Pystyykö joku olemaan normaalisti kun...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pusse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla on kertaalleen ollut 7 opiskelijaa katsomassa kun tehtiin se sähkösilmukka hoito..
oli ihan pikusen häiriintynyt olo kun siellä oli niin paljon nuoria miehiä ja sen lisäks mun värkki näky vielä telkkariruudusta.. hävetti,kauhistutti ja nauratti samaan aikaan.
inhoan muutenkin gyne tutkimuksia, vaikka olis naislääkäri niin tuollainen tilanne missä on se hoitava lekuri vanha mies ja sitten joukko nuoria kolleja (oli sellä 2naista joukossa)

Se vasta oli hauskaa kun mulla oli persvaossa patti, joka oli puhkastava.
Nuori miesopiskelija tuli huoneeseen kun makasin karvanen perse koholla paareilla... kyllä hävetti mutta enemmän sattui se patti, ja halusin siitä vaan eroon.
Se poika joutu viel ihan aluksi ajelemaan mun jouhevat kakkavakokarvatkin.

Sen jälkeen ku patti oli poistettu ni mulle laitettiin vielä peräruiskekin, ja lopulta oli yksi operaatiohuoneen paari täynnä lierupaskaa, ja sen jälkeen vessan lattiakin... ja tämä poitsu nekin joutu siivoomaan.
Oli hieno työssäoppimispäivä hänellä.
Mutta täytyypä todeta että osas fiskusti käyttäytyä ikäänsä nähden. Varmasti päivän päätteeks veti viinalla itsensä tajuttomuustilaan ja mietti, onko sittenkään oikeelle alalle menossa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä olin raskausaikana tavallista herkemmällä tuulella noiden tutkimusten kanssa ja ap:n kaltainen tilanne olisi ollut kammotus. Miehellekin itkin jo valmiiksi että "entä jos siellä on mieslääkäri". No ei onneksi ollut joten kunnialla selvisin. Sitä tosin en tiedä olisi pokka riittänyt pyytämään lääkäriä vaihtoon vai olisiko siinä sitten vain kestetty. Synnytyksessä olikin jo ihan sama ketä paikalla oli, kunhan lapsi saatiin ulos.

Ne on varmaan ne hormoonit. :)

Nuori miesopiskelija tuli huoneeseen kun makasin karvanen perse koholla paareilla... kyllä hävetti mutta enemmän sattui se patti, ja halusin siitä vaan eroon.

Sen jälkeen ku patti oli poistettu ni mulle laitettiin vielä peräruiskekin, ja lopulta oli yksi operaatiohuoneen paari täynnä lierupaskaa, ja sen jälkeen vessan lattiakin... ja tämä poitsu nekin joutu siivoomaan.
Mutta täytyypä todeta että osas fiskusti käyttäytyä ikäänsä nähden. Varmasti päivän päätteeks veti viinalla itsensä tajuttomuustilaan ja mietti, onko sittenkään oikeelle alalle menossa.

No eipä tullut ainakan liian ruusuista kuvaa alasta, hyvähän se vaan oli =)

[QUOTE="Jep";22580676]Öh.... siis ap:n "opiskelija" onkin jo erikoistunut "korviin" ja hän jopa konsultoi valmistuneita lääkäreita korva-asioissa?

Kuulostaa hieman keskeneräiseksi jääneeltä Reginan "Naisten päiväunia" - kirjoitukselta.[/QUOTE]

Eihän tossa mitään ihmeellistä ollut. Siis opiskelija on varmaankin erikoistumassa korviin ja "vanhempi" lääkäri halusi näyttää opetusmielessä hänelle erikoisen tapauksen. Opiskelija ei siis konsultoinut ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;22580892:
Siis mikä tuo juttu on, olikse lekuri siis sun mies? En tajunnu vaikkia kuinka koitin lukea :ashamed:

Anteeks, kirjoitan välillä vähän epäselvästi... Siis se varsinainen tutkimusta tehnyt lääkäri oli nainen, jonka selän takana kurkki tämä nuori mieslääkäri ja vieressäni virnuili siis oma mieheni, joka ei ole lääkäri. Paikalla siis kaksi miestä =) Oman miehen paikallaolo kyllä toisaalta helpotti, vaikka tiesin että se vitsailee asiasta jälkeenpäin kun tietää mikä neurootikko olen alapääni kanssa :D

Voi ei :D

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 2 kk;22580669:
ylipäänsä neuvolan työntekijöillä pitäs olla vähimmäisvaatimuksena oma lapsi ja synnytys takana... meidän neuvolan lääkäri on suunnilleen mun ikäinen mies... miten se voi tietää miltä musta tuntuu kun ei sillä oo omaa värkkiä mistä se ois tunkenut ulos kolmikilosen pikkuihmisen... kirjatietoohan voi olla vaikka kuinka ja paljon mut kyllä omakohtaset kokemukset antas lisää viisautta... sinänsä mua ei oo jaksanut hiatata hän eikä synnytyksessä mukana olleet kätilöopiskelijat vaikka joutukin ylimääräsen ropeltelun kohteeks...

Itselleni on ihan sama, onko synnyttänyt vai ei, mutta ehdottomasti neuvolalääkärin tulisi olla nainen, samoin kun kaikkien gynekologien tulisi olla naisia. Ei mies yksinkertaisesti voi tietää, mitä tarkoittaa, kun sanoo, että esim. valkovuotoa tulee normaali määrä tms.
Ja kaiken kaikkiaan, itse en kyllä miesgynelle ole suostunut menemään, enkä kyllä tule ikinä menemäänkään.

Minä olen ollut muutaman kerran mies gynellä.. tai oikeestaan gynekologisessa tutkimuksessa.. kerran päivystyksessä. En kyllä muista mikä vaiva mulla sillon oli.. Se lääkäri ei kyllä tiennyt yhtään mistään mitään :D Aika tumpelo tyyppi. Tosi hellävaranen kylläkin, mut siinä kun se niitä ihme härveleitä tonne alakertaan laittoi, niin ne se vaan survi sinne :D Sattu kyllä aikaslailla! Mä siinä ynähdinkin ku teki niin kipeetä, ja se pyyteli sitten niin monet kerrat anteeksi :'D Naisgynet on kyllä HUOMATTAVASTI parempia!

Itselleni on ihan sama, onko synnyttänyt vai ei, mutta ehdottomasti neuvolalääkärin tulisi olla nainen, samoin kun kaikkien gynekologien tulisi olla naisia. Ei mies yksinkertaisesti voi tietää, mitä tarkoittaa, kun sanoo, että esim. valkovuotoa tulee normaali määrä tms.
Ja kaiken kaikkiaan, itse en kyllä miesgynelle ole suostunut menemään, enkä kyllä tule ikinä menemäänkään.

Peesi.
Ei kuulu miehille noi rassailut. Joukkoon pesiytyy aina myös päävikasia runkkareita.. ja muutenkin, vaikka ois impotentti homo, ni ei oo miesten työ.

Mä luulen, että varsinkin lääkäriopiseklijalle on tuollaiset tilanteet yhtä lailla vaivaannuttavia kuin asiakkaalle ja varsinkin vielä jos on miesopiskelija ja naisten alapäätä rompataan. Varsinkin ekaks alkuun ennen kuin on tullut ammatillista tottumusta ja rutiinia hommaan.

Ihmettelen kyllä mitä sellaisen miehen päässä oikein liikkuu joka gyneksi haluaa... ja mitä se sitten vapaa ajalla tekee, kun on ekaksi töissä nähnyt ja kopeloinut vaikka millaista toosaa...

[QUOTE="vieras";22581146]Mä luulen, että varsinkin lääkäriopiseklijalle on tuollaiset tilanteet yhtä lailla vaivaannuttavia kuin asiakkaalle ja varsinkin vielä jos on miesopiskelija ja naisten alapäätä rompataan. Varsinkin ekaks alkuun ennen kuin on tullut ammatillista tottumusta ja rutiinia hommaan.

Ihmettelen kyllä mitä sellaisen miehen päässä oikein liikkuu joka gyneksi haluaa... ja mitä se sitten vapaa ajalla tekee, kun on ekaksi töissä nähnyt ja kopeloinut vaikka millaista toosaa...[/QUOTE]

Pah. Kyllä ne komeatkin opiskelijat ja lääkärit osaa suhtautua neutraalisti. Aivan kuin tutkisivat korvaa.

Näin ainakin ajattelin ainakin raskaana ollessa. Silloin minulle ainakin oli aivan yksi lysti miten moni tilaani tarkasti. Minulla kun oli mielessä vain se raskaus ja se vauva mitä tutkittiin. EIHÄN NE MINUN PIMPPIÄNI TUTKINEET, vaan sitä lasta ja kohdunsuuta, hyv. aika sentään.

Pah. Kyllä ne komeatkin opiskelijat ja lääkärit osaa suhtautua neutraalisti. Aivan kuin tutkisivat korvaa.

Näin ainakin ajattelin ainakin raskaana ollessa. Silloin minulle ainakin oli aivan yksi lysti miten moni tilaani tarkasti. Minulla kun oli mielessä vain se raskaus ja se vauva mitä tutkittiin. EIHÄN NE MINUN PIMPPIÄNI TUTKINEET, vaan sitä lasta ja kohdunsuuta, hyv. aika sentään.

Tuttavapiiriini kuuluu miehen kautta paljon lääkäreitä, ja oikeasti olen kuullut, miten potilaista puhutaan sairaalan ulkopuolella, joten en nyt ihan laskisi tuon varaan, että osaavat sulkea kaiken muun kuin työminän ulkopuolelle.
Eivät ne lääkäritkään mitään robotteja ole, vaan normaalja ihmisiä, jotka vain tekevät työtään, mutta varmasti miettivät siinä samalla kaikkea muutakin.

Peesi.
Ei kuulu miehille noi rassailut. Joukkoon pesiytyy aina myös päävikasia runkkareita.. ja muutenkin, vaikka ois impotentti homo, ni ei oo miesten työ.

No en menis yleistämään, meidän neuvolassa sekä vauvojani/lapsiani, että minua raskaus -ja jälkitarkastuksissa hoitanut nuori mieslääkäri on osaava ja asiallinen kolmen lapsen isä.. Parempi kuin lafkan naislääkärit. Eiköhän ole persoonastakin kiinni, että onko hyvä vai huono lääkäri.

Mullakin raskaana ollessa sattui nuori, ihan kivannäköinen kandi mukaan tarkastukseen. Mun ilmeestä varmaan näki, että mua ärsytti tosi paljon koko touhu, kun piti antaa sen kandinkin siinä kopeloida, sillä se nuorehko naislääkäri virnuili sen näköisenä siinä vieressä. Mut se nuori mies oli kyllä ihan asiallinen ja hellä toisin kuin eräs naiskandi, joka ronkki mua kamalilla pitkillä kynsillään. Auts, se sattui. Mulla ihan hiki nousi pintaan.

Mutta, mutta kyllä lääkäreidenkin joukkoon mahtuu kaikenlaisia...todellakin...kerran yksi mieslääkäri varmaan jotenkin ihastui muhun ja se touhu meni ihan sekoiluksi sen vastaanotolla. Ei kauheasti tee mieli enää mieslääkäreillä käydä. Kyllä lääkäreilläkin voi pasmat mennä sekaisin siinä, missä kenellä muullakin, vaikka olisi kuinka kokemuksen tuomaa varmuutta.

mulla ainakin paras kuva on jäänyt miesten tekemistä sisätutkimuksista, kaks kertaa on ollu mies (eri lääkärit) ja muutaman kerran nainen. Pelkästään se tilanne kun alat riisumaan, naiset tuijottaa käet puuskassa ja odottaa että kiipeää sängylle.. kummankin miehen kohdalla ne on tehnyt sillävälin jotain muuta (tietokone/paperijuttuja) ja sit tullu siihen ku oon jo maannu siinä sängyllä.. naiset ollu kaikki tosi kovakourasia ja ollu vaa hiljaa.. miehet tosi helläkätisiä ja kertonu samalla mitä tekee, ja muutenki ennen toimenpidettä saattanu heittää jotain läppää jos on huomannu että ite on ihan paniikissa ja jännittää.. mielipiteitä on monia

[QUOTE="VIERAS";22581162]Ainut mikä jäi ihmetyttämään oli miehesi lapsellinen asenne kun piti oikein virnuilla vieressä vaikka tiesi että toista vituttaa.[/QUOTE]

Mun mies on aina sellanen virnuilija, oli tapahtuma mikä hyvänsä :) Esikoisen synnytyksessäkin heitti kätilöille sellasta juttua välillä mun... ominaisuuksista että pisti miettimään että mitähän nekin mahtoi ajatella :D
Se on tosi monet saanut suuttumaan itseensä, kun omaa vähän oudon huumorintajun eikä osaa hillitä sen käyttöä... Yhdessä me tälle mun traumaattiselle kokemukselle kuitenkin naureskellaan =) Eikä mua nyt varsinaisesti vituttanut, vähän hirvitti...

:laugh:

Toivottavasti itsekin selvisit ilman traumoja tuosta. Kieltämättä vähän ois voinu itseänikin nolottaa..

Mulla oli ekassa raskaudessa kerran lääkärineuvolassa lääkärinä nuori komea mies. Ja kyllä musta tuntui omituiselta levitellä sille ja sitten se kyseli valkovuodosta jne. Mulla oli ollut supistuksia tai jotain ja se kysyi että miltä ne kivut tuntuu, ja mä sanoin että sellaisilta kuukautiskivuilta. Ja ajattelin mielessäni että mistäs säkin niistä mitään tiedät. Ei ole munkaan mielestäni miesten ala noi gynehommat.

Yhteistyössä