mitä mies oppii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja eilen kyllästynyt vaimo:
halusin hahmottaa olenko tosiaan turhaan nipo
En tiedä mitä tarkoitat nipolla mutta elämänarvosi ovat mielestäni täysin ...kuralla.

ja ärsyttääkö muita parisuhteessa toisen tavat/huonot tavat.
Mielestäni on niin että kun kumppanissa mikä tahansa _ärsyttää_ niin ollaan jo peruuttamattomasti kivillä. Et kai sinä ärsyttävän kumppanin kanssa hynttyitäsi yhteen lyönyt?

täytyy myöntää että minun on vaikea sietää laiskoja tai saamattomia ihmisiä jollaisena osittain katson mieheni olevan.
Et kai sinä sietämättömän kumppanin kanssa hynttyitäsi yhteen lyönyt?

Onkohan miehesi edelleen tyytyväinen yhteiselämäänne? Tuo trivia josta tilit jää yleensä hyvin nopeasti hoitamatta kun tyytymättömyyttä alkaa esiintymään. Tyytyväinen mies tekee aina kaikkensa, ilman pyytämistä/kehoitusta, jo se riittää mainiosti että Nainen vain ajattelee.

Jussi

Alkuperäinen kirjoittaja Jussin kamu:
Alkuperäinen kirjoittaja ehkäpähän:
se on Jussin ainoa ilo elämässä, joten suodaan se hänelle

Hah! feministimuijia vituttaa Jussin miesnäkökulmaa hivenen korostava katsomus. Se on hyvin helppo tyrmätä sanomalla, että Jussilla on huono itsetunto. Onko teillä parempi, häh? Eipä ole.
Toivottavasti olitte itse koulukiusattuja aikananne. Olisin ilomielin liittynyt kiusaajiinne!

nim. Jussin kamu, ei Jussi itse

Mä en ole lukenut yhtään kenenkään Jussin viestiä, joten tais "kalikka kalahtaa ja joku älähtää".

tekemäsi listan perusteella olet armoton nipo.

Mielessä jopa käy, ettet taida oikein osata vain olla? Onko sinulla pakonomainen tarve suorittaa elämää, etkö koe eläväsi "oikein" jos et tee jotain "hyödyllistä"?

En tiedä mitä miehesi tekee työkseen, mutta oletan ettet itse ole ainakaan luovuutta vaativissa hommissa. Luovuus sikiää lorvailusta :)

Eli se, mikä martalle näyttää lorvimiselta onkin marialle ajattelua.

Ja ajattelu taisi olla se, mikä tekee meistä ihmisiä... Ja niin joo, tietty myös ne laudeliinat, joillakin.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt vaimo:
Pitkään parisuhteessa olleenna en voi muuta kuin huokailla syvään kuinka tietyt asiat ei "onnistu" mieheltä laisinkaan. Tässä muutama asia joka ärsyttää ihan kybällä:

- Pyykkien ripustaminen. Miten ihmeessä mies onnistuu ripustamaan pyykit narulle niin että ne on ryppyisiä ja mutkilla ja alusvaatteetkin pitäisi silittää kun ne on ihan rullalla?

Tuota ihmettelen myös koska on varmaan sata kertaa hankalampaa yrittää pyydystää rullalla olevaa kuin sileää märkää vaatetta pyykkipojan hampaisiin.

- Pyykit kävelevät ihan itsestään kaappeihin silitettyinä ja viikattuina.

Silitä vain omasi. Jos mies tykkää suoraan narulta vedetyistä ruttuisista vaatteista, suotakoon se hänelle.

- Jos miehen pyyhe on laitettu pesuun, hän ottaa jonkun muun pyyhkeen mutta ei koskaan uutta pyyhettä kylpyhuoneen ihan lähettyvällä olevasta kaapista.

En oikein ymmärtänyt missä se ongelma on - mitä muita pyyhkeitä teidän huushollissa roikkuu jotka mies vie? Tiskipyyhkeen keittiöstä? Jos näin, niin YÖK!

- Paistinpannu tai viinilasit jotka pestään käsin on täynnä rasvaa ja tahroja vaikka kädestä pitäen on opetettu kuinka käsinpestävät astiat pestään harjalla ja pesuaineella! Mutta ei, ne vaan huuhdellaan ja nostetaan astiakaappiin kuivumaan. (ennen sitä ne laitetaan "likoamaan" lavuaarin ettei vaan tarttis itse niitä pestä käsin).

Tuo on etovaa! En minäkään halua suutani täyteen vanhaa eltaantunutta sianrasvaa kun seuraavan kerran kaadan lasiini hyvää viiniä.

- Laitetaan pyyhkeet ja farkut samaan koneeseen.

Miksi tämä on ongelma? Eikö pyyhkeitä ja farkkuja saisi pestä yhdessä?

- "Pyyhitään" pölyt kuivalla talouspaperilla.

Minä en pyyhi pölyjä, inhottavaa nysväämistä. Jos mies haluaa polyjä pyyhkiä, pyyhkiköön vaikka silkkiravatillaan, aivan sama minulle, en totisesti valita.

- Kun imuroidaan, ei imuroida kuin näkyvä pöly. Huonekalujen alta ei koskaan!

Ihan loogista. Jos niitä pölyjä joka nurkasta lahtee joka kerta imuroimaan, menee hermot. Kunhan on päällisin puolin siistiä. Tykkään mieluummin että imuroidaan vähän huolettomammin, mutta säännöllisesti kuin että nuollaan joka nurkka ja ollaan ihan naatteja sen urakan jälkeen.

- Vessan pesu = vähän pesuainetta pönttöön ja flush.

No tota vois kyllä tsempata. Miksi siihen harjaan ei voi tarttua, ei mene kuin 2 minuuttia ja homma selvä.

- Partakonetta ei tyhjennetä käytön jälkeen vaan laitetaan takaisin hyllyyn joka on täynnä mustia parransänkiä.

Etovaa. Rupea sinä ajelemaan säärikarvojasi ja jätä mustat tyngät lavuaariin miehen ihailtavaksi.

- Sukat ja alusvaatteet jätetään sängyn viereen, samoin kaikki lukemat lehdet ja kirjat. Yöpöytälaatikko on täynnä TYHJIÄ kirjekuoria ja kuitteja.

Pyykkikori ja kirjahylly vakituisesti ihan sängyn viereen miehelle.

- Keittiö on aina törkyinen ruanlaiton jälkeen. Uunin ja kaakeleiden, sekä tasojen pinnat täynnä rasvaa.

Etovaa, etovaa, etovaa!! Onko miehellä jokin rasvafiksaatio kun sitä läträtään ympäri keittötä ja viinilaseihinkin?

- Käytetyt lasit ja lautaset jätetään aamupalan "odottamaan seuraavaa kertaa" tiskipöydälle. "Käytän samaa lasia ja lautasta kun tulen töistä kotiin".

No hyvä. Sittenhän teidän huushollissa ei tarvita kuin 2 lautasta, 2 lasia, 2 haarukkaa, jne.... Laita loput astiat mieheltä piiloon pariksi viikoksi.

- Kun ruoka katetaan pöytään, ei katsota onko pöytä pyyhitty ja puhdas.

Tiedän juu. Tämä on miehen logiikkaa johon on niin vaikea löytää kunnon vastineita: Miksi se pöytä pyyhkiä täytyy, heti syömisen jälkeen se on ihan samassa kunnossa taas?

- Astioita ei huuhdella ennenkuin ne laitetaan astianpesukoneeseen ja sit ihmetellään kun kone ei pese puhtaaksi?

Tuota minä en ole ikinä ymmärtänyt, siis että ostetaan kalliilla rahalla kone jonka tehtävänä on pestä astiat. Sitten ne täytyy kuitenkin pestä ensin itse kun kone ei saa kunnon jälkeä aikaan. Minä en pese astioita, se on koneen hommia.

- Miksi sauna pitää pestä? Ja miksen voi jättää pyllynalustaa kuivumaan lauteille käytön jälkeen? Siellähän se odottaa seuraavaa kertaa.

Oops...nolottaa..onko tuossa jotain väärää? Ei meillä jatkuvasti saunaa pestä, ja ne pyyhkeetkin on monesti jätetty lauteille.

- Miehen vaatekaappissa on sekaisin alusvaatteita, paitoja, sukkia sikin sokin ja ihmetellään kun ei koskaan löydä mitään!

No sehän on loppujen lopuksi miehen oma ongelma sitten.

Lista on loputon joten lopetan tähän.

täytyy paljastaa, että tiedän jotakin...

farkkuja ja pyyhkeitä ei pestä samassa koneessa; tietty jos haluaa pyyhkeestään sävytetyn ja väriäpäästävän, sitten kyllä saunaongelmakin on ratkaistu.

Astiat huuhdellaan kylmällä vedellä heti käytön jälkeen ja laitetaan vasta sitten koneeseen.

Vessan pyttyyn voi toisiaan lorauttaa kahvikeittimen kalkinpoistajaa, ja hups jonkin ajan kuluttua pytty kiiltää...

Jos pyykkiä kertyy, niin kannattaa vähentää käytettäviä vaatteita; Onko sitä pakko koko kaapillista liata ja kerätä vuorta.

Jos ihan kamalasti ärsyttää sukat, niin juomalla vähemmän siideriä voi säästyneen rahan laittaa uusiin tennissukkiin ja heittää vanhat roskiin.

Laudeliina on älyttömin keksintö, minkä minä tiedän. Se vasta likainen on, kun sille hikisen ahterinsa asettaa. Ja tiedoksi kaikille, että laudepuu puhdistaa itse itsensä, aivan kuten kauppojen lihatukit. Eipäs naureta, puulla on bakteereita tappava vaikutus ja pihka lisättiin juuri viralliseen lääkeaineluetteloon, joka parantaa mm. sairaalabakteerin.

No, kenen saunassa lie sairaalabakteereita? Tai no, jos saunottaa sairaalahenkilökuntaa, hoitsuja ja lääkäreitä tai potilaita, niin voi toki ollakin. Mutta kenellä mahtaa olla pihkaiset lauteet ja seinät saunassaan? Ei sekään lie tavallista.

Laudeliinat ja alustat tulisi toki pestä tai heittää pois aina käytön jälkeen. Ei todellakaan ole hygieenistä pitää samaa hikistä ja eritteistä alustaa, varsinkin jos siihen on eri henkilöt hieroneet peffaansa. No, innokkaana sienestäjänä ehkä ymmärtää, että sientä voi alustallakin kasvaa ja kasvattaa. Ei siis olisi ainakaan etiketin mukaista tarjota samaa laudeliinaa eri leideille. No, miehistä ei tiedä. hehän tyypillisesti tykkäävät naisen hajusta.

En koskaan huuhtele astioita, suoraan koneeseen vaan. Kun on kunnon kone ja koneessa kunnon pesuaine (ei mitään halppiskamaa, kiitos) niin kyllä nykyaikainen kone tekee työnsä ilman mitään huuhtelemisia. Useimmissa koneissa on sitäpaitsi nopea huuhteluohjelma erikseen, joten jos tiskit seisovat siellä muutaman päivän ja pelkäät ettei tule puhdasta, laita kone huuhtaisemaan ne. Sitähän varten se on ostettu.

Farkut ja pyyhkeet meillä on pesty samassa koneellisessa vuosikymmeniä, eikä mitään värjääntymisiä ole ilmennyt. Ainoa poikkeus on ihan upouudet farkut, ne kannattaa pestä pari ekaa kertaa vain tummien vaatteiden kanssa (tummat pyyhkeet kyllä kelpaavat).

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Laudeliina on älyttömin keksintö, minkä minä tiedän. Se vasta likainen on, kun sille hikisen ahterinsa asettaa. Ja tiedoksi kaikille, että laudepuu puhdistaa itse itsensä, aivan kuten kauppojen lihatukit. Eipäs naureta, puulla on bakteereita tappava vaikutus ja pihka lisättiin juuri viralliseen lääkeaineluetteloon, joka parantaa mm. sairaalabakteerin.

Laudeliinat pestään joka käytön jälkeen... tai paperiset hävitetään.

En minä ainakaan ikinä istuisi kylässä tai uimahallissa lauteille ilman laudeliinaa allani. Kamalaa, siinä on voinut istua joku kakkapeffa, joka ei ole pessyt ahteriaan ennen löylyyn tuloa, tai naisella ollut kuukautiset ja veriroiskeita siinä... ei takuulla puu yhtäkkiä ota ja puhdista sellaisia jätöksiä. Eikä pissanroiskeita tms. Enkä haluaisi istua edes toisen ihmisen hikipläntissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Koneet töihin!:
Farkut ja pyyhkeet meillä on pesty samassa koneellisessa vuosikymmeniä, eikä mitään värjääntymisiä ole ilmennyt.

Aika vastenmielinen ajatus pestä housut ja pyyhkeet yhdessä. En voisi kuvitella että lykkäisin likalahkeiset, koiranhyppimät farkut ja pyyhkeen, jolla pyyhin kasvoja ja intiimialuieita, samaan pesuun.

Kaiken lisäksi, farkkuja suositellaan pestäväksi 40 asteessa, pyyhkeet on syytä pestä 60 asteessa, jotta pyyhe on hygieeninen ja kaikki mahd. hiki ja ihosta irtoava hilse ym. lähtevät pois.

Alkuperäinen kirjoittaja roiskista:
Alkuperäinen kirjoittaja no:

Laudeliinat pestään joka käytön jälkeen... tai paperiset hävitetään.

En minä ainakaan ikinä istuisi kylässä tai uimahallissa lauteille ilman laudeliinaa allani. Kamalaa, siinä on voinut istua joku kakkapeffa, joka ei ole pessyt ahteriaan ennen löylyyn tuloa, tai naisella ollut kuukautiset ja veriroiskeita siinä... ei takuulla puu yhtäkkiä ota ja puhdista sellaisia jätöksiä. Eikä pissanroiskeita tms. Enkä haluaisi istua edes toisen ihmisen hikipläntissä.

No yleiset tilat on ihan eri asia kuin oma sauna. Jos istun kotisaunassa samalla liinalla useamman kerran itse, mitä uusia pasiliskoja minä sieltä takapuoleeni muka saan?

Samaten jos meille saunavieraita tulee, niin tottakai anna heille omat liinat tai pyyhkeet peffan alle, eivät he meidän viimeviikkoisissa liinoissa istu.

Farkut ja pyyhkeet meillä on pesty samassa koneellisessa vuosikymmeniä, eikä mitään värjääntymisiä ole ilmennyt. Ainoa poikkeus on ihan upouudet farkut, ne kannattaa pestä pari ekaa kertaa vain tummien vaatteiden kanssa (tummat pyyhkeet kyllä kelpaavat).

Minä en pese farkkuja ja pyyhkeitä siksi samassa koneessa, koska pesen farkut 40 asteessa ja pyyhkeet 60 asteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt vaimo:
Pitkään parisuhteessa olleenna en voi muuta kuin huokailla syvään kuinka tietyt asiat ei "onnistu" mieheltä laisinkaan. Tässä muutama asia joka ärsyttää ihan kybällä:

- Pyykkien ripustaminen. Miten ihmeessä mies onnistuu ripustamaan pyykit narulle niin että ne on ryppyisiä ja mutkilla ja alusvaatteetkin pitäisi silittää kun ne on ihan rullalla?

- Pyykit kävelevät ihan itsestään kaappeihin silitettyinä ja viikattuina.

- Jos miehen pyyhe on laitettu pesuun, hän ottaa jonkun muun pyyhkeen mutta ei koskaan uutta pyyhettä kylpyhuoneen ihan lähettyvällä olevasta kaapista.

- Paistinpannu tai viinilasit jotka pestään käsin on täynnä rasvaa ja tahroja vaikka kädestä pitäen on opetettu kuinka käsinpestävät astiat pestään harjalla ja pesuaineella! Mutta ei, ne vaan huuhdellaan ja nostetaan astiakaappiin kuivumaan. (ennen sitä ne laitetaan "likoamaan" lavuaarin ettei vaan tarttis itse niitä pestä käsin).

- Laitetaan pyyhkeet ja farkut samaan koneeseen.

- "Pyyhitään" pölyt kuivalla talouspaperilla.

- Kun imuroidaan, ei imuroida kuin näkyvä pöly. Huonekalujen alta ei koskaan!

- Vessan pesu = vähän pesuainetta pönttöön ja flush.

- Partakonetta ei tyhjennetä käytön jälkeen vaan laitetaan takaisin hyllyyn joka on täynnä mustia parransänkiä.

- Sukat ja alusvaatteet jätetään sängyn viereen, samoin kaikki lukemat lehdet ja kirjat. Yöpöytälaatikko on täynnä TYHJIÄ kirjekuoria ja kuitteja.

- Keittiö on aina törkyinen ruanlaiton jälkeen. Uunin ja kaakeleiden, sekä tasojen pinnat täynnä rasvaa.

- Käytetyt lasit ja lautaset jätetään aamupalan "odottamaan seuraavaa kertaa" tiskipöydälle. "Käytän samaa lasia ja lautasta kun tulen töistä kotiin".

- Kun ruoka katetaan pöytään, ei katsota onko pöytä pyyhitty ja puhdas.

- Astioita ei huuhdella ennenkuin ne laitetaan astianpesukoneeseen ja sit ihmetellään kun kone ei pese puhtaaksi?

- Miksi sauna pitää pestä? Ja miksen voi jättää pyllynalustaa kuivumaan lauteille käytön jälkeen? Siellähän se odottaa seuraavaa kertaa.

- Miehen vaatekaappissa on sekaisin alusvaatteita, paitoja, sukkia sikin sokin ja ihmetellään kun ei koskaan löydä mitään!

Lista on loputon joten lopetan tähän.

Ei voi olla totta!!! Jos mieheni ei nukkuisi joka yö vieressäni epäilisin hänellä olevan "kakkoskoti". Niin samalta kuulostaa kuin omani:)
Välillä luovutan totaalisesti ja siivoan jäljet kun en jaksa koko ajan "nalkuttaa"! Vähemmällä pääsee, muttei ole kiva kun mies on kuin pikkulapsi:(

Olemme keskustelleet tästä oikeasti ihan vakavasti ja kommentti mieheltä oli, että ex-vaimo ei välittänyt ja he elivät kuin kaatopaikalla. Nyt 2v jälkeen mies jo vähän osaa arvostaa siisteyttä ja yrittää jopa joskus ihan tosiaan tehdä asiat oikein. Mutta tuntuu joskus turhauttavalta kun itse olen siisti (en kuitenkaan pedantti) ja toinen on hajamielinen ja sotkeva!!! Tsemppiä kyllästyneelle toiselta kyllästynyneeltä

Meillä ei kumpikaan tykkää siivoamisesta, siispä olemme hankkineet siivousapua 3-4 krt/kuukaudessa. Ulkopuolinen apu on ainakin minulle elinehto. Siinä samassa tulee itsekin tehtyä rästiin jääneitä kotitöitä, kuten mattojen pesua ja komeroiden selvittämistä. Kaikki siivousapu ei ole kallista, on tosi edullisia vaihtoehtoja, kunhan viitsii etsiä.

"Ei voi olla totta!!! Jos mieheni ei nukkuisi joka yö vieressäni epäilisin hänellä olevan "kakkoskoti". Niin samalta kuulostaa kuin omani:)
Välillä luovutan totaalisesti ja siivoan jäljet kun en jaksa koko ajan "nalkuttaa"! Vähemmällä pääsee, muttei ole kiva kun mies on kuin pikkulapsi:(

Olemme keskustelleet tästä oikeasti ihan vakavasti ja kommentti mieheltä oli, että ex-vaimo ei välittänyt ja he elivät kuin kaatopaikalla. Nyt 2v jälkeen mies jo vähän osaa arvostaa siisteyttä ja yrittää jopa joskus ihan tosiaan tehdä asiat oikein. Mutta tuntuu joskus turhauttavalta kun itse olen siisti (en kuitenkaan pedantti) ja toinen on hajamielinen ja sotkeva!!! Tsemppiä kyllästyneelle toiselta kyllästynyneeltä".

Ihanaa, kun joku joka ymmärtää miten nuo pieneltä vaikuttavat asiat saattavat häiritä yhteiseloa. Hieman ihmetellen luen näitä "pesen farkut ja pyyhket samassa, ja "kuka nyt saunaa puhdistaa". No, jokaisella on oma siisteyskäsitys. Olen sitä sukupolvea jonka lapsuudessa lauantait olivat leipomis- ja suursiivouspäiviä, on tainnut tarttua minuunkin. Joku epäili luovuuttani..harrastan tanssia joka on erittäin luovaa. En miellä että siisteys olisi luovuuden vastakohta. Mutta jos ainaista lorvailua ja laiskottelua perustellaan luovuudella..en siis allekirjoita.
No meitä on moneen junaan, minä viihdyn siistissä ja kaunissa kodissa. Miehelle siisteys ei ole niin relevanttia. Täytyis löytää se kultainen keskitie koska mies ei näköjään "opi". ; )

Kyllä se siisteys on miehillekin tärkeää jätäpä puoleksi vuodeksi koti miehen vastuulle ja hän huomaa eron. Naiset tekevät monesti näkymätöntä työtä kodin eteen, eli töitä, jotka eivät heti näy, mutta jos ne jätetään systemaattisesti tekemättä, niin johan on sotku.

Meillä eräs ystäväperhe on tyyliä "tervetuloa possulaan", miehenikin on huomannut heidän epäsiisteytensä ja mihin kuntoon koti menee, jos siihen ei panosta. Eli vaikka sanookin, ettei aina tarvitse nuohota ja ettei häntä pieni pöly tms häiritse, niin loppupelissä arvostaa kuitenkin siistiä kotia ja sen eteen tehtyä työtä.

Pyykkejä ei tarvitse ripustaa narulle, kuivausrumpu kuivattaa. Höyrymankeli/kuumailmamankeli hoitaa silityksen nopsasti, jos on tarvis.
Viinilasit voi pestä myös tiskikoneessa.
Sukkkia ja paitoja jää kaikilta sinne sun tänne, pieni sekasotku on kodikasta.
Siistejä vaatekaappeja esiintyy vain mainoksissa.

Miehet ovat saamattomia-ikuisesti!

Meillä miehen tavat:
Sänky jää petaamatta aina.
vaatteet lojuvat tuoleilla ym
vessassa palaa aina valot
Nukkuu joka päivä pvä unia
äksyilee
ei tyhjennä astioita , jos pyydän kaikki on sikin sokin siellä täällä kaapeissa
kaikki keittiössä oleva ruoka ja tavara jäävät aina pöydille
jne jne sata asiaa..

ja jurppii satasella

Alkuperäinen kirjoittaja roiskista:
Farkut ja pyyhkeet meillä on pesty samassa koneellisessa vuosikymmeniä, eikä mitään värjääntymisiä ole ilmennyt.

Aika vastenmielinen ajatus pestä housut ja pyyhkeet yhdessä. En voisi kuvitella että lykkäisin likalahkeiset, koiranhyppimät farkut ja pyyhkeen, jolla pyyhin kasvoja ja intiimialuieita, samaan pesuun.

Kaiken lisäksi, farkkuja suositellaan pestäväksi 40 asteessa, pyyhkeet on syytä pestä 60 asteessa, jotta pyyhe on hygieeninen ja kaikki mahd. hiki ja ihosta irtoava hilse ym. lähtevät pois.

No meilla ainakaan ei paasteta ikina farkkuja niin kaameaan kuntoon etta rapa roiskuu ja lika vain lilluu koneessa, saastuttaen toisetkin vaatteet pesuaineesta huolimattakin. Ei ne housut siistissa toimistotyossa niin ellottavaan kuntoon ikina mene.

Näitä saunakommentteja lukiessa rupeaa ihmetyttämään että miten ne menneitten sukupolvien ihmiset yleensä säilyi saunomisen jälkeen hengissä. Ei ennenvanhaan saunoissa mitään laudeliinoja käytetty, siinä ne istuivat niin omat väet kuin satunnaiset vieraatkin paljailla lauteilla. Näin oli lapsena ollessani, ja varmaan voi olla vieläkin joissain kodeissa. En minä ikinä saanut mitään tartuntoja pyrstööni, enkä ole vielä kuullut että kukaan muukaan tuntemani ihminen olisi siitä mitenkään kärsinyt. Eikä ennenvanhaan varsinkaan maalaiskodeissa ollut suihkuja eikä vesivessoja, niitä oli vain harvoilla hyvätuloisilla. Saunassa ne pesut hoidettiin.

Naurattaa erityisesti nuo kommentit että jonkun pissit, kakat sun muut eritteet lilluu lauteilla. Ehkä jossain siivottomassa yleisessä saunassa, mutta että siis kotonakin! Jos näin on, kyseessä on kyllä suurempi ongelma hygienian suhteen kuin joku laudeliinan puuttuminen.

[quote="
No meilla ainakaan ei paasteta ikina farkkuja niin kaameaan kuntoon etta rapa roiskuu ja lika vain lilluu koneessa, saastuttaen toisetkin vaatteet pesuaineesta huolimattakin. Ei ne housut siistissa toimistotyossa niin ellottavaan kuntoon ikina mene. [/quote]

Eli kaikki ihmiset tekevät vain siistiä toimistotyötä??????????????? Tämä oli mulle uutta. Entäpä jos kotimatkalla seisoessasi Mannerheimintiellä sporapysäkillä dösä roiskauttaa ravat reisille, miten sitten suu pannaan? Tai siellä Eirassa kotiovea avatessa naapurin puudeli hyppää pohkeeseen kiinni pikku kuratassusillaan? Heitätkö housut roskiin, kun niitä ei voi pestä, kun ovat liian likaiset?

Otsikkosi yleistää. Onko kahden aikuisen parisuhde mielestäsi sitä että sinä opetat ja mies oppii? Oletko katsonut itse peiliin ja ajatellut että mitä sinä voit oppia? Sääli miestäsi. Löydätkö hänestä mitään hyvää? Jos löydät niin voitko keskittyä siihen? Jos et niin muuta vaikka yksin asumaan. Mielenrauhasi on taattu ja mikä parasta, kaapit ovat tip-top. Sehän se on tärkeintä elämässä.

Kyllä huvittaa, että jotkut naiset pesevät housuja pyyhkeiden kanssa. Taidan sittenkin olla aika oppinut:) (olen minä vakoisen paidan värjännyt kerran)

Mutta veikkaan, että suurin syy siihen, että miehet eivät perehdy pyykkikoneen saloihin on se, että naiset pitävät joitakin asioita salatieteinä ja tekevät sen aina itse. Minäkin kuvittelin, että en osaa käyttää pyykkikonetta. Ylin kyllä aivan äimän käkenä, kun tajusin, että pesuaine kaadetaan määrättyyn paikkaan ja kiekkoa väännetään tiettyyn numeroon, ei muuten ollut vaikeaa ja kone on yli 20v vanha masiina. tietty vaikeus on pyykkien lajittelussa ja lämpötiloissa, mutta ei sekään ole mahdotonta edes miehelle oppia.
ja se, että miltä minun kaappini näyttää sisältä on kyllä tasan tarkkaan minun asiani.

Voi kun löytäis jostain sen miehen, että pääsis tänne nettiin kirjoittamaan tuollaista valituslistaa:).. No joo, oikeesti asun kahden teinin kanssa ja voisin kirjoittaa vaikka minkälaisen listan, siis miehet ei oo ainoita possuja tai uusavuttomia. Mutta so what, se siivoaa ketä ensin alkaa ärsyttään:)

Yhteistyössä