H
hmm
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Sen enempää ap:n asiaan puuttumatta, olen yhden mielenkiintoisen asian matkustellessa huomannut.
Suomi on melkeinpä ainut paikka, jossa vanhemmat pyytävät anteeksi toisilta vanhemilta lapsensa käytöstä. Eli siis jos lapsi tönäsee sitä maijapekkaa, niin äiti on nolona pyytämässä anteeksi maijapekan äidiltä. En ole missään muualla törmännyt tälläseen käyttäytymiseen. Tuntuu, että muualla jotenkin ymmärretään, jotta lapset on lapsia, ja tekevät sellaista mitä aikuiset eivät tekisi. Eikä kaikkea tartte niin anteeksi pyydellä.
Toki muuallakin opetetaan mitä ei saa tehdä jne, mutta siis vanhemmat eivät ota "niskoilleen" sitä lapsen käyttäytymistä.
Oisko sitten tässä(kin ) kyse siitä suomalaisten heikosta itsetunnosta. Ajatellaan liikaa mitä muut ajattelee, jopa silloin, kun lapsi (siis puhun nyt taaperoista ) jotain omiaan puuhaa. Sama koskee itkemistä / kiukuttelua. Muualla ei kuiskita ja koiteta huomaamattomasti saada lasta hiljaiseksi, vaan tajutaan että se itkukin kuuluu lapsen elämään.
Tuon olen huomannut. Luuletko että se on hyvä asia? Ulkomaalaiset lapset saa tehdä mitä vain, se on huomattu. Ja se EI ole hyvä asia! Kun kasvaa pellossa, jälki ON multainen![]()
Nyt en oikeesti oikein ymmärrä? Oleto sitä mieltä, että kaikki muissa maissa asuvat lapset, kasvavat ilman käytöstapoja, ja elävät kuin pellossa?
Ja sitäpaitsi, me ollaan oltu niitä "ulkomaalaisia" kun ollaan heidän maassaan vierailtu. Enkä kyllä itse koe olevani saati kasvattavani lapsia kuin pellossa :/