Rahako tekisi onnelliseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KoleaQ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Mitä sä tarkoitat tavaralla:o
No eihän sitä voi kamastakaan puhua :laugh:
Mutta luulenpa että minut tekee onnelliseksi hiukan erilainen tavara kun esim sinut :saint:

Eiks ole hassua et vaikka tykätään eri tavaroista niin se saattaa olla kuitenkin se yhdistävä tekijä;)

Jos rikkaalla on parisuhdeongelmia, se voi palkata yksityisen huippupsykiatrin antamaan tasokasta parisuhdeterapiaa ja tämän tueksi hankkia lapsille hoitajan ja lähteä Bahamasaarille viettämään laatuaikaa puolison kanssa:-)
Kun nyt itse kuolaan tilavien, valoisien, kauniiden ja erittäin kalliiden omakotitalojen perään ja joudun tyytymään ahtaaseen ja puolilahoon rintamamiestaloon, ymmärrän että raha todella voi tehdä onnellisemmaksi. Jos rahaa olisi, ei esim. tarvitsisi tuntikausia jonottaa sairaan lapsen kanssa lääkärille vaan voisi astella yksityiselle lääkäriasemalle jossa suurinpiirtein eteesi asetetaan punainen matto, tarjotaan kahvit ja riennetään heti kysymään mikä kauniin rouvan pikku kultaa nyt vaivaa.
Vanhuuskaan ei ole tasa-arvoista: rikkaat voivat palkata ympärivuorokautisen hoitajan kotiin, köyhä vanhus makaa laitoksessa märissä vaipoissa ja odottaa että hoitaja tulisi kun saa ensin kymmenen muuta hoidettua. Turha hurskastella etteikö raha tee onnelliseksi, se todella parantaa elämänlaatua kehdosta hautaan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja uusi elämäni:
Olin 2-vuotiaan 18v yksinhuoltajaäiti, kun tapasin mieheni. Se oli kyllä lottovoitto. Varakas mies varakkaasta suvusta. Nyt oltu yhdessä 12 vuotta ja yhteisiä lapsia meillä on 4.

- voin olla kotiäiti. esikoisen kohdalla mun piti laittaa 6kk vauva hoitoon, jotta pystyin mennä tekemään paskaa siivoojan työtä, että sain rahaa elämiseen. mun äiti ja isä ovat eronneet ja molemmat alkoholisteja, olen ainut lapsi. esikoinen oli vahinko yhdenillanjutun kanssa, mut en pystynyt tekemään aborttia

- asumme kauniissa talossa arvostetulla alueella Helsingissä. on kaunis puutarha ja piha mitä laittaa, voin vain kuvitella miten asuisin kahdestaan esikoisen kanssa Jakomäessä kaupungin vuokrakaksiossa.

- voin huolletta ostaa mitä haluan. kävin pari vuotta sitten kauneusleikkauksen ja korjasin sen minkä lapsena "menetin" onnettomuudessa

- voi matkustella. ennen kuin tutustuin mieheeni en ollut koskaan käynyt kauempana kuin Helsinki-Espoo-Vantaa. nyt on matkusteltu niin kotimaassa kuin ulkomaillakin.

- voin palkata kotiini siivojan ja lastenhoitajan

Parisuhde on onnellinen, rakkausliitto. Mieheni pitää esikoistani kuin omana lapsena. Uniongelmia on toisinaan varsinkin tällä kuopuksella on koliikki ja se ottaa voimille. Lapset ovat sairastelleet aika vähän.

Minusta raha tekee tietyissä määrin onnelliseksi, ei tarvitse ajatella riittääkö rahat johonkin tai saako lapsi harrastaa kallista harrastusta. Se on totta ettei raha korvaa huonoa parisuhdetta, mutta voi se parisuhde olla varakkailla kuitenkin täysin onnellinen ja toimiva.

Ei ole kyllä mitään asiaa jonka vaihtaisin edellisen elämäni kanssa. Raha kyllä helpottaa elämää huomattavasti.

Valitettavasti se tuntuu vielä paremmalta, kun sen on omalla opiskelulla ja työllään ansainnut - ei tarvitse pelätä Jakomäkeä eronkaan sattuessa..

Kyllä minusta raha tekee elämän mukavammaksi ja minusta se tuo onnellisuutta että on mukavaa. Ei tarvitse kituuttaa ja laskea joka euroa. Raha tuo vapautta. Vapauttaa saada, ostaa, haaveilla. Haaveilulla tarkoitan vaikka jotain ulkomaanmatkaa. Siitä voi haaveilla ja sen voi oikeasti saadakin säästämällä. Se on siis realistinen haave.
En tiedä, moniko ihminen haluaisi oikeasti elää pienellä rahalla?! Ja aina tähän vetästään se, miten onnellinen on perheestään ja he tekevät onnelliseksi. No voihan se perhekin olla yhtä ihana rikkaampanakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mitä sä tarkoitat tavaralla:o
No eihän sitä voi kamastakaan puhua :laugh:
Mutta luulenpa että minut tekee onnelliseksi hiukan erilainen tavara kun esim sinut :saint:

Eiks ole hassua et vaikka tykätään eri tavaroista niin se saattaa olla kuitenkin se yhdistävä tekijä;)

Näinhän se on :D :laugh:

Velkajärjestelyillä ja pitkäjänteisellä talouden hoidolla tästä selvitään , varmasti... Mutta se kestää vielä vuosia... (Tämä on vähän sama asia kuin laihdutus,...tulleet kilot eivät lähde päivässä eikä viikossa vaan pitkäjänteisyydellä kilojen karistuskin onnistuu ja siinä voi mennä aikaa... ) Uskon puute välillä meinaa iskeä oikein tosissaan, ja tulee itkettyä usein (yksinään) ja vietettyä unettomia öitä.. Lääkärien mielestä olin vakavasti masentunut, vaikka en sitä mielestäni ole.. toki olen surullinen ja alakuloinen tästä tilanteesta, mutta mielestäni lääkitys ei tähän auta.. vaan raha tilanteen parantuminen. Nyt yritänkin liikuntaa (ihan vain pitkiä kävelylenkkejä) lisätä, koska se on vielä ilmaista..kävely.. Arki elämän luxusta =)
Kun on kerrottu, että liikunta ja mm.kävely poistaa stressiä ja antaa mielihyvää aivoille.. Sitä siis kokeilemaan.. Olen ollut niin voimaton ja halutonkin pitämään itsestäni huolta. Yrittänyt pitää perhettä kasassa ja onhan niitä hyviä päiviäkin, kun ei anna tämän aina olla mielessä.
Ystävä perheeni äiti yllätti meidät iloisesti eilen.. Oli järjestänyt minulle ja tyttärellemme Idols-finaaliin liput.. Voi sitä onnea mikä 9 vuotiaan tyttäreni silmistä leiskui, kun sai kuulla, että pääsemme katsomaan, joskos tyttäreni "Idoli", Pete Parkkonen voittaisi koko potin =)
Elämän pienistä iloista kyllä tulee onnea myös, sen rahan lisäksi..=) (onhan ystäväperheemme äiti joutunut ostamaan idoli-storesta paitoja ja pipoja saadakseen meille liput )
Taloudellisen tilanteen ollessa hyvä, uskon että elämämme hymyilee meille ja paljon =)
Kaikille velka/talous ongelmissa kieriville vinkkinä, että ensi maanantaina tulee tv:stä yle 1:seltä 18.30 ohjelma nimeltä Kukkaron Herra (talousneuvontaa ylivelkaantuneille)...tai jotain sinne päin.. Itse ainakin aion kyseisen ohjelman katsoa, saadakseni lisä vinkkejä ja sitä puuttuvaa uskon häivähdystä nykyiseen tilanteemme...
Kiitos Lepsa kannustuksesta ja voimia kaikille omien asioiden kanssa kamppaileville..
Luovuttaa ei saa =)
Oikein aurinkoisia päiviä kaikille =)