Purun jälkeinen raskaus

En tienny mihin palstalle kirjottaa joten kysyisin nyt täältä mielipiteitä.
Ymmärrän,että oon itse aiheuttanut oman lapsettomuuteni koska muutama vuosi sitten halusin sterilisaation. Se tehtiin synnytyksen yhteydessä, joten johtimista leikattiin palat pois ja päät poltettiin. Mutta eikö siintä huolimatta ihmisellä ole oikeus toivoa lisää lapsia etenkin elämäntilanteen muutuessa?! Minä toivon pääseväni purkuun vielä. Jos jollekkin on tehty vs.operaatio ja ootte purussa käyneet,niin ootteko kuinka pian raskautuneet tms.. Kiitos kaikille niille jotka ymmärtävät! :ashamed:
 
lallalaa
Kaikilla meillähän ne elämäntilanteet voivat muuttua...

No, enivei, omaa kokemusta ei purusta ole (vaikka johtimet on leikattu kokonaan pois, endon takia) mutta olen lukenut, että aika harvoin purku onnistuu toivotulla tavalla eli että raskaus alkaisi normaalisti. Lisäksi purut lisäävät kohdunulkopuolisen riskiä, koska ne johtimet saattavat olla vahingoittuneita. Mutta sinulla ei ilmeisesti edes tule kysymykseen purkaminen, koska johtimet leikattu eikä klipsattu?

Koeputkihedelmöitykseen ei tietenkään tarvita munanjohtimia, se mahdollisuus on olemassa.
 
Mulle tehtiin sterilisaatio klipseillä vuonna 95, ja se purettiin vuonna 2001. En ole tullut luomusti raskaaksi. Sen sijaan neljä vuotta yritettiin lapsettomuushoitoja, ja kolmas ivf onnistui, ja saimme pojan. Tämänkään raskauden jälkeen en ole tullut uudelleen raskaaksi, vaikka poika on pian kaksi, eikä ehkäisyä ole käytetty.
 

Yhteistyössä