En tunne oloani kotoisaksi äitien joukossa hiekkiksellä ja puistossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
huh ei varmaan myöskään koskisi 50? seteliin jos löytäisi lenkkipolulta?

Tottakai koskisi. Huh menisi kyselemään kaikki lähitalot läpi olisiko seteli pudonnut joltakulta. Tosin ei varmaan kovin montaa asuntoa tarttisi kierrellä.. :whistle:

Jos joku on jättänyt hiekkikselle leluja, niin kyllä niillä saa leikkiä kunhan jättää ne sinne hiekkikselle sen jälkeenkin eikä vie mukanaan.

mä löysin kerran polulta venäläisen lompakon ja 250 e rahaa ja joitain kolikoita...Arvatkaapa mitä tein?? Vein lähipoliisin laatikkoon:)...Ja arvatkaapa onko mulla HELVETIN HYVÄ OMATUNTO:)...mulla ei ollu sen jälkeen niitä rahoja mutta hyvä mieli..kuka muu olis tehny saman? Enkä jättäny ees yhteystietoja löytöpalkkion tai minkään muunkaan toivossa!!

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Meilläpäin on mulla ainaki ollu aivan superihana lähileikkari jossa on vaan ihania äitejä ja isejä. Mut kai mä olen vaan onnekas ,ku näitä tällasia juttuja täältäki saa lueskella aika usein...

Peesi, just tänään leikkipuisto reissun jälkeen mietin miten kiva leikkipuisto ja porukka ketä siellä käy on meillä =) tulipa kökkö lause, mutta siis meidän puistossa ja käydään useammassa tässä lähistöllä ja niissä käy vaan etupäässä kivoja ihmisiä kivoine lapsineen. Aina on lapsille leikkikavereita ja itselle juttuseuraa ja sama avoimessa missä käydään myös =)

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
siis jos tulet puistoon rattailla niin saako toiset lainata niitä?
tai jos tulet eväiden kanssa, voivatko toiset ottaa sen peiton jonka päälle ajattelit kattaa eväät?siis lainata

minusta on aivan sikamaisen törkeää mennä ottamaan toisten tavaroita ilman lupaa. vaikka se tavaran omistaja olisi lapsikin, pitäisi sinun aikuisena kunnioittaa hänen tavaroitaa kuten ehkä kunnioitat muiden aikuisetnkin ihmisten tavaroita.
joten kyllä menisin sinuna käytöskouluun. käytöksesi törkeää.

Kannattaisi viedä ne omat lelut pois yleisestä leikkipuistosta lähtiessä, jos niillä ei missään nimessä saa leikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
mä löysin kerran polulta venäläisen lompakon ja 250 e rahaa ja joitain kolikoita...Arvatkaapa mitä tein?? Vein lähipoliisin laatikkoon:)...Ja arvatkaapa onko mulla HELVETIN HYVÄ OMATUNTO:)...mulla ei ollu sen jälkeen niitä rahoja mutta hyvä mieli..kuka muu olis tehny saman? Enkä jättäny ees yhteystietoja löytöpalkkion tai minkään muunkaan toivossa!!

Minäkin löysin kerran olkalaukun kadulta. Olin lähdössä kotiin iltavuorosta, työpaikkani oli Hki keskustan liepeillä. Oli pe tai la ilta.

Otin laukun mukaani, mutta illalla kotoa soitin vielä poliisille, kun tuli hätä, että jos tälle laukun omistajalle on tapahtunut jotain vakavampaa.

Otin ihan suoraan yhteyttä tähän laukun omistajaan, sovimme treffit missä palautan.
Laukussa oli rahapussi, siellä oli naisen kaikki passit, henkilöpaperit jne, ja rahapussissa rahaa vähän enemmänkin.,

Nainen ei edes tarjonnut kahveja, kiitoksesta puhumattakaan. Otti laukkunsa ja lähti.

ja minua harmitti.

Olisi pitänyt viedä se kassi poliisille ja pyytää löytöpalkkiota.

Minusta te molemmat aikuiset käyttäydyitte erittäin tökerösti.
minujsta toisten tavaroihin ei saa koskea ilman lupaa, ja kai sinun koulutettuna pitäisi se tietää.
on ikävää, jos pitää koko ajan pitää omia tavaroitaan kädessa jos ei halua jostain syystä toisten niillä leikkivän.
lapselle esim joltain tärkeältä ihmiseltä saatu lelu voi olla yhtä tärkeä kuin sinulle sinun burberryn laukku ja on todella törkeää ottaa toisten tavaroita kysymättä lupaa. kaikilla ei ole omaa pihaa ja haluavat silti leikkiä leluilla ulkona, ja pitäisikö heidän pitää ksäissään niitä, jos eivät toivo toisten niillä leikkivän.
minusta sinä opetat kakarallesi ikävän tavan, että hän kuvittelee, että mikän on toisten, on myös hänen.
jokaisen tavarat ovat heidän omiansa eikä niihin kosketa ilman lupaa. että sikäli ymmärrän isovanhemman närkästyksen.

Yritäpä opettaa se 1,5-vuotiaalle, joka ei osaa vielä kysyä lupaa, eikä muutenkaan kerta kaikkiaan vielä ymmärrä, että on olemassa myös toisen oma. Meilläpäin kaikki lelut ovat hiekkalaatikossa vapaassa kierrossa, meidän omat mukaan lukien, enkä todellakaan näe siinä mitään pahaa. Isommat lapset käyttäytyvät selkeästi eri tavalla, eivätkä enää omi muiden lasten leluja. Jokaisella iällä on omat juttunsa! Enkä missään tapauksessa aio opettaa lapselleni, että omia lelujaan ei saa antaa muille lainaksi, tulevatpahan ne sitten kuitenkin takaisin. Toki lupaa lainata leluja poikanikin tulee pyytämään, kunhan osaa ensin sanoa edes muutaman sanan...

Tää on taas jotain aivan käsittämätöntä. Meidän pikku heikillä on yksi lapio, ja sillä ei saa leikkiä, kun tulee pieniä lapsia hiekkikselle. Pitäs äiten tosiaan alkaa vahtiin sitä tuntemattoman lapsen lapiota?!? Kerrostaloissa on yhteiset leikkipaikat, ja lelut voi viedä mennessään kun on leikitty. OMANSA siis. Näin myös turvataan muiden rauhallinen leikkihetki. Onko se niin huono muisti vai laiskuus joka niitä leluja sinne laittaa jättämään. Sitten kun on oma piha ja hiekkalaatikko onkin asia toinen. Kerrostaloissa ei ole kenenkään yksityisiä leikkipaikkoja, joihin voi jättää rojujaan muiden tielle. Että KERÄTKÄÄ ne lelunne leikin jälkeen. Uusavuttomat äippäliinit.

Minä olen edelleen sitä mieltä, ettei minun lapseni leluilla saa kukaan toinen leikkiä, ei ikinä! Aion opettaa lapseni itsekyyteen ja materialismiin. Sanon lapselleni, että

[/quote]

toivottavasti sinua ei haittaa, että lainaan teidän perheen pyöriä kun niillä tulette puistoon. jos ette viitsi kiinni laittaa.

törkeää varastaa toisten tavaroita. jos ei ole ketään, keneltä kysyä lupa, se on varastamista.[/quote]

voit kokeilla tehdä poliisille rikosilmoitusta tavaroista jotka tietoisesti jätit yleiselle hiekkikselle ja jotka eivät seuraavana päivänä löytyneet sieltä tai joita oli siirretty alkuperäisestä sijainnista vaikka metrin päähän. voit kysyä poliisilta onko se varastamista, jos lapsi leikkii leluilla, jotka joku on sinne jättänyt. voihan sen vaikka tulkita niin, että se joku on niistä yhteiseen hyvään luopunut, jos kerran jättää kamana hiekkikselle eikä niitä hae.

hohhoijaa. kannattais vähän miettiä ketä syytät varkaaksi. ja jos et osaa itse miettiä niin soita sinne poliisille ja tee se rikosilmoitus (onnistuu muuten myös netissä) niin maailmankuvasi mullistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja noh niin :
Minä olen edelleen sitä mieltä, ettei minun lapseni leluilla saa kukaan toinen leikkiä, ei ikinä! Aion opettaa lapseni itsekyyteen ja materialismiin. Sanon lapselleni, että

No, olin liian kiireinen, jatketaan:

Sanon Helmiinalle: KULTASENI, NÄMÄ TÄSSÄ OVAT HELMIINAN IKIOMIA LELUJA, NÄILLÄ EI SITTEN MUIDEN LAPSET LEIKI ETTEI NE MENE RIKKI. TÄMÄN LAPION ON KUMMITÄTI TUONUT RANSKASTA, TÄMÄN SANKON ENO ENGLANNISTA JA KATSOPPAS HELMIINA, TÄMÄN MUOTIN TOI SETÄ AMERIIKASTA ASTI, SIINÄHÄN MUOTISSA ON WTC:n tornit, ne jotka ilkeät terroristisedät hajotti.

Kun Helmiina haluaa keinua, minulle on yhdentekevää, että siihen ainoaan vauvakeinuun muodostuu jono tai että jonkun räkänokkainen 1 v parkuu kun ei pääse vieläkään keinumaan kun minun suloinen helmiina 4 v keinuu vauvakeinussa kolme varttia yhteen menoon. Ja sen ajan minä vahdin kuin haukka meidän hiekkaleluja jotka olen ripotellut hiekkalaatikolle leikkipuistossa, ettei kukaan köyhän ja kouluttamattoman pentu koske niihin, rikkovat vielä, varastavat omikseen.

Minun Helmiinallani ei ole kavereita leikkipuistossa, koska hän on huomattavasti älykkäämpi kuin muiden lapset, luova, innovatiivinen, mielikuvitusrikas, sanavalmis ja hänellä on laaja sanavarasto ja hän haluaisi leikkiä vain älykkäitä leikkejä, joita esim. kauppaleikki ei ole, kauppaleikkiä leikkivistä lapsista tulee kaupan kassoja ja sehän se vasta tyhmää onkin.

Meidän kotikin on parempi kuin muiden koti, kun meillä on empatiaa, lämpöä, syliä ja lämmintä rakkautta ja aikaa omalle sulokillemme. Parisuhde kukoistaa, koti on hyvällä maulla ja runsaalla rahalla sisustettu, Helmiina tulee menestymään koulussa ja maailmalla aivan kuten minä ja miehenikin. Mutta siihen me varaudumme, että meistä älykkäistä ei kaikki pidäm olemme vähän enemmän kuin tavalliset leikkipuiston hiekkalaatikon käyttäjät, jotka alentuvat jakamaan lelunsa, tavaransa, aikansa, lapsensa ja arkensa toisen kanssa. YH !

täällä åbo ym. sanoo, että kaikki on yhteistä.

toisessa ketjussa sanonut, että ottaa puistoon mukaan vaan yhden lapion ja ämpärin, eli pelkästään omalleen ja ei anna lainata.

nyt on kyllä lainaamassa, kun toisten tavaroista on kyse. törkeää varastamista.

Mä olen taas positiivisesti yllättynyt esikoisen kanssa puistoilusta! Kivoja äitejä lapsineen keiden kanssa voi jutella leikin lomassa, eikä mitään väliä iällä eikä koulutustaustalla. Itse olen nuori yh, mutta silti löytyy mukavaa juttuseuraa joka kerta. Yleensä toiset äidit ovat vanhempia ja tuntevat toisensa muista yhteyksistä, mutta silti kivasti ottavat "ulkopuolisen" huomioon.

Onneksi täällä ei oo tollanen nipotusmeininki puistossa. Eilen viimeksi muksut leikkiävät sekasin toistensa leluilla luvat saatuaan ja mitään onglmaa. Lähtiessä kukin katsoi että lainalelut eivät olleet ympäri puistoa ja mitään rikottu.
Meidän rattaita on joku napero lykkinyt, mitä siitä? Ja usein joku lainaa leluja jos on omat mukana. Täällä on tyylinä että jos hiekkiksellä lojuu leluja eikä ketään paikalla niin niillä leikitän ja jätetään sitten paikalleen odottamaan omistajaa. Saattaa lojua kauankin samat tavarat ja todellakaan kukaan ala kieltää ettei vaan kukaan koske niihin.

Alkuperäinen kirjoittaja hoh hoijaa:
Minusta te molemmat aikuiset käyttäydyitte erittäin tökerösti.
minujsta toisten tavaroihin ei saa koskea ilman lupaa, ja kai sinun koulutettuna pitäisi se tietää.
on ikävää, jos pitää koko ajan pitää omia tavaroitaan kädessa jos ei halua jostain syystä toisten niillä leikkivän.
lapselle esim joltain tärkeältä ihmiseltä saatu lelu voi olla yhtä tärkeä kuin sinulle sinun burberryn laukku ja on todella törkeää ottaa toisten tavaroita kysymättä lupaa. kaikilla ei ole omaa pihaa ja haluavat silti leikkiä leluilla ulkona, ja pitäisikö heidän pitää ksäissään niitä, jos eivät toivo toisten niillä leikkivän.
minusta sinä opetat kakarallesi ikävän tavan, että hän kuvittelee, että mikän on toisten, on myös hänen.
jokaisen tavarat ovat heidän omiansa eikä niihin kosketa ilman lupaa. että sikäli ymmärrän isovanhemman närkästyksen.

Yritäpä opettaa se 1,5-vuotiaalle, joka ei osaa vielä kysyä lupaa, eikä muutenkaan kerta kaikkiaan vielä ymmärrä, että on olemassa myös toisen oma. Meilläpäin kaikki lelut ovat hiekkalaatikossa vapaassa kierrossa, meidän omat mukaan lukien, enkä todellakaan näe siinä mitään pahaa. Isommat lapset käyttäytyvät selkeästi eri tavalla, eivätkä enää omi muiden lasten leluja. Jokaisella iällä on omat juttunsa! Enkä missään tapauksessa aio opettaa lapselleni, että omia lelujaan ei saa antaa muille lainaksi, tulevatpahan ne sitten kuitenkin takaisin. Toki lupaa lainata leluja poikanikin tulee pyytämään, kunhan osaa ensin sanoa edes muutaman sanan...

Minähän sen luvan kysyn taaperon puolesta vielä ja kerron aina että ensin kysytään, kysyy itse sitten isompana ja jo nyt silti oppii niitä tapoja vaikkei vielä puhu paljoa. Usein toinen ehättää jo sanomaan että saa ottaa ennenkun ehtii kysymään. Sen kyllä näkee lapsistakin kuka on opetettu jakamaan ja kuka ei. Jotkut omivat toisenkin leluja ettei vaan kukaan pääse leikkimään vaikkei itse käyttäs. Pitää vaan omia ja pitää itsellä. Selitä siinä lapselle ettei saa sitä kivaa autoa omistajan luvasta huolimatta kun vieraan käsistä en sentään ala ottaa.

Jos joku jättää hiekkalaatikolle lelujaan niin mä ainakin tulkitsen sen niin, että niillä saavat kaikki leikkiä. Tietenkään mukaan ei saa ottaa... Jos lelujen omistaja on vieressä, mutta ei juuri sillä hetkellä leiki leluillaan niin mä oon ainakin opettanut, että lapsi luvan kysyttyään saa lainata lelua. Sama koskee meidän leluja. Jos jotain hiekkalaatikolle vie niin pitää sitten alistua siihen, että sitä saavat muutkin lainata. Ei sinne pidä mitään suosikkihärveliä ottaakkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja törkeä äiti :
siis jos tulet puistoon rattailla niin saako toiset lainata niitä?
tai jos tulet eväiden kanssa, voivatko toiset ottaa sen peiton jonka päälle ajattelit kattaa eväät?siis lainata

minusta on aivan sikamaisen törkeää mennä ottamaan toisten tavaroita ilman lupaa. vaikka se tavaran omistaja olisi lapsikin, pitäisi sinun aikuisena kunnioittaa hänen tavaroitaa kuten ehkä kunnioitat muiden aikuisetnkin ihmisten tavaroita.
joten kyllä menisin sinuna käytöskouluun. käytöksesi törkeää.

Voisiko joskus käydä näin:

minä menen hiekkalaatikolle puistoon ja kippaan sinne pussillisen aivan ihania leluja ja te olette silloin täällä kyläilemässä, läpikulkumatkalla, eikä teillä ole omia leluja.
Minun lapseni meneekin liukumäkeen ja kiipeilytelineeseen.
Sinun lapsesi haluaisi mennä hiekkalaatikolle, mutta minä kailotan isoon ääneen, että "ne on meidän miialotan lelut, niillä ei saa muut lapset leikkiä, te rikotte ne"
ja miialotta menee jossain ihan muualla.

Sinun lapsesi sitten päättää tutustua minun kultamussukkaani ja menee samaan liukumäkeen, minä ilmoitan, että minun muksuni oli siinä ensin, ja vieraat lapset voi odottaa vuoroaan sivulla penkillä.

Minun lapsi menee sitten hiekkalaatikolle jonne sinun lapsesi voi mennä kaivelemaan käsipelillä kuoppaa, tai istua ja katsoa kun minun lapsi leikkii, meidän leluihin ei saa koskea.

Toisiinsa HE eivät voi tutustua eikä toistensa kanssa leikkiä, koska meidän leluilla ei muut saa leikkiä.

huom... kyse ei ollut siitä että meidän leluilla ei saa leikkiä vaan siitä, että toisten tavaroihin ei kosketa ilman lupaa. meidän leluilla saa leikkiä luvan kanssa.

Yhteistyössä