raha ja lasten vaatteet

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meillä käytetään laadukkaita ja merkillisiä vaatteita kaikki. En ole ikinä ostanut kenellekään halpaloitten vaatteita. Kun maksaa vähän enemmän, se myös kestää ja pysyy kuosissaan. Mikään ole karmeamman näköstä kuin kulahtanut paita joka on muodoton säkki ensimmäisen pesun jälkeen. Huutonetissä näkee paljon sellaisia leveitä säkkejä.

En itse osta halpaa kamaa, miksi sitä ostaisin lapsilleni?

Mä kävin juuri äsken ostamassa Reimatecin -50% hinnalla, jolloin maksettavaa jäi 54,50€ :D Samalla tavalla toimin myös viime vuonna, eli hankin alesta seuraavan kauden vermeet. Meillä on pikkusisko kasvamassa kovaa tahtia perässä, jolloin puvulle on siis olemassa myös toinen käyttäjä...eipä jää paljoakaan hintaa lasta kohden enää siinä vaiheessa :)

Tänään mulla oli käsissä Super Remu, Lenne ja Reimatec joita vertailin ja joiden väliltä pohdin. Super Remu ja Lenne olivat inan verran edullisimpia, mutta Reimatecissä oli paremmat ominaisuudet. Reimatecissä oli erillinen kaulus hupun lisäksi ja se oli se joka ostopäätökseni ratkaisi. Ja kieltämättä Reimatecci oli ehkä inan verran myös paremman näköinen.

Mä en juuri koskaan kiinnitä huomiota muiden lasten vaatteiden merkkeihin, enkä usko että kukaan myöskään meidän likkojen vaatemerkkejä kyttää. Ja jos kyttää, niin siinäpähän kyttää.

Mä itse arvostan laatiua sillä olen tehnyt muutaman virheostoksen...sitä vatutusta en tahdo enää kokea koska ei ole pakko :)

Venakko Milanna
höh mä ostan reimatecia kun se on laadukas haalari eikä sen takia että pitää esitellä, siitä, kenelle edes, päiväkoti tädille? Kun en mä laita ikinä lapsille päälle jos keskustaan mennään haalaria

yksi pointti
Jos haluaa brassailla vaatteilla, ei Reimatec ole se paras vaihtoehto ollenkaan :) Keskihintainen ulkovaate eikä laatu ole huippuluokkaa.

Reimatec, Lassie, Peuhu, Jonathan jne ihan sitä normaalia vaatetta, jota löytyy joka toiselta naapurin Aada-Helmiltä ja Eetu-Onnilta. Ja melkeimpä laittaisin myös Ticketin juntti-einareiden tunnusmerkiksi :)

Ja anteeksi suorasukaisuuteni.

"yrittäjä"
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22052443:
En mäkään osta tytöllle 20 euron trikoopaitaa, jos henkalta saan vastaavan 6 eurolla.
Vieläkö ostat sen H&M:n halpispaidan, kun olet katsonut tämän dokumentin?

http://areena.yle.fi/video/1261133

Itse ostan vaatteita, jotka miellyttävät silmää. Ja valitettavan usein ne kalliit miellyttävät (myös, on meillä halpojakin). Ihan älyttömiä en maksa, mutta niin mielelläni ostan lapselle vaatteita, että jos olisi paljon rahaa niin ehkä maksaisinkin. Mistään brassailusta ei tosiaankaan ole kyse, vaikka koenkin mielihyvää siitä, että lapseni on hyvin puettu.

"mellan"
olen ostanut tokmannin 20 euron haalareita ja tulin siihen tulokseen, että on järkevämpää ostaa kerralla kunnon haalari kun talven aikana 2-4 halpaa. Tulee ihan yhtä kalliiks. Sisävaatteet voi sitten olla edullisia.

[QUOTE="jessian";22051252]Me köyhinä ostamme yleensä laatuvaatteita. Ihan vaan siksi,että ne kestävät käyttöä, jopa lapselta toiselle. Ostamme harvoin ja harkitusti. Moni jättää kalliit vaatteet hankkimatta, sillä lapset kasvavat koko ajan. Siinä on yksi hyvä pointti. Jokainen ostakoot mitä- ja minkähintaista haluaa.[/QUOTE]

Mä en oo noissa sisävaatteissa kyllä huomannu mitään mainittavaa eroa kestävyydessä ns. laatuvaatteiden ja halvempien versioiden välillä. Jos jotakin meillä tuntuu nuo halvemmat kestävän paremmin kuin kalliimmat. Varsinkaan Tuttaa (jota palstalla tosin ei pidetä laatuvaatteena muutenkaan :D Mut on vähän kalliimpaa kuin se, mitä meidän suurin osa on) en osta enää lainkaan. Ihan siksi, et yksikään Tutan yökkäri ja harvempi body on enää toiselle lapselle käyttökelpoinen. Ne vaan ei kestä, saumat ratkee, kun taas halvemmat (ellos, hm ja muut ns. merkittömät) on enemmän pestyjä, mut silti edelleen ehjiä ja käyttökelpoisen kuntoisia.

"juliska"
No kyllä mä kehtaan myöntää, että kotona käytetään halpoja vaateketjujen vaatteita ja ulos/kylään lähtiessä laitetaan kalliit ja tyylikkäämmät vaatteet. Ja myönnän, että kyse on paljon siitä, että haluan ihmisille hyvän kuvan meistä, koska ulkokuori merkitsee niin kovin paljon.

"vieras"
En minäkään ymmärrä yhtään mikä niistä teceistä tekee niin mahtavia. Me ostetaan paljon vanhana ja uutena halvalla ja kaikki haalarit on olleet ihan jees. Varsinkin nyt noi välikausihaalarit, kun helpompi on pistää kurahousut haalarin päälle ja pestä ne sitten jos on kuraleikkejä. En tajua miksi pitää olla joku tecci... :p

[QUOTE="vieras";22055657]En minäkään ymmärrä yhtään mikä niistä teceistä tekee niin mahtavia. Me ostetaan paljon vanhana ja uutena halvalla ja kaikki haalarit on olleet ihan jees. Varsinkin nyt noi välikausihaalarit, kun helpompi on pistää kurahousut haalarin päälle ja pestä ne sitten jos on kuraleikkejä. En tajua miksi pitää olla joku tecci... :p[/QUOTE]

No ei tarvi laittaa niitä kuriksia :whistle: Tänäänkin muksut oli aika likaisia kun ulkona mylläsivät, mies suihkutti muksut ulkona puutarhaletkulla ja sitten vietiin haalarit pannuhuoneeseen kuivumaan, läpi vesi siis ei mennyt eli olisi voinut hetikin jatkaa samalla puvulla ulkoilua.

No ei tarvi laittaa niitä kuriksia :whistle: Tänäänkin muksut oli aika likaisia kun ulkona mylläsivät, mies suihkutti muksut ulkona puutarhaletkulla ja sitten vietiin haalarit pannuhuoneeseen kuivumaan, läpi vesi siis ei mennyt eli olisi voinut hetikin jatkaa samalla puvulla ulkoilua.
Kyllä mä talvivaattessa sen ymmärrän ja itsekin vaadin siltä vedenpitävyyttä (omassa muistissa lapsuuden haalarit, kun aina oli peppu ja polvet märkinä) talvihaalarissa. Ja kieltämättä on kiva, kun vk-haalarikaan ei nyt ihan kaikkea vettä imaise (ei tarvii pienelle kosteudelle laittaa kuriksia), mutta kurikset on mun mielestä ihan ykköset vk-haalarin päällä, kun hakee sen pienen hiekkakasan kotiin hoidosta kunnon sadepäivänä ja ennen autoonlaittoa saa nappasta hiekkaset/mutaset housut päältä pois ja puhtaan haalaripepun siihen istuimeen. :D

Yhteistyössä