A
ap.
Vieras
Monta kilometriä tunnissa on sitten semmoinen reipas kuntopyöräilynopeus oikeesti jos ei tuo 30km/h? Et mikäköhän mun nopeus vois oikeesti olla tossa?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Heippa,
kyllä 1000 kilokaloria on todella vaikea saada kulumaan. Maraton kuluttaa jonkun 25003000 kilokaloria. Itse arvioin, että kun vedän tunnin sykejumpan jossa on lihaskunto-osuuksia, niin kulutus on ehkä 300 kilokaloria. Hyvä, että liikut! Vedä arvio ainakin puoleen tuosta, niin oot oikeammilla jäljillä.
Mä uskon, että ne kävely/juoksulenkkien kalorit menevät suht oikein, mutta toi pyöräilyjuttu menee jotenkin väärin.
Lisää vastusta ja unohda ne kalorit sen osalta ja kasvata lihaksia raskaammalla treenillä vaikka pikkupätkissä pitkin päivää.
Alkuperäinen kirjoittaja Yläkanttiin;30789990:Toteaisin, että 30 km/h on mahdoton "nopeus" saavuttaa kuntopyörällä kun sen vauhdin saadakseen pitää jo maantiepyörääkin polkea jo ihan kunnolla ja jollain tavallisella pyörällä tuon nopeuden saavuttaminen on jo melkeinpä mahdotonta![]()
Lasket vaan ihan normipyöräilyn kaloreita, mikä puolessa tunnissa voisi olla noin 250 kcal. Ja sun kävely/hölkkä kuluttaa tunnissa about 500 kcal jos hölkkää on enemmän kuin kävelyä. Joten 1,5 tuntia noita olisi noin 750 kcal.
1300 kcal ei slti riitä päivän annokseksi, nosta se jonnekin 1600 kcal tienoille.
Alkuperäinen kirjoittaja Yläkanttiin;30790007:Heh, testaapa polkea edes 5 minuuttia 30 km/h vauhtiaon pikkaisen eri asia kuin hetkellinen nopeus ajaa 30 minuuttia tai edes 5 minuuttia tuota vauhtia. Itse ajan sit vauhtia, mutta tosiaan alla on maantiepyörä, ei mikään kuntopyörä.
Mutta testaa ihmeessä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Yläkanttiin;30790041:Pidät kuntopyörien nopeusmittausta luotettavana? Minä en.
Alkuperäinen kirjoittaja Yläkanttiin;30790041:Pidät kuntopyörien nopeusmittausta luotettavana? Minä en.
Salilla se kuntopyörä ei liiku yhtään kilsaa tunnissa. Vaikka sen mittari näyttäisikin jotain nopeuksia, ei niillä ole mitään yhteyttä oikean pyörän todellisiin ajonopeuksiin. Mittarin lukema perustuu poljinkierroksiin, joka muunnetaan "ajonopeudeksi" jollakin oletetulla välityssuhdetta ja rengaskokoa mukailevalla kertoimella. Vastushan ei ole todellinen, vaan itse säädetty ja pysyy vakiona nopeudesta riippumatta. Ilmanvastus, joka todellisuudessa kasvaa nopeuden neliössä, on kokonaan huomiomatta. Vastatakseen todellisuutta jotenkin vastuksen pitäisi kasvaa jyrkästi nopeuden noustessa, mutta niinhän ei ole. Ei siis kannata kuvitella kuntopyörän mittarilukemien vastaavan oikeaa pyörällä ajoa kuin hyvin etäisesti.
Ellet usko, ota ja mene polkemaan muutama kilometri oikealla pyörällä 30 km/h keskinopeudella.
Siis tästä sun kuntopyörän mittarista on väitelty palstalla ennenkin. Usko nyt että se on väärässä se mittari.
Koita huviksesi lähteä ulos pyöräilemään, jos jaksat polkea puolessa tunnissa 15 kilometriä maantietä niin sitten uskon tuohon sun kuntopyörän lukemaan. Muuten en.
Yhdessä kuntopyörässä tuo poljinkierrosten ja nopeusmittarin lukeman välinen "välityssuhde" on laitettu yhdenlaiseksi ja toisessa toisenlaiseksi. Niillä ei ole mitään oikeaa merkitystä, eikä niiden perusteella voi alkuunkaan luotettavasti laskea kalorikulutuksia, eikä mittarilukemia voi verrata siihen mikä ajonopeus oikealla pyörällä vastaavalla poljinteholla olisi.
Jos taas kuntopyörässä on luotettava tehonmittaus, siitä saa kuluneet joulet suoraan.
Kävelyä ja hölkkää (tunti) ja kuntopyöräilyä (puoli tuntia). En ole laihtunut yhtään ja se tässä tympäiseekin. Mittaan myös mittanauhalla kadotettuja sententtejä ja niitä on lähtenyt eri paikoista 1-5cm. Helvetin kilot silti samat. Anteeksi kirosana.
Lause " 30 km/h on "mahdoton" nopeus saavuttaa kuntopyörällä" on huonosti muotoiltu. Kirjoittaja halusi ilmeisestikin tarkoittaa sitä, että kun polkee kuntopyörää niin, että sen mittari näyttää 30 km/h, samalla poljinteholla ei oikea pyörä varmastikaan kulje 30 km/h, tasamaallakaan. Ryteiköistä ei kukaan tässä puhunut mitään. Tämä siksi, että kuntopyörän vastus ja vastuksen kasvu nopeuden mukaan ei vastaa ajamista oikealla pyörällä.
Kuntopyörällähän voit vaikka laittaa vastuksen nollille, ja polkea helposti mittarin mukaan 40 km/h
Alkuperäinen kirjoittaja Yläkanttiin;30790043:Ja edelleen, ihan ot. Aloittaja on huonokuntoinen ja ylipainoinen, tuskin vetää puolen tunnin "rääkkitreenejä". Siitähän tässä oli kai kyse?
Siis tästä sun kuntopyörän mittarista on väitelty palstalla ennenkin. Usko nyt että se on väärässä se mittari.
Koita huviksesi lähteä ulos pyöräilemään, jos jaksat polkea puolessa tunnissa 15 kilometriä maantietä niin sitten uskon tuohon sun kuntopyörän lukemaan. Muuten en.