Zeoliititon pyykinpesuaine ja fosfaatti ja fosfonaatti??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "haju"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"haju"

Vieras
Pyykkini haisee oudolle ja siksi etsinkin nyt hyvää zeoliititonta pyykinpesuainetta koska olen kuullut että syy voi olla siinä mutta joissain pesuaineissa lukee että sisältää fosfaattia ja fosfonaattia? Mikä ero niillä on ja saako tuota fosfaattia olla, haittaako se?
Mikä olisi hyvä pyykinpesuaine ilman zeoliittia ja fosfaattia? ei saisi olla mahdottomasti hajusteita koska olen hajusteyliherkkä..

Itse käytän Sertoa. Ei ole voimakkaasti hajustettu, eikä sisällä zeoliittia. Nimen omaan zeoliitti kerääntyy pesukoneeseen 'saveksi', josta paha, ummehtunut pistävä haju vaatteissa johtuu. Tosin kun vaihdat pesuaineeseen jossa sitä ei ole, menee aikansa ennenkuin haju koneesta katoaa, joten kannattaa välissä pestä kone hyvin.

Netin kautta ja joidenkin jälleenmyyjien kautta pystyy ostamaan sellaista pesuainetta kuin Allegro. Löydät sen googlaamalla. Pesuaine tulee isossa paketissa ja on tosi riittoisaa. Omassa lapsiperheessä kone pyörii päivittäin eikä pesuainetta tarvitse ostaa kuin pari kertaa vuodessa. Mukana tulee myös erillinen aine koneen puhdistamista varten. Voin suositella lämpimästi.

[QUOTE="vieras";28761781]Lumme-jauheessa on muistaakseni zeoliittia, mutta saman sarjan sensitive-nesteessä ei. On ollut hyvää ainetta.[/QUOTE]

Lumme kirjopyykki hajustamattomassa jauheessa ei ole zeoliittia tai muutakaan " huonoa ". Itse pesin sillä jonkun aikaa kunnes vaihdoin nestemäisiin ja pesutyynyihin..

Yhteistyössä