[QUOTE="hankey";23352583]Pystyykö tuosta ketjureaktiosta poimimaan yhden asian, johon hakee muutosta?
Minä poimisin tuon ummetuksen. Lääkäriltä resepti esim Movicol junior ja ruokavalio kuntoon. (vehnäleseitä puuroon, nesteitä ums. ) Lapsen olo kaikkiaan rauhoittuu, kun ei ole epämukava olo ummetuksen takia. Vasta tuon jälkeen ne vaippa-asiatkin ratkeavat.
SAmalla lääkärireissulla varmaan katsotaan korvat ja kurkkukin.
Aloittaisin noista fyysisistä ongelmista ja sitten siirtyisin vähitellen henkisiin juttuihin. Yrittäkää te vanhemmat päästä hotelliin tai mummolaan välillä nukkumaan, yksin tai kaksin.[/QUOTE]
Kiitos tästä! Jossain alitajunnan tasolla olen miettinyt, että mihin kaikkeen ummetus voisi vaikuttaa, mutta en ajatellut niin pitkälle. Apteekista ostinkin Movicolin tapaista, mutta se ei tunnu tehoavan tarpeeksi. Täytyykin varata lääkäri, jos saisi sellaisen kunnon selvityksen tähän tilanteeseen.
Vielä tuosta sängyn siirtämisestä meidän makkariin:
A) Sinne pitäisi siinä tapauksessa siirtää molempien tyttöjen sängyt, koska varmasti alkaisi pienempikin ikävöimään, kun ihan yksin jäisi.
B) Yhden sängyn saisi toki johonkin tuupattua, mutta eipä huoneeseen muuta enää mahtuisi esim. kiinteää vaatekaappia, mikä on pikkasen v*ttumainen purkaa.
C) Me ei todellakaan aleta purkamaan väliseinää lapsen (aikansa kestävän) vaiheen mukaan.
D) Jos sänky siirrettäisiin, niin lapseni tuntien voisin sanoa, että siinä kävisi juuri, niin kuin joku muukin ennusti, että hän tulisi meidän sänkyyn kuitenkin ja huonot unet jatkuisi. Ei se lapsen herkkäunisuus siihen loppuisi.
Ihan oikeasti jossain kohtaa mietittiin sitäkin, että tyttö nukkuisi mun kanssa ja mies nukkuisi jossain muualla. Saisi hän edes nukuttua kunnolla, että jaksaa käydä töissä. Kuitenkin päivät on todella hektisiä ja yöt on ainoita aikoja, kun ollaan edes jotenkin lähekkäin, niin mä en siihen suostunut. Lastakaan ei palvele se, että vanhemmat vieraantuu toisistaan ja lopulta eroaa, kun ei ole enää muuta yhteistä kuin lapset.