Mainitaanko siinä, että Joosef ja Maria olis jossain vaiheessa menneet naimisiin? Tuli töissä yht`äkkiä mieleen moinen asia.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja no:aika hyvä kyssäri. on se vaan suosittu tuo israelin kansan historia ja jokku pitää sitä ainoana totuutena.
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:Markus ei puhu asiasta ja Luukas puhuu vain Joosefin kihlatusta mariasta, ainakin evankeliumin alussa.
Ai että eläimiin sekaantuja muka? Mistäs muka niin varmasti tiedät?Alkuperäinen kirjoittaja näin:varmasti on jooseffi käyny kuulkaa pukilla.
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:Matteus 1:24 esim.
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:Markuksen evankeliumi ei muutenkaan puhu Jeesuksen sukutaustoista paljon, mutta ainakin Mar 3:31-35 puhuu jeesuksen äidistä ja veljistä. Muuten evankeliumi ei keskity Joosefin ja Marian tarinaan ollenkaan. Kyseessähän on vanhin evankeliumi, joten näin voidaan ajatella sen olleen riisumattomin lisätystä aineistosta, vaikka kyllähän tuohonkin on varmasti päässyt paljon kuultua perimätietoa.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mutta eikö siihen aikaan kihlaus ollu jo niin vahva lupaus avioliitosta, että seksin harrastaminen kihlatun kanssa oli luvallista?
Älkää kysykö mistä olen moisen käsityksen saanu, mulla vaan on se käsitys, että juutalaisten keskuudessa olis ollu näin.
Niin ja eiköhän ne naimisissa ollu, mitä ikinä se siihen aikan merkitsikään, jos mitään muuta kun suullista opimusta, koska jeesuksella oli sisaruksia.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mutta eikö siihen aikaan kihlaus ollu jo niin vahva lupaus avioliitosta, että seksin harrastaminen kihlatun kanssa oli luvallista?
Älkää kysykö mistä olen moisen käsityksen saanu, mulla vaan on se käsitys, että juutalaisten keskuudessa olis ollu näin.
Niin ja eiköhän ne naimisissa ollu, mitä ikinä se siihen aikan merkitsikään, jos mitään muuta kun suullista opimusta, koska jeesuksella oli sisaruksia.
Alkuperäinen kirjoittaja täärä:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mutta eikö siihen aikaan kihlaus ollu jo niin vahva lupaus avioliitosta, että seksin harrastaminen kihlatun kanssa oli luvallista?
Ei Jumalan edessä kaikki ole luvallista mikä on ihmisen mielestä luvallista. Siis ei silloinkaan seksi ollut luvallista ennen avioliittoa.
Alkuperäinen kirjoittaja näin:sehän on muuten käännösvirhe se neitsyt maria, neito on oikea käännös. ja varmasti on jooseffi käyny kuulkaa pukilla.