Räjähdänkö kohta, kun kalorivaje on 1900kcal päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ikiliikkuja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alaspäin menossa edelleen paino. Tänään 100,2kg.

Paljon te arvioitte mun peruskulutukseksi aktiivisuuskertoimella (ilman tota hikiliikuntaa) ? Mietin, että oon arvioinut yhtään oikein.

Alaspäin menossa edelleen paino. Tänään 100,2kg.

Paljon te arvioitte mun peruskulutukseksi aktiivisuuskertoimella (ilman tota hikiliikuntaa) ? Mietin, että oon arvioinut yhtään oikein.

Tuossa on sinulle yksi laskuri. Muiden on vaikea kulutuksiasi tarkemmin arvioida kun aktiivisuustasostasi ei tarkempaa tietoa ole.

Älä nyt noitakaan lukuja liian tarkasti ota. Ei jokaisen lihapullan kalorimääräkään tarkalleen sama ole, eikä jokainen askel yhtä pitkä ja kuluta yhtä paljon.

Energiantarve - Suomen Sydänliitto ry

Tuossa on sinulle yksi laskuri. Muiden on vaikea kulutuksiasi tarkemmin arvioida kun aktiivisuustasostasi ei tarkempaa tietoa ole.

Älä nyt noitakaan lukuja liian tarkasti ota. Ei jokaisen lihapullan kalorimääräkään tarkalleen sama ole, eikä jokainen askel yhtä pitkä ja kuluta yhtä paljon.

Energiantarve - Suomen Sydänliitto ry

Tämän mukaan tulee hurjat 2888kcal. Laitoin, että kevyt työ ja päivittäinen aktiivisuus ja ikä 31-60.

Noissa laskureissa se paino lisää kalorinkulutusta ihan älyttömästi, todellisuudessa kulutus ei ainakaan mulla oo niin suurta.

Mä oletan peruskulutukseksi n 2000 kaloria niin en ainakaan pety.. tällä hetkellä syön n 1200 kaloria päivässä ja paino tippuu kilon viikossa. Painonpudotuksen perusteella siis kalorivaje on 7000 viikossa eli 1000 päivässä. Harrastan reippaan kävelyn tasoisita liikunta tunnin viitenä päivänä viikossa eli varmaan parinsadan kalorin edestä. Eli tuo 2000 kcal peruskulutus pitänee melko hyvin paikkansa. Painoa 95kg, kevyt työ ja ikää saman verran.

Paino kävi alimmillaan jo 99,4kg. Nyt tänään kumminkin paino on 100,7kg. Söin kyllä vappuna to-su paljon irtokarkkeja ja join simaa. Tämäkö nyt on syy siihen, että paino ei laske??? Eilen paino oli jopa 101.5kg.

Liikuntaa harrastin kokoajan 5 krt viikossa. Liikuin siis myös vapun päivänä.

Mulla kuukauiskierto vaikuttaa kilon verran. Ennen menkkoja painoa alkaa nousta ja vähän menkkojen jälkeen taas laskee.

Ja sit lisäksi paino voi heitellä ihan muuten vaan kilon. Riippuu vaikka edellisen päivän suolaisemmasta ruoasta.

Joo, kilon pari heittää mullakin paino esim. kierron tai edellisen päivän syömisten/juomisten mukaan. Ja painan kuitenkin alle 60kg, eli isommalla ihmisellä voi heittää vieläkin enemmän.

Kyllä mullakin menkat vaikuttaa painoon ehkä kilon verran. Nyt ei ole vaan menkat lähelläkään. Pitäisi päästä sinne 70kg:oon vähintään, eikä jumia 100kg:ssa. Syön nyt usein cashewpähkinöitä (punnaan ne ja 30g yleensä kerrallaan syön) ja avokadoa, lisäksi öljyä laitan ruokiin.

Kokeile vaikka viikko "puoli kiloa kasviksia" -dieettiä. Siis lehtisalaattia, kaalia, paprikaa, porkkanaa, tomaattia, parsaa, sipuleita, herneitä, mitä kaikkia niitä nyt onkaan. Siis silleen, että punnitset nekin ja syöt joka päivä vähintään sen.

Mulla toi tehoaa kaikista parhaiten. Ja jos vielä aamulla saa kiskottua desin, pari pakastemarjoja ilman sokeria, niin suolentoiminta on taattua...:whistle:

Unohtaisin kyllä alkuvaiheessa pähkinät, avokadot ym kaloripaukut ja kokeilisin esim Tiibiin ehdottamaa ruokavaliota. Kun oot saanut painon laskemaan reilusti, voit alkaa lisämään näitä hyviä rasvoja. Helposti tulee noista vaan liikaa energiaa.

En muista oliko tässä ketjussa, mutta tiibii juuri jossain ''opetti'' mut syömään avokadoja hyvänä rasvana. Lisäksi pähkinää mulle on ehdotettu täällä myös hyvänä rasvana, kun ruokavalio oli mulla hiomisentarpeessa. Lisäksi sitä öljyä hyvänä rasvana. Mä käytän 3 rkl mct-öljyä päivässä ruokien päällä tai ihan semmoisenaan suuhun. Joskus myös oliiviöljyä. Välillä mulla onkin ollut nyt saalaattipäiviä (teen ruokaisan salaatin itse n. 1g=0.8kcal). Välillä kasvikset kumminkin jää keiton keittovihanneksiin tai he-ma-po/he-ma-pa pusseihin. Ehkä voisi koittaa lisätä kasviksia lisääkin!

Sitä piti sanoa vielä, että sisällytän pähkinät ja avokadot tuohon 1200-1500kcal sisään. Öljyn kaloreita en laske. Pitäisiköhän? Syön siis 3rkl öljyä päivässä.

Tällä viikolla aloitin lisäksi reippaan kävelyn n. 8,5km (pyrin 10km:iin) noin hieman alle (6km/h) 1,5h matka. Ongelma on vain se, että vaikka yritin jo venyttää lenkkiä 10km:iin en pentule vaan saa sitä sinne vaikka kiertelen ja kaartellen lisäkortteleita. Siirryn kohta metsään, joten ehkä sit onnaa. Sports tracker mittarina. Kulutan tossa noin 600 kcal ja teen ton 5 krt viikossa. En enää siis kuntopyöräile, koska pidempi lenkki entisen 5km lenkkiin verrattuna.

Pitäisi! Ja pähkinöissä ja avokadossa on jo sen verran rasvaa että mun mielestä tosta öljystä voisi hyvin naftata kaksi ruokalusikallista veks.

Joo, mä rupeen laskee öljynkin kalorit huomisesta lähtien ja vähentelen sitä määrää pähkinä/avokado päivinä. Lisäksi pakko jättää ne viikonloppu irttarit pois. Äitienpäivänä kyllä sallin itselleni kakun. Pointtina erikoispäiviin herkut laihdutusvaiheesssa. Sitten hoikkana voin varmaan syödä vkoloppukarkit lihomatta, jos oon liikkunut.

Ethän syö enää niitä kaiken maailman laihdutuskapseleita? Ne voi jummaamisen takana olla...Taisit joskus puhella että niitä vvedät.

Herkkuja - kyllä niitä saa syödä laihiksellakin. Määrä on se mikä tekee tepposen. On eri asia vetästä 50g irtokarkkeja kuin 150g. Sama pätee tuohon sun äitienpäivä kakkuun. Muista se kohtuus määrässä.

Sitten vielä yksi. Älä laske liikunnan kaloreita. Ihan oikeasti, siinä menee niin pieleen jos alkaa laskea että söin tänään 300kcal "liikaa" niin liikuin sykemittarin tms mukaan 350 kcal edestä--- Oikeasti, jos noin tahtoo laskea, niin kareka sääntö on että jos mittari näyttää et oot liikkunut vaikka 400 kcal edestä niin saat syödä maks. 200kcal lisää....Liikunta ei laihduta. Se on vain ja ainoastaa se ruoka. Puhdasta, kasvispitoista ruokaa, kohtuudella. Hyviä rasvoja, kohtuudella. Riittävät unet.

Teeseilläni sain itseltäni painoa pois liki 30 kg yli 4 vuotta sitten. Ja edelleen samassa painossa kuin silloin kun urakka oli ohi.

Suunnitelmasi kuulostaa hyvältä ruokavalion suhteen, samoin liikkuminen riittävää. Jos saisit ajatukset myös siitä laihduttamisesta jotenkin muualle, niin että menisi omalla painollaan. Silloin houkutuksetkaan ei kasvaisi niin suuriksi. Kohta huomaat, ettei niitä irtiksiä edes tee enää mieli! Tsemppiä!

Mitäs kaikkea muuta sä jätät pois laskuista kun lasket kaloreita? Nyt jo kerroit ettet laske karkkeja mukaan (joista tulee helposti 1000 kcal pienestäkin määrästä) ja öljyt.

Yhteistyössä