pyykinpesuaine

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Erisania käytetään koska on hajustamatonta. Kokeile tahroihin tuoreeltaan sappisaippuaa (ennen pesua) tai pyykin kuivaamista auringossa pesun jälkeen.

Auringon UV säteily haalistaa kosteasta kuivuvasta vaatteesta tehokkaasti tahroja. Esim porkkana ja mustikkatahrat olen saanut lähtemään näin. Jos ei lähde kerralla, kastele vaate uudestaan ja anna kuivua auringossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Erisania käytetään koska on hajustamatonta. Kokeile tahroihin tuoreeltaan sappisaippuaa (ennen pesua) tai pyykin kuivaamista auringossa pesun jälkeen.

Auringon UV säteily haalistaa kosteasta kuivuvasta vaatteesta tehokkaasti tahroja. Esim porkkana ja mustikkatahrat olen saanut lähtemään näin. Jos ei lähde kerralla, kastele vaate uudestaan ja anna kuivua auringossa.

eikö se aurinko haalista samalla sitten vaatettakin?

Meilläkin nestemäinen Erisan käytössä. Sitä voi laittaa tilkan tahralle ja antaa vaikuttaa pari minuuttia ennen koneen käynnistämistä. Tai sitten hommaat jotain tahranpoistoainetta, jota laitat tahralle ennen pesua. Myös tuo auringossa kuivattaminen tehoaa tiukkoihinkin ruokatahroihin.

LV-jauhetta olen käyttänyt. Tahroihin joko Vanish-suihketta tai sappisaippuaa (tosin mustikka ei sappisaippualla lähtenyt ainakaan omasta paidastani, mutta Vanishilla lähti kun laitoin heti uudelleen pesuun). Ja vauvan- ja lastenvaatteet pesen aina 60 asteessa.

Ja se aurinko tosiaan haalistaa myös esim. paprikatahrat.

Yhteistyössä