Pystyykö joku olemaan normaalisti kun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pusse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pusse"

Vieras
... yht'äkkiä raskauden ajan lääkärikäynnillä sen tutun ja turvallisen naislääkärin lisäksi sisätutkimusta on seuraamassa nuori mieslääkäri(opiskelija?)? Eikä mikään pahannäköinenkään...

Ei siinä mitään jos se olis vaan joku noupadi jonka näkee sen kerran, mutta...

Olin siis äsken 31. viikkoisen vatsani kanssa ultrassa ja mun naama oli varmaan näkemisen arvoinen kun siellä istui se nuori mies. Ja se siinä hauskaa olikin että tiesin hänen erikoisalakseen korvat, toissapäivänä kävin esikoisen korvia näyttämässä toisella lääkärillä, joka kutsui pojan korvasta löytyneen ihmeilmiön takia tämän kyseisen lääkärin paikalle =)

Multa ei kylläkään kysytty halukkuuttani herran paikallaoloon, mutta enpä olis kehdannut kieltääkään... Hän ei siis tehnyt muuta kun katseli, toivottavasti enimmäkseen sitä ruutua :) Oli tosi kiva kun oma mies virnuili vieressä kun leväytin tavaran esille :D

Eikä nää meidän tapaamiset siihen loppunu, kahden viikon päästä pojalla on taas korvatarkastus juurikin tälle komistukselle ja tuntuu raastavalta että se mies tietää miltä mun alapää näyttää :)

Joo joo, ei lääkärit muista potilaita ja ne näkee jokapäivä tuhansia sukupuolielimiä, mutta mulle riittää että mä tiedän kaks asiaa. Mun alapää näyttää kauhealta ja se mies näki sen. Ja kyllä, oma mieheni (ja pari muuta sitä ennen) on nähnyt myös alapääni, mutta hän sitä harvemmin tutkailee sairaalavalasituksessa spottilampun kera kun itse levitän oikein kunnolla ja nytkin seisoi ihan nätisti siinä mun vieressä eikä siellä paraatipaikalla...=)

En mä siis ole mitenkään tuohtunut, mutta epävarmana ihmisenä tuli aika pieni olo tossa tilanteessa :) Tuntui että housujen riisuminen ja pukeminenkin takkuili ja naama punotti ja sanat meni sekaisin... Ja kun tiedän etten mikään keijukainen ole niin sitä täytettä on muuallakin kuin nyt tuossa masussa eikä se helpottanut mua ytään rentoutumaan...

Että sellasta tällä kertaa =)

Eikö teillä tutkittu pimppiä koulussa?

Omat kassini testattiin lusikalla ja tapahtumaa seurasi 4 lääkäriopiskelijaa.

Mikäpä siinä kun pääsi esittelemään.

[QUOTE="Pusse";22580075]Ja kun tiedän etten mikään keijukainen ole niin sitä täytettä on muuallakin kuin nyt tuossa masussa eikä se helpottanut mua ytään rentoutumaan...

Että sellasta tällä kertaa =)[/QUOTE]
Laihduta?

Mullakin oli 2 nuorta mies opiskelijaa jälkitarkastuksessa iältään max 28 vuotiaita? En osannut sitä kyllä yhtään odottaa, vaan eipä se sinäänsä haitannutkaan.. Inhottavaksi sen teki vain se, että kun varsinainen nais lääkäri oli tutkinut, niin sit tää toinen opiskelija tutki kanssa. Eikä oikeen ollut taidot vielä hallussa, niin teki aika kipeää kun tunki jotain härveliä alapäähän ja taittoi sitä tikkien suuntaan, onneksi lääkäri korjasi asian, ja kohdun painelu.. huh! Runnoi niin vatsaa oikein kunnolla :/
Mut pakkohan niidenkin on saada oppia..

Hauska ja mukava kirjoitus. Älä huoli, lääkäri teki työtään! On varmasti nähnyt vaikka mitä urallaan, luultavasti vanhojen mummojen tavaroita ym. joten en millään usko että sinun tarvitsee hävetä!

Mua ei vaivaa, minkälainen lääkäri mun majavani käy kättelemässä, mutta ä-neuvolan terkka, jonka kanssa on muutenkin niin vaikea ilmasto... äääh. Mua ei auta hänen kanssaan yhtään, että hän tietää, onko mulla peräpukamia, venymiä tms. Ja siinähän hän seisoo kääntelemässä sitä lamppua, kun lääkäri roplaa. Yhhyh.

Juu, ei mua häiritse minkään maan opiskelijat.. Kokonainen ryhmä oli tulossa katsomaan esikoisen synnytystä.. Mä vaan aattelin et kiva olla hyödyksi :D Ei ne sit päässeetkään lopulta kuitenkaan..

Mullakin on kerran ollut miespuolinen opiskelija paikalla, kun on ronklailtu..
Itseäni ei hirveesti jaksanut häiritä.. Pöksyt pois ja levittelemään vaan..

Se opiskelija oli kyllä ihan pihalla, vissiin eka päivä tai jotain.. Hyvä, ettei ite pitäny ruveta näyttämään, jotta missä siellä se kohdunnapukka oleskelee..:D Plussaa siitä, että oli kyllä erittäin helläkätinen..

Mullakin oli 2 nuorta mies opiskelijaa jälkitarkastuksessa iältään max 28 vuotiaita? En osannut sitä kyllä yhtään odottaa, vaan eipä se sinäänsä haitannutkaan.. Inhottavaksi sen teki vain se, että kun varsinainen nais lääkäri oli tutkinut, niin sit tää toinen opiskelija tutki kanssa. Eikä oikeen ollut taidot vielä hallussa, niin teki aika kipeää kun tunki jotain härveliä alapäähän ja taittoi sitä tikkien suuntaan, onneksi lääkäri korjasi asian, ja kohdun painelu.. huh! Runnoi niin vatsaa oikein kunnolla :/
Mut pakkohan niidenkin on saada oppia..

Silloin, kun lääkäri satuttaa. pitää kiljaista tai ne ei opi ;) .

ylipäänsä neuvolan työntekijöillä pitäs olla vähimmäisvaatimuksena oma lapsi ja synnytys takana... meidän neuvolan lääkäri on suunnilleen mun ikäinen mies... miten se voi tietää miltä musta tuntuu kun ei sillä oo omaa värkkiä mistä se ois tunkenut ulos kolmikilosen pikkuihmisen... kirjatietoohan voi olla vaikka kuinka ja paljon mut kyllä omakohtaset kokemukset antas lisää viisautta... sinänsä mua ei oo jaksanut hiatata hän eikä synnytyksessä mukana olleet kätilöopiskelijat vaikka joutukin ylimääräsen ropeltelun kohteeks...

Öh.... siis ap:n "opiskelija" onkin jo erikoistunut "korviin" ja hän jopa konsultoi valmistuneita lääkäreita korva-asioissa?

Kuulostaa hieman keskeneräiseksi jääneeltä Reginan "Naisten päiväunia" - kirjoitukselta.

Kannattaa näyttää sitä tuolle lääkärille aina kun menette vaikka lapsen korvien takia lääkäriiin. Näin lääkäri tottuu, eikä sitten enää niin pelästy sen näkemisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 2 kk;22580669:
ylipäänsä neuvolan työntekijöillä pitäs olla vähimmäisvaatimuksena oma lapsi ja synnytys takana... meidän neuvolan lääkäri on suunnilleen mun ikäinen mies... miten se voi tietää miltä musta tuntuu kun ei sillä oo omaa värkkiä mistä se ois tunkenut ulos kolmikilosen pikkuihmisen... kirjatietoohan voi olla vaikka kuinka ja paljon mut kyllä omakohtaset kokemukset antas lisää viisautta... sinänsä mua ei oo jaksanut hiatata hän eikä synnytyksessä mukana olleet kätilöopiskelijat vaikka joutukin ylimääräsen ropeltelun kohteeks...

Just just... ja syöpälääkäreiksi kelpaa vaan syövän kärsineet, hammaslääkäreiksi vain tosi reikäisen kaluston omaavat ja korvalääkäreiksi vain korvatulehduskierteessä pyörineet joilla korvat on putkitettu.

[QUOTE="Joo";22580687]Just just... ja syöpälääkäreiksi kelpaa vaan syövän kärsineet, hammaslääkäreiksi vain tosi reikäisen kaluston omaavat ja korvalääkäreiksi vain korvatulehduskierteessä pyörineet joilla korvat on putkitettu.[/QUOTE]

Ja patologeiksi ainoastaan edesmenneet lääkärit.

No mä menin jälkitarkastukseen eikä siel ollutkaan se vanha eläkeläismummo gynenä vaan mua nuorempi kolli joka oli niin jäissä et mua oikein nauratti, siinä kun sisätutkimusta teki, tuumasin sille et en tiiä minkälaisen kranaatin jäljiltä se alakerta näyttää, se tokas "ihan hyvän näkönen tää on, tai siis, ööö, siis mä tarkoitan et jos ei tietäis et sä oot synnyttänyt, ei sitä täältä näkis, eiku siis..." ja naama punasena teki sisätutkimuksen loppuun.. :D Mua lähinnä huvitti koko touhu, jotenkin kai synnytyksen jälkee mulla katos se häpeily sisätutkimuksen suhteen..

Ensinnäkään en suostu menemään naisgynekologille, toiseksi kerran mulla oli huoneellinen kandeja tutkimuksessa mukana, ja kaikki tekivät sisätutkimuksen, vaikka olin kieltänyt etukäteen. Siinä tilanteessa vaan en saanut sanotuksi,että menkää nyt helvettiin siitä ronkkimasta ...

[QUOTE="Jep";22580676]Öh.... siis ap:n "opiskelija" onkin jo erikoistunut "korviin" ja hän jopa konsultoi valmistuneita lääkäreita korva-asioissa?

Kuulostaa hieman keskeneräiseksi jääneeltä Reginan "Naisten päiväunia" - kirjoitukselta.[/QUOTE]

No mistäs minä tiedän onko se vielä valmistumalla valmistunut edes vielä korvalääkäriksi. En ole koskaan opiskellut tai edes halunnut opiskella lääkäriksi joten en voi tietää mitä siihen sisältyy, juttelen ihan kuulemieni asioiden varassa.
Se lääkäri jolle korvia mentiin näyttämään, nuori mies myös, sanoi että kutsuu toisen lääkärin joka on erikoistunut korviin. Voit kuvitella että hämmästyin hänen läsnäoloaan mun pimpin läheisyydessä =)

Ja olen Naisen Unelmani lukenut jo hyvin nuoresta pitäen, joten ei nyt sitten sun mieliks jätetä sitäkään mahdollisuutta pois ;)

Ihan normaalia se on että hävettää,, eihän se mikään luonnollinen asia ole levitellä spottivalaistuksessa kaikelle kansalle.. NÖYRYYTTÄVÄÄ se on.
Siksipä en tollasissa levittelyissä ramppaakaan, kuten ilmeisesti muu kansa.

Mua ylipäätään ahdistaa käydä lääkärissä, kun entinen luokkakaverini on lääkäri. Ei aavistustakaan, mihin aikoo erikoistua tai missä tulee uransa luomaan, mutta olen kerran jo päätynyt hänen vastaanotolleen. Onneksi vain silmään menneen metallinsirun takia. Alaosastoa en ala esitellä, vaikka kuinka ollaan oltu kavereita joskus, tai paremminkin juuri siksi.

[QUOTE="suski";22580659]Silloin, kun lääkäri satuttaa. pitää kiljaista tai ne ei opi ;) .[/QUOTE]

Ei lääkäri satuttanut, vaan tää miesopiskelija joka tutki ilmeisesti ensimmäisiä kertoja synnyttänyttä naista jälkitarkastuksessa..

Suostuin mä synnytykseenkin ottamaan erään naisharjoittelijan mukaan, mitä kirosin kyllä jälkeenpäin itsekseni ja miehelleni.. Oli oikein mukava nainen, mutta tosi kovakourainen aina kun koitti kohdunsuun tilannetta.. Sanoi itsekin omistavansa paksut sormet. Vähän semmoinen kömpelöhkö neiti. Mutta kun alapäätä ommeltiin tunti synntyksen jälkeen niin tää sama opiskelija silitti/ hieroi olkapäätä ja kättä samalla, aika herttaista :)

Yhteistyössä