Karstaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jojo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jojo

Vieras
Millä pääsemme eroon karstasta? Se on tähän mennessä irronnut vauvan päästä joko harjaamalla tai viimeistään öljyllä irrottelun jälkeen pesussa, mutta nyt se ei lähde irti sitten niin millään. Olisiko kellään mitään kikkakolmosta vielä tarjolla?

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Ceridalia illalla päähän ja aamulla harjaamalla lähtee nätisti pois. Tai näin meillä ainakin lähti.

Eikö ne öljyt hankaannu yön aikana kaikki lakanoihin? Laitoitteko jonkun ohuen myssyn päähän?

Tota... meilläkin on sitä karstaa mutta aikani kuluksi sitä imettäessä rapsuttelen, ei ole tullut mieleen että aktiivisesti pitäisi siitä eroon päästä.

Onko siitä jotain haittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja tiutau:
Tota... meilläkin on sitä karstaa mutta aikani kuluksi sitä imettäessä rapsuttelen, ei ole tullut mieleen että aktiivisesti pitäisi siitä eroon päästä.

Onko siitä jotain haittaa?

Jos karstaa on paksu kerros, voi päänahka tulehtua.

meidän pojalla oli paha karstaongelma. Mutta ceridal auttoi meille. alitoin yöksi kunnon kerroksen ceridalia ja illalla vielä harjasin ja aamulla. toistin ton parina iltana ja nyt on kuin vauvan peppu eli yhtä sileä.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Ceridalia illalla päähän ja aamulla harjaamalla lähtee nätisti pois. Tai näin meillä ainakin lähti.

Eikö ne öljyt hankaannu yön aikana kaikki lakanoihin? Laitoitteko jonkun ohuen myssyn päähän?

Ei ollut mitään myssyä. Laitoin sitä aika tarkasti niihin kohtiin päälaella jossa karstaa oli, eikä mun mielestä tullu lakanoihin mitään -ainakaan et olisin huomannu.

Vielä pari viikkoa sitten karsta irtosi ongelmitta, mutta mitä lie liimaa tuo vauva on alkanut nyt kehittää? Ihan varmasti tuo kerros on niin tiivis, että se hautoo päätä. Mulla on joskus atooppinen oireillut päänahassa samantyyppisesti ja se on todella inhottavaa, varmasti siis vauvasta myös

Mä olen tehnyt juuri niin kuin ei saisi, eli rapsutellut karstaa kynnellä pois pojan päästä samaan aikaan kun imetin. Niihin paikkoihin ei enää uutta karstaa tullut joista olin saanut ihon esiin, joten vähän kerrassaan karstaongelma näin hävisi.

laitoin itse muinoin vauvaöljyä ja pariksi tunniksi päivällä ohuen myssyn päähän. Se lähti osittain kyllä hyvin pois, toistin sitte myöhemmin saman kuvion. Karsta mun tuttavan vauvalla teetti sen,ettei hiukset kasvanu niin hyvin kuin mun samanikäisellä lapsella. ja tottakai tulehdus on toinen syy,miksi se pitäis saada päästä pois.

Yhteistyössä