Pystyisitkö luovuttamaan omia munasoluja läheiselle ihmiselle?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
En pystyisi luovuttamaan munasolujani kellekään!
Huoh... onneks täällä ei tarvii olla samaa mieltä muiden kanssa... meijän mielipiteet ei ole tainnu koskaan mennä yksiin

=)

Mutta siis... itse olen luovuttanut munasoluja ja niin aion tehdä uudelleen.
Mutta en voisi luovuttaa kenellekkään läheiselle.
Olen näin tyytyväinen kun se menee jollekkin mulle tuntemattomalle.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En tosiaan. Kuvottavaa touhua. :x
Sulla on kyllä todella erikoiset mielipiteet..Mikä siitä niin kuvottavan tekee??
Se että sorkitaan luonnon määräämiä juttuja mielivaltasesti nykytekniikalla. Kaikki keinohedelmöitysjutut on mun mielestä sairasta touhua. Syntyyhän meittejä jo liikaa ihan luonnollisestikin. Maapallo natisee liitoksissaan.

joo aluksi olin ihan kiinnostunut vieraille munasolujen luovutuksesta mutta onneksi sentään mun siskoni valisti minua että se on aivan sairasta!!!!
siis että kolmen ihmisen "geenit" sekoitetaan... eli luovutta, kantaja ja siittäjä.
ja kyllä nyt olen sitä mieltä että en luovuttais, saisin sitten rahaa tai en.

Mimosan äippä
En luovuttaisi munasolujani mistään hinnasta.Tietoisuus siitä että jossain päin maailmaa elää minun lapseni enkä pysty tietämään miten lapsen asiat on, olisi kestämätöntä.

Tää on niin itsekästä että hävettää...mä en pystyisi luovuttamaan sen takia että se on ymmärtääkseni aika kivuliasta. Ehkä jos joku erittäin läheinen pyytäisi ja tietäisin että olisin suunnilleen ainoa toivo. Ehkä silloin kestäisin prosessin. Mitään muuta syytä luovuttamatta jättämiselle en keksi.
Toinen asia olisi sitten kantaa ja synnyttää toiselle lapsi, se tuottaisi jo vaikeuksia...

Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
joo aluksi olin ihan kiinnostunut vieraille munasolujen luovutuksesta mutta onneksi sentään mun siskoni valisti minua että se on aivan sairasta!!!!
siis että kolmen ihmisen "geenit" sekoitetaan... eli luovutta, kantaja ja siittäjä.
ja kyllä nyt olen sitä mieltä että en luovuttais, saisin sitten rahaa tai en.
No luulen että suurin osa luovuttajista sen tekeekin ihan muista syistä kuin sen rahan takia.

vieras
En haluaisi luovuttaa, koska on mielestäni moraalisesti väärin tuhlata maapallon niukkoja luonnonvaroja siihen, että länsimaalaiset käyttävät kaikki luonnovarat itseensä, ja lapset muualla kuolevat nälkään.

Miehelle sanoin kun naimisiinmenosta tuli puhe, että jos ei lapsia tule, niitä ei tule.

Kaikenlainen medikalisaatio jota harrastamme on sairasta: kohta ei ole tervettä ihmistä, kun kaikilla on jotkut lääkkeet. Ihmiset rikastuttavat lääkefirmoja ostamalla mitä oudompia lääkkeitä. Ennen ei ollut sairaus kolesteroli, ei verenpaine, ei adhd, ei allergioita lääkitty nykyisessä mittakaavassa, ei ollut masennuslääkkeitä joka toisella. Kaikki ovat nykyään sairaita ja syövät lääkkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
En tosiaan. Kuvottavaa touhua. :x
Sulla on kyllä todella erikoiset mielipiteet..Mikä siitä niin kuvottavan tekee??
Se että sorkitaan luonnon määräämiä juttuja mielivaltasesti nykytekniikalla. Kaikki keinohedelmöitysjutut on mun mielestä sairasta touhua. Syntyyhän meittejä jo liikaa ihan luonnollisestikin. Maapallo natisee liitoksissaan.
Aivan niin. Täysin samaa mieltä.

Yhteistyössä