Pyykkien ripustus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyykkipoika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyykkipoika

Vieras
Miten laitatte pyykit kuivumaan narulle? Olisi mukava tietää.
Itse laitan samanlaiset riviin. Esim. alushousut, paidat, pitkät housut ja niin edelleen. Tänään oli pyykkipäivä ja narut ovat täynnä. :)

Ihan sekalaisessa järjestyksessä vaikka muuten järjestyksen ihminen olenkin. Meillä ei ole naapureita kuin yksi eikä sekään kovin lähellä niin ei tarvi naapureitten kytätä miten olen pyykkini ripustanut. Sitten viikatessa lajittelen ne.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mä pyrin laittamaan niin että yhdellä narulla on nuorimman, sitten yhdellä omat jne. Viikatessa se helpottaa ku ovat valmiiksi järjestyksessä :)

Meinaatko, ettæ sitten kun silitæt, silitæt aina kaikki yhden tyypin vaatteet kerralla?

tuli kerran puhetta pyykin kuivaamisesta, ripustamisesta ja viikkaamisesta. Ja tankokaapeista. meillä kun ei ole vaatetangoille juuri mitään käyttöä, kun taas kaverilla on melkein kaikki vaatteet tangolla vaatehuoneessa.

Niin siis siihen että kun pyykit on märkiä, kannattaa ne laittaa heti henkarille kuivumaan ja roikkumaan telineeseen/narulle. sitten kun on kuivat, voi nostaa suoraan kaappiin/vaatehuoneeseen ja tarvitsee tuskin edes silittää. Sitten kun ottaa vaatteen käyttöön, nakkaa sen henkarin heti esim. pyykkikoneen lähellä olevaan koriin tms. jossa ne on sitten heti käytettävissä kun pesee taas pyykkiä :)

itse kuivaamme lähes kaiken rummussa enkä silitä mitään niin tästä ei ole meille mitään hyötyä. Ja viikkaan hyllyille, en käytä henkareita.

Mä laitan silleen, kun pyykkikorista käteen sattuu :ashamed: En jaksa alkaa lajittelemaan mitenkään. Mut tuo neuvo oli kyl hyvä, et vois ripustaa niin että yhden perheenjäsenen vaatteet ois yhellä narulla ja toisen toisella jne. Helppo viikata kaappiin :D

Meil on pyöreä pyykkiteline ni siihen lajittelen siten et pienimmät vaatteet sisimmäksi ja isoimmat ulommaisiksi. Lajittelen värienmukaan jo mahdollisuuksien mukaan ennen koneeseen laittamista.. esim. punaiset, valkoiset, siniset.. alusvaatteet, pyyhkeet jne.

Mä laitan suoraan koneesta narulle siten kuin käteen osuvat. Sit viikkaan kuivat suoraan narulta pinoihin (kullekin perheenjäsenelle omaansa, kodintekstiilit omaansa jne). Meillä kaikki pyykit kuivataan sisällä narulla, koska perheessä on siitepölyille allergisia.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mä pyrin laittamaan niin että yhdellä narulla on nuorimman, sitten yhdellä omat jne. Viikatessa se helpottaa ku ovat valmiiksi järjestyksessä :)

Meinaatko, ettæ sitten kun silitæt, silitæt aina kaikki yhden tyypin vaatteet kerralla?

Mäkin laitan samalla tavalla kun "Molleri". Ja en silitä pyykkiä, paitsi kerran-parin vuodessa juhliin kauluspaidan yms. vastaava. Normaalit arkivaatteet, lasten trikoo- ja collarivaatteita en silitä koskaan.