokin 10 % kadettiin, ennen 24 tai 23 % edamia. Tuo Kadett on todella maukasta.
Noin 40-60 grammaa.Alkuperäinen kirjoittaja et laihdu:10 % kadettiin? paljonko sä syöt juustoa päivässä?Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:Ennen 40 % floraa, mutta nyt viimeviikolla vaihdoin 60% keijuun. Samalla tuli vaihdettua juustokin 10 % kadettiin, ennen 24 tai 23 % edamia. Tuo Kadett on todella maukasta.
Anteeksi, on pakko...Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:1) Luotan siihen kun Paula Heinonen sanoo että margariineissa on transrasvoja koska kukaan ei ole 100% minulle tätä asiaa voinut toisin todistaa
2) Luotan siihen että Evira määrittelee säännöt (se on sitten eriasia että noudatetaanko niitä) ja valvoo. En ole missään sanonut etten luota Eviraan.
3) En luota siihen että valmistajat toimivat 100% Eviran sääntöjen mukaan. = Luottamus Paula Heinosen sanoihin vaan kasvaa tämän ajatuksen myötä. Tällä ei ole Eviran luottamuksen kanssa mitään tekemistä.
Kyllä. Jokainenhan voi kokeilla mikä sopii itselle. Mittauttaa vaikka sitte niitä kaikkia arvoja jos ei luota pelkkään omaan vointiin ja kehon kuunteluun.Alkuperäinen kirjoittaja rasvapallero:Maallikon tekemät sivut nuo.Alkuperäinen kirjoittaja tietottaja:Voi on terveellisintä:
http://www.ravitsemusjaterveys.fi/rasvamyytit/
meneepä aika vaikeaksi ketä uskoa ja ketä ei.
Täytyy vaan itse tehdä päätöksiä ja ottaa riskejä
Jos on kovetettua niin se pitää mainita.Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Noista kovetetuista kasvirasvoista... Eräässä kirjassa (Irti makeanhimosta) mainittiin muistaakseni näin, että jos tuotteessa on maininta kasvirasva, niin se on usein kovetettua. Sen sijaan jos mainintana kasviöljy niin se on luonnollista.
Siellä eviran sivuilla itseasiassa luki, että jos tuotteessa on kovetettua öljyä, niin se pitää mainita. Voisko margariineissä tai muissa olla jotakin muuta kasvirasvaa, jonka kovettamista ei tartte mainita? Mitähän se olisi. :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Jos on kovetettua niin se pitää mainita.Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Noista kovetetuista kasvirasvoista... Eräässä kirjassa (Irti makeanhimosta) mainittiin muistaakseni näin, että jos tuotteessa on maininta kasvirasva, niin se on usein kovetettua. Sen sijaan jos mainintana kasviöljy niin se on luonnollista.
Tuskin Oivariini on ollut tutkimuksessa, kun ei sitä varsinaisesti missään mainita margariiniksi.Alkuperäinen kirjoittaja assi:no oliko se oivariini 30% balansia mukana vertailussa, ja onko se 100%paskaa? vastauksia varsinkin liliiltä ja timpalta kun ovat niin transsautuneet aiheesta.
ai nii juu, citymarketissaki se oli jossain ihan eri kohdas ku muut oivariinit..Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Tuskin Oivariini on ollut tutkimuksessa, kun ei sitä varsinaisesti missään mainita margariiniksi.Alkuperäinen kirjoittaja assi:no oliko se oivariini 30% balansia mukana vertailussa, ja onko se 100%paskaa? vastauksia varsinkin liliiltä ja timpalta kun ovat niin transsautuneet aiheesta.
Ei, kun mitkään oivariinit ei ole margariineja. Margariini on kasvirasvasössö. Oivariini on laimennettua voitaAlkuperäinen kirjoittaja assi:ai nii juu, citymarketissaki se oli jossain ihan eri kohdas ku muut oivariinit..Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Tuskin Oivariini on ollut tutkimuksessa, kun ei sitä varsinaisesti missään mainita margariiniksi.Alkuperäinen kirjoittaja assi:no oliko se oivariini 30% balansia mukana vertailussa, ja onko se 100%paskaa? vastauksia varsinkin liliiltä ja timpalta kun ovat niin transsautuneet aiheesta.
Tutkimuksen tulos ois luultavasti ollut erilainen, jos oivariini olisi ollut mukana vertailussa. Uskon, että se olisi ollut terveellisin vaihtoehto.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Ei, kun mitkään oivariinit ei ole margariineja. Margariini on kasvirasvasössö. Oivariini on laimennettua voitaAlkuperäinen kirjoittaja assi:ai nii juu, citymarketissaki se oli jossain ihan eri kohdas ku muut oivariinit..Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Tuskin Oivariini on ollut tutkimuksessa, kun ei sitä varsinaisesti missään mainita margariiniksi.Alkuperäinen kirjoittaja assi:no oliko se oivariini 30% balansia mukana vertailussa, ja onko se 100%paskaa? vastauksia varsinkin liliiltä ja timpalta kun ovat niin transsautuneet aiheesta.
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Ei, kun mitkään oivariinit ei ole margariineja. Margariini on kasvirasvasössö. Oivariini on laimennettua voita
Tutkimuksen tulos ois luultavasti ollut erilainen, jos oivariini olisi ollut mukana vertailussa. Uskon, että se olisi ollut terveellisin vaihtoehto.
mutta tärkeintähän ei ole se prosentti vaan rasvan LAATU niinkuin artikkelissakin sanotaan. Oivariinihan on maitorasvaa hyvin pitkälti ja tuossa nimenomaan sanotaan että rypsiöljystä tehty margariini on terveellistä.Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Oivariini 60%