Millä miehen t-paidoista paha haju pois???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyykkipossu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyykkipossu

Vieras
Juuri pestyinäkin niissä on tosi vahva hien+dödön hajun sekoitus kainaloalueella, yök. Miten se ei vaan lähde pesussa pois, ihan hyvä pesukone on ja pesuainetta kyllä käytän ja kaikki muutenkin ihan taiteen sääntöjen mukaan, mutta silti niihin jää sellainen vahva tuoksu.

Ei niitä viittis koko ajan uusiakaan, jokusen uuden ostin ja pahimmat heitin pois, mutta ei sekään ole oikein kestävä ratkaisu...

Etikkaa koitin kerran, musta se ei oikein toiminut. Olisko joku toinen pesuaine vaikka parempaa, meillä taitaa nyt olla omoa?

HoitoonVaan, mulla oli kerran unohtunut jo kerran jumpattu t-paita jumppakassiin, ja jouduin sillä samalla jumppaamaan toiseen kertaan. Kun siinä paidassa sitten oli vanhat hiet ja vielä uusi hiki päällä, niin tuli sellainen deja vu -tunne; miehen paidat haiseen suunnilleen siltä :-) Itse saa siis nähdä oikeen vaivaa että saa yhtä moisen tuoksun aikaan!

HoitoonVaan, mulla oli kerran unohtunut jo kerran jumpattu t-paita jumppakassiin, ja jouduin sillä samalla jumppaamaan toiseen kertaan. Kun siinä paidassa sitten oli vanhat hiet ja vielä uusi hiki päällä, niin tuli sellainen deja vu -tunne; miehen paidat haiseen suunnilleen siltä :-) Itse saa siis nähdä oikeen vaivaa että saa yhtä moisen tuoksun aikaan!

Mä luulen että en edes (toivottavasti) itse "pystyisi" toteuttamaan tota löyhkää.. :)

Meillä sama ongelma. Osittain olen saanut hajua poistettua siten, että olen kainalokohtaa ennen koneeseenlaittoa hangannut sappisaippualla ja pessyt sitten paidat nestemäisellä Bio Luvililla 60 asteessa (tieety neuleisiin ja muihin herkkiin tekstiileihin tätä keinoa ei voi käyttää). Jostain joskus luin, että tuo Bio Luvil + 60 astetta poistaa pahan hajun pyykistä, ja mielestäni se siihen tepsikin!

Meillä tuollaiset hajut on lähteny Vanish Extra Hygienellä. En olis varmaan sitä itse hoksannu ostaa, mut oon yhdessä testiryhmässä mukana. Toi on siis sitä vihreässä purkissa myytävää.

Meillä tuollaiset hajut on lähteny Vanish Extra Hygienellä. En olis varmaan sitä itse hoksannu ostaa, mut oon yhdessä testiryhmässä mukana. Toi on siis sitä vihreässä purkissa myytävää.

Pitääks mun sortua nyt ostamaan Vanishiä.. Ne mainokset ja pakkaukset on musta jotenkin NIIN luotaantyöntävän ja epäluotettavan näköisiä, että oon vältellyt. Mitähän myrkkyjä niissä on vaikuttavina aineina että ne tehoo?

Laita huuuhteluaineen tilalle etikkaa. Jos ei auta, laita paidat likoamaan astiaan jossa vettä ja reilusti etikkaa ja sen jälkeen pesukoneeseen. Mä oon saanut etikalla puhtaan tuoksuiseksi miehen hiestä läpimärät t-paidat, jotka se oli unohtanut moneksi päiväksi ulos katoksen alle myttyyn, ja siellä olivat vielä keränneet kosteutta ja haisivat ihan kuolemalta :X

Puuvillassa muhiva bakteerikasvusto ei tuhoudu alle 60 asteessa. Eli kannattaa pestä 60 ohjelmalla. Ja ainakin vastaisuudessa ostaa sellaisia vaatteita, jotka tuon pesun kestävät.

[QUOTE="Hanski";29931566]jos pesun jälkeen pakastaa niin läheteekö hajut jos pesuaine ei ole sitä vienyt?[/QUOTE]

En tiedä pakastamisesta, mutta kokeilitko jo sitä etikassa liottamista?

Laita paljuun esim. 10 litraa vettä ja 5 desiä etikkaa ja vaatteet sinne likoamaan vuorokaudeksi. Liotuksen jälkeen peset ne normaalisti.

Yhteistyössä