Räjähdänkö kohta, kun kalorivaje on 1900kcal päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ikiliikkuja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En syö mitään laihdutuskapseleita. Mitä ne muuten ovat? Nukkua en pysty tarpeeksi, koska touhuan vauvan kanssa 12h/päivä ja vauva herää jo 6 aamulla. Kun vauva on päikkärillä mä harrastan liikuntaa. Herkkujen määrät pitäsi olla pienemmät kyllä, mut oon semmoinen kaikki tai ei mitään ihminen ja kiukustun jos en saa tyyliin 300g karkkia kerralla jos sitä syön. Täysin ilman karkkia kyllä pystyn olla. Kokemuksella joskus jopa 5kk ilman karkkia. Joo tiedän mä, et nuo kalorit on vaan suuntaa-antavia,mut paremoi se, kun ei mittään. Siis kunhan ei mee useita satoja kaloreita pieleen. Mä oon kans kerran laihtunut 30kg, mut ne tulis raskaudessa takas. Nyt ei näytä tippuvan ihan yhtä nopee, kuin ennen. Ennen lähti 6kk 30kg.
Ainoat, mitä en laske on kahviin laitettava rasvaton maito, kevytmehukeitto, tomaatti, kurkku, salaatinlehti ja öljyt + ne irtokarkit viikonloppuna.

En syö mitään laihdutuskapseleita. Mitä ne muuten ovat? Nukkua en pysty tarpeeksi, koska touhuan vauvan kanssa 12h/päivä ja vauva herää jo 6 aamulla. Kun vauva on päikkärillä mä harrastan liikuntaa. Herkkujen määrät pitäsi olla pienemmät kyllä, mut oon semmoinen kaikki tai ei mitään ihminen ja kiukustun jos en saa tyyliin 300g karkkia kerralla jos sitä syön. Täysin ilman karkkia kyllä pystyn olla. Kokemuksella joskus jopa 5kk ilman karkkia. Joo tiedän mä, et nuo kalorit on vaan suuntaa-antavia,mut paremoi se, kun ei mittään. Siis kunhan ei mee useita satoja kaloreita pieleen. Mä oon kans kerran laihtunut 30kg, mut ne tulis raskaudessa takas. Nyt ei näytä tippuvan ihan yhtä nopee, kuin ennen. Ennen lähti 6kk 30kg.
Ainoat, mitä en laske on kahviin laitettava rasvaton maito, kevytmehukeitto, tomaatti, kurkku, salaatinlehti ja öljyt + ne irtokarkit viikonloppuna.

no mutta jos ynnäilet tuota liikuntaa, ja syöt enemmän, silloin kun oot liikunut niin äkkiä menet useita satoja kilokaloreja metsää. Liikunta on vaan liikuntaa, se ei anna oikeutta syödä yhtää enempää laihiksella. Urheilijat ym "himo" liikkujat erikseen. Mutta 1h-1,5h kävely ei anna laihiksella olevalle "lupaa" syödä enemmän :)

Eli unohda kokonaan se ajatus että liikunta laihduttaa. Keskity vaan syömiseen. Ja liikunta on se mieltä ja keho virkistävä toimi, jonka sivutuotteena timmiinnyt, siellä läskin alla =)

[QUOTE="kkkk";30814229]no mutta jos ynnäilet tuota liikuntaa, ja syöt enemmän, silloin kun oot liikunut niin äkkiä menet useita satoja kilokaloreja metsää. Liikunta on vaan liikuntaa, se ei anna oikeutta syödä yhtää enempää laihiksella. Urheilijat ym "himo" liikkujat erikseen. Mutta 1h-1,5h kävely ei anna laihiksella olevalle "lupaa" syödä enemmän :)

Eli unohda kokonaan se ajatus että liikunta laihduttaa. Keskity vaan syömiseen. Ja liikunta on se mieltä ja keho virkistävä toimi, jonka sivutuotteena timmiinnyt, siellä läskin alla =)[/QUOTE]

Juuri näin. Itse tein viikonloppuna niin raskaan kestävyystreenin, että kaloreita kului mittarin mukaan reilu 2000. Ja sen vajeen täyttääkseen on PAKKO syödä enemmän, muuten elimistö ei palaudu seuraavaan treeniin. Mitään normitreenejä (vaikka rankkoja nekin usein ovat), parin tunnin pyörälenkkejä tms. en edes laske. Siis että liikunta oikeuttaisi syömään enemmän tai että siksi pitäisi.

Syön nyt iltapalaksi lohipurkillisen ja herkkusienipurkillisen ja ripaus sitruunapippuria. Juomana coca cola light.
Mct öljyn kera tulee tälle päivälle syötyä noin 1700kcal.

Tuo on Pirkka coca cola light ja 100ml on vain 1 kcal, eli kevyttä on. Paljon järkevämpänä tuon juomista pidän, kuin sokeri cola colan juomista. Tee kyllä maistuu välillä. Miksi ei light colaa?

Pitäisikö muuten laskea muka myös kahviin lorautetut rasvattomat maidot?

Ajattelet nyt itse, jos sulta on jäänyt syömiäsi kaloreita laskematta n. 400 per päivä (öljyt, maidot, joskus karkit jotka olis vielä paljon enemmän), ja sitten oot laskenut liikunnassa kuluttamiasi kaloreita ihan yläkanttiin, niin onko sulla itse asiassa edes tullut mitään kalorivajetta?
Miten sä voit laskea liikunnan kaloreita niin tarkkaan (ja silti väärin), ja sitten taas syömisiä niin suurpiirteisesti?
Liikunnalla ei juurikaan laihdu. Syömisiä kontrolloimaton laihtuu. Liikunnasta saa kyllä iloa ja motivaatiota, eli sen silti tärkeää!

Mä lasken nyt sitten ihan kaiken syömisen ja juomisen. Katsotaan miten käy. Nyt aamupalla jo mokasin kun jätin kahvikupin rasvattoman maidon laskematta. Lasken seuraavan kahvikupin maidot ja kerron kahdella nii ei paljon voi mennä pieleen. Eihän???? :D Mä en enää ihmettelis vaikka meniskin.

Tänään aamupaino oli 100,0-100,3 (punnasin 2 kertaa ja välissä vessakäynti)

Lasken liikunnan kalorit ulkolekistä sports trackerilla. Voiko ne silti mennä pahatis mönkään? En tiedä ootko imimerkki Aattele lukenut tätä koko ketjuu, mutta me selvitettiin jo täällä et laskin kuntopyöräilyn pieleen ennen pahasti. Nykyää kumminkin vain kävelen reippaasti.

Mä lasken nyt sitten ihan kaiken syömisen ja juomisen. Katsotaan miten käy. Nyt aamupalla jo mokasin kun jätin kahvikupin rasvattoman maidon laskematta. Lasken seuraavan kahvikupin maidot ja kerron kahdella nii ei paljon voi mennä pieleen. Eihän???? :D Mä en enää ihmettelis vaikka meniskin.

Tänään aamupaino oli 100,0-100,3 (punnasin 2 kertaa ja välissä vessakäynti)

Lasken liikunnan kalorit ulkolenkistä sports trackerilla. Voiko ne silti mennä pahatis mönkään? En tiedä ootko imimerkki Aattele lukenut tätä koko ketjuu, mutta me selvitettiin jo täällä et laskin kuntopyöräilyn pieleen ennen pahasti. Nykyää kumminkin vain kävelen reippaasti.

Tuo on Pirkka coca cola light ja 100ml on vain 1 kcal, eli kevyttä on. Paljon järkevämpänä tuon juomista pidän, kuin sokeri cola colan juomista. Tee kyllä maistuu välillä. Miksi ei light colaa?

Light colan makeuttamisaineet lisäävät näläntunnetta ja aiheuttavat lisäksi rasvan varastoimista keskivartaloon. Laihduttajan pitää välttää kaikkia makeuttamisaineita eikä vain energiaa sisältävät aineet.

Mä suosin fun light mehuja, koska tosiaan tykkään paljon makeasta ja kahvin seassa hermesetas tabletteja 4kpl per muki. Välillä silti myös pelkkä vesikin. Maitoa käytän vain kahvissa ja teessä tai joskus yksi lasi puuron kanssa.

Yhteistyössä