Pullon vaikutus imetykseen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhmamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhmamma

Vieras
Olen kahden lapsen yksinhuoltajaäiti. Lapseni ovat 1v7kk ja 7viikon ikäiset. Nuoremmasta on tullut aikamoinen tissittelijä varsinkin iltaisin ja olenkin nyt muutamana iltana sitten tehnyt niin, että olen laittanut hänelle äidinmaidonkorviketta pulloon ja sitten sohvalle tai sitteriin juomaan siksi aikaa kun olen nukuttanut esikoisen.

Eihän yhdellä pullolla päivässä pitäisi olla mitään vaikutusta imetykseen ja oman maitoni riittävyyteen? Tuo pullon antaminen on helpottanut iltojani tosi paljon, koska sen jälkeen vauva nukkuu jopa tunninkin ilman tissiä ja ehdin tehdä muutakin kuin laittaa esikoisen nukkumaan.
Vauva on siis muuten täysimetyksellä, ainoastaan tuo yksi pullo päivässä.

En kuitenkaan halua että se vaikuttaa imetykseeni koska haluan ja tykkään imettää häntä. Tilanne on vain niin hankala kun on kaksi pientä ja toinen joutuu odottaa nukkumaanmenoa jos vauva on koko ajan tissillä.

Eihän sen pitäisi vaikuttaa??

Ei meillä ainakaan yksi pullollinen vaikuttanut. Kuopus sai illalla samasta syystä yhden maitoannoksen pullosta.
Nyt vauva on miltei vuoden ja imetys jatkuu edelleen joten ei ainakaan meidän imetykseen vaikuttanut.

Voi vaikuttaa tai sitten ei. Ja eihän ole kiveen kirjotettu että joka ilta vauva saisi pullosta maitoa jos esikoisen unet sumpliutuukin muuten.
Jos tuo on sulle toimiva tapa niin älä muuta sitä ja ota turhaa stressiä iltahulinoiden pyörittämisestä.

Kiitoksia vastauksista!! :) Imetin esikoista vuoden ikään asti, joten uskoisin että ehkä tämä maito riittää. Esikoinen kun alkoi ottaa pulloa vasta yli puolivuotiaana niin ei ole oikein kokemusta tällaisesta pienen vauvelin imetyksestä ja pullon vaikutuksesta.. Mutta jatkan varmaankin tätä hyväksi koettua keinoa saada molemmat nukkumaan ja sitten kun vauva vähän kasvaa niin ehkä voisin jättää pullon taas pois :)

No kyllä hän on tähän asti ihan hyvin juonut. Ja olen siis samassa huoneessa kyllä vauvan kanssa koko ajan :) Parina iltana tein niin että laitoin sitteriin juomaan itse, mutta tänään otin viereen sohvalle ja juotin toisella kädellä (esikoinen on nyt saanut nukahtaa syliin kun on ollut kuumeessa). En missään nimessä jättäisi vauvaa yksikseen juomaan pulloa itse! Tuen pullon yleensä jollain paidalla ym että pysyy suussa. Vauva kyllä sylkäisee sen sitten pois kun ei halua juoda enempää..

Yhteistyössä