neitsyt mariasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
tuota, mua on alkanu häiritsee suunnattomasti asia että miten voi olla mahollista että mariaa pidettiin neitsyenä.. kun eikös siloin muinoin avioliitto sinetöitiin hääyönä joten jos Maria tuli raskaaksi naimisiinmenon jälkeen niin eipä se enää neitsyt ollu, ja sitte taas jos maria oli raskaana ennenkuin meni naimisiin niin jos oli ihan alkuvaiheessa niin siltikin homma ois hoidettu hääyönä, ja jos oli pitkällä raskaudessa niin miksi joosef meni marian kanssa naimisiin kun eikös lähtökohtaisesti yksinäinen nainen joka oli raskaana, niin ollut ei toivottu puoliso ja häpeäksi perheelleen... :snotty: ja silloin kyllä ekaks tulis mieleen että se on vaan äkkisästään nusastu jossain ja siitä johtuu raskaus.. miten ylipäätään on todennettu että maria oli neitsyt... :ashamed: selventäkääs mulle... eikä siis ole mitään pilkkaa vaan oikeesti häiritsee...

No ompas sulta menny uskonnontunnilla paljon ohi tai sit et ole osallistunu ollenkaan. Koitas lukasta uudestaan esim Luukkaan jouluevankeliumi ja vähän tarkemmin niin selviää paljon asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
no mut kyllä kait sitä silti vois vähän mieskin ihmetellä jos vaimo pamahtais paksuks vaikka sitä ei oo ite nusassu...

Mutta mMariapa selittikin hyvin vahinkonsa, niin saatiin oikein pitkäkestoinen kaupunkilegenga neitsytäidistä.

Vilkasehan sieltä raamatusta miten ne kertoo tuon. Enkelit ilmesty sille joosepillekin ja kerto miten asianlaita on, ja jooseppi meni kihloihin marian kanssa siunatusta tilasta huolimatta.

Tosin miltei jokaisessa suuressa muinaisuskonnossahan on myytti neitsyestä, joka synnyttää jumalan, joten tällä lailla kätevästi vanha myytti kirjattiin krisinuskonkin perusteisiin.

ja eikös itseasiassa jouluevankeliumissa kerrota että josef oli matkalla tuoreen vaimonsa marian kanssa johki kaupunkiin kun marian synnytyksen aika koitti... että eikös se silloin tarkoita että se on olu raskaana jo kun ne on menny naimisiin... kun ei kait 9kk jälkeen oo enää tuore vaimo... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
No ompas sulta menny uskonnontunnilla paljon ohi tai sit et ole osallistunu ollenkaan. Koitas lukasta uudestaan esim Luukkaan jouluevankeliumi ja vähän tarkemmin niin selviää paljon asioita.

mää en kuulu kirkkoon ja näin ollen en oo kun kerran raamatun lukassu... ja siksi asia nyt häiritseekin... en omista raamattua josta voisin lukea...

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Vilkasehan sieltä raamatusta miten ne kertoo tuon. Enkelit ilmesty sille joosepillekin ja kerto miten asianlaita on, ja jooseppi meni kihloihin marian kanssa siunatusta tilasta huolimatta.

Tosin miltei jokaisessa suuressa muinaisuskonnossahan on myytti neitsyestä, joka synnyttää jumalan, joten tällä lailla kätevästi vanha myytti kirjattiin krisinuskonkin perusteisiin.

aha, no se selventääkin asioita... pitänee lukea raamattu uudestaan kun on aikapaljon asioita jotka vaivaa mua.. :snotty: :ashamed:

se on "kihlattu, joka on raskaana" jonka kanssa mentiin beetlehemiin. Sinä nukuit koko peruskoulun uskonnonopetusajan!

en mää ole käynyt koskaan uskonnontunnilla, siksi en asiaa nyt tiennytkään.. ja siksi asiasta kysyin...

Ei se Josef ollut Hesuksen biologinen isä. Raskautuminen oli "neitseellinen" sen vuoksi että ulkoavaruuden hemmot kävi laittamassa lapsen siementä Mariaan ja siitä se sitten läks. Siksi Hesuksella oli supermiehen voimat kun se ei ollut tästä maailmasta kotoisin.

aha, no se selventääkin asioita... pitänee lukea raamattu uudestaan kun on aikapaljon asioita jotka vaivaa mua.. :snotty: :ashamed:

Eihän sitä sitten voi tietääkkään, lue uudestaan sieltä ne selviää isosta kirjasta nuo asiat, ihan kaikille jos haluaa.

se on "kihlattu, joka on raskaana" jonka kanssa mentiin beetlehemiin. Sinä nukuit koko peruskoulun uskonnonopetusajan!

en mää ole käynyt koskaan uskonnontunnilla, siksi en asiaa nyt tiennytkään.. ja siksi asiasta kysyin...

Minulle on muuten ihan tärkeä kirja ja usko, eikä minua myöskään provot heilauta, en tarkoita nyt sinua jotenkin on vaan surulista kun tääl on ollu niin paljon sellasta uskon rasismia koska rasismia se on sekin. vaikka ei itse uskoisi mihinkään ei myös toisia saa siitä rääkätä kiusata yhtä hyvin voitais vainota vaikka tummaihosia, poikkes nyt asiasta mutta tuli täs mieleen : )

Yhteistyössä