[QUOTE="vieras";24036005]Niin ne on erilaisia. Meillä nimenomaan lapset nukahtaa kun vieressä makoilee itse silmät kii "nukkuen". Kukaan ei huuda eikä vaeltele.[/QUOTE]
Meillä esikoinen nukahtaa noin, on 5 vuotias ja vieläkin vaatii nukuttamisen. Onhan se päiväunille ja yöunille mennessä yhteensä melkoinen prosessi, jos joskus tuntikin saattaa mennä maatessa. Kieltämättä siinä ajattelee, että kunpa hän nukahtaisi itsenäisesti, niin voisi sen tunninkin käyttää tehokkaasti, tekeminen meillä kun ei koskaan lopu. Kaikenlisäksi hän on aina ollut sellainen pompottelija, aluksi heitteli tuttia ja sitten rääkyi perään, nyt hänellä on välillä milloin pissihätä, milloin jano, milloin on kakkahätä, milloin mitäkin.
Kuopus nukahtaa viemällä huoneeseen, eikä koskaan ole vielä tullut sieltä vaeltamaan , vaaan rauhoittuu ja haluaa olla omassa rauhassa kun käy nukkumaan. Jos hänen viereen menisi makoilemaan, hän ei malta nukkua silloin ollenkaan vaan hihkuu ja hyppii sängyllä ja lähtee vaeltelemaan milloin mitäkin hakemaan. Ajattee kai, että olen siinä vieressä ihan seuraa pitämässä vaikka makaisin silmät kiinni.
Mä olen kyllä niin onnellinen siitä miten meillä kuopus nukahtaa (3v) ja on aina nukahtanutkin näin. Esikoisen kanssakin toivoisin, ettei aina tarvitsisi nukuttaa, joka ilta. mutta hän puolestaan on aina vaatinut sen. vauvasta astihan se tapa on jäänyt kun ei nimenomaan vauvana nukahtanut pinnasänkyyn, ja sen ymmärrän sillä lapset on erilaisia.
Kuopus meillä on tosiaan sen luonteinen, että kaipaa muutenkin päivittäin omaa rauhaa, viihtyy seurassa, mutta kaipaa myös välillä sitä, että saa olla yksin. Ja nukkumaanmeno on yksi sellainen tilanne, milloin rauhoittuu kun saa olla omissa mietteissä, eikä hän kaipaa sinne ketään toista, ei itkeskele siis todellakaan koskaan perään.