H.C Andersenin saduistakin jotkut ovat aika raakoja : Punaiset kengät
Tyttö, joka astui leivän päälle.
Ja surullisia satuja
Tyttö, joka astui leivän päälle.
Ja surullisia satuja
Hei,Grimmin satu Kädetön tyttö on kamalin minun tietämäni tarina. Siinä isä haluaa mennä naimisiin tyttärensä kanssa ja kun tytär ei tähän suostu niin isä ehdottaa tytölle että leikkaa tältä kädet ja rinnat irti että pääsee haluistaan ja tytär suostuu tähän "isä rakas, tee minulle mitä haluat, olen lapsesi". Ja sitten se isä leikkasi ne kädet ja rinnat irti tytöltään.
Janosch: Äiti, mistä lapset tulevat? kirja oli eri tavalla järkky. Se on siis ihan kuvakirja ja siinä on kuvattu lukuisia erilaisia seksiasentoja yms.
Oi minäkin muistan nuo Laura Soinnen sadut! Jänniä olivat, pelottavin Hukkasaaren salaisuus jossa Musta Noita piti ihmisä vankinaan niin että anasti heiltä sielut tikarinkärjellä ja ihmiset vain haahuilivat saarella...Itse asiassa olen aikuisena sen kirjan hankkinut itselleni, Varjojen Linnan Prinssit luin 6-vuotiaalleni (se ei ole liian hurja). Hyviä minusta kuitenkin! Satuja voi lukea kaikenikäiset, lapsille tietysti ikätasoisesti eli Grimmit siivottuna . Ja lapset kokee nuo kyllä eri tavalla, omani rakastaa Muumi-kirjoja ja minusta taas niissä on ihan kauheasti sellaisia aikuisen näkökulmasta tummia, ahdistaviakin sävyjä. Kuten se "Näkymätön lapsi" tai se muumiperheen muutto sinne majakkasaarelle kun mamma pikkuhiljaa kajahtaa siellä majakassa...lasta ne ei puolestaan ollenkaan masentaneet vaan olivat aivan lemppareita .