Alkuperäinen kirjoittaja yyy:olikohan se ählämi?
Ei ollut, ihan suomalaisen näköinen kyllä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja yyy:olikohan se ählämi?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En tiedä olisiko auttanut jos äidin luokse olisi mennyt ja sanonut ystävälliseen sävyyn esim että "voisitko tulla käymään tuolla liukumäen luona kun siellä on jotain ongelmaa" tms. Monet vanhemmat, itseni mukaanluettuna eivät tykkää jos huudetaan että "teidän Matti se täällä kiusaa muita" tms. En tietenkään tiedä millä äänensävyllä asian ilmaisit ja itse olisin tuohon kiusaajan äitinä kuitenkin reagoinut, vaikkei asiaa olisi ystävällisesti sanottukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En tiedä olisiko auttanut jos äidin luokse olisi mennyt ja sanonut ystävälliseen sävyyn esim että "voisitko tulla käymään tuolla liukumäen luona kun siellä on jotain ongelmaa" tms. Monet vanhemmat, itseni mukaanluettuna eivät tykkää jos huudetaan että "teidän Matti se täällä kiusaa muita" tms. En tietenkään tiedä millä äänensävyllä asian ilmaisit ja itse olisin tuohon kiusaajan äitinä kuitenkin reagoinut, vaikkei asiaa olisi ystävällisesti sanottukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En tiedä olisiko auttanut jos äidin luokse olisi mennyt ja sanonut ystävälliseen sävyyn esim että "voisitko tulla käymään tuolla liukumäen luona kun siellä on jotain ongelmaa" tms. Monet vanhemmat, itseni mukaanluettuna eivät tykkää jos huudetaan että "teidän Matti se täällä kiusaa muita" tms. En tietenkään tiedä millä äänensävyllä asian ilmaisit ja itse olisin tuohon kiusaajan äitinä kuitenkin reagoinut, vaikkei asiaa olisi ystävällisesti sanottukaan.
Mitä väliä sillä äänensävyllä on? Eikö se ole sen äidin velvollisuus vahtia omaa lastansa vaikka kukaan ei asiasta huomauttaisikaan??
Aikamoista menoa olisi puistoissa jos kaikki äidit lukisivat nurkkapenkeillä naistenlehtiä eikä kukaan vilkaisisikaan oman muksunsa perään ellei joku muu vaivaidu paikalle YSTÄVÄLLISESTI PYYTÄMÄÄN ja ilmoittamaan että nyt sun 5-vuotiaasi tuupasi tuon 3-vuotiaan alas kiipeilytelineestä tulisitko katsomaan... :xmas:
Ihanaa :|
Tulee elävästi mieleen Mikael-poika ruotsinlaivalla, hänen naistenlehteen syventynyt äitinsä & lauma vihaisia vanhempia.
Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En tiedä olisiko auttanut jos äidin luokse olisi mennyt ja sanonut ystävälliseen sävyyn esim että "voisitko tulla käymään tuolla liukumäen luona kun siellä on jotain ongelmaa" tms. Monet vanhemmat, itseni mukaanluettuna eivät tykkää jos huudetaan että "teidän Matti se täällä kiusaa muita" tms. En tietenkään tiedä millä äänensävyllä asian ilmaisit ja itse olisin tuohon kiusaajan äitinä kuitenkin reagoinut, vaikkei asiaa olisi ystävällisesti sanottukaan.
Mitä väliä sillä äänensävyllä on? Eikö se ole sen äidin velvollisuus vahtia omaa lastansa vaikka kukaan ei asiasta huomauttaisikaan??
Aikamoista menoa olisi puistoissa jos kaikki äidit lukisivat nurkkapenkeillä naistenlehtiä eikä kukaan vilkaisisikaan oman muksunsa perään ellei joku muu vaivaidu paikalle YSTÄVÄLLISESTI PYYTÄMÄÄN ja ilmoittamaan että nyt sun 5-vuotiaasi tuupasi tuon 3-vuotiaan alas kiipeilytelineestä tulisitko katsomaan... :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Monet vanhemmat, itseni mukaanluettuna eivät tykkää jos huudetaan että "teidän Matti se täällä kiusaa muita" tms.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joskus vaan huomaa niitä äitejä, jotka pienimmästäkin aiheesta alkavat kovaan ääneen kailottaa ja komentaa toisten lapsia. Esim oma lapseni otti lapion toisen lapsen kädestä ja olin lähes välittömästi avaamassa suutani kun tämän toisen lapsen äiti lähes huusi lapselleni että "toisten kädestä ei oteta tavaroita!". Tietenkin oma lapseni alkaa itkemään vieraan tädin karjuessa ja itse häkellyn tilanteesta, koska minulle ei edes annettu mahdollisuutta puuttua lapseni käytökseen. Ja näitä äitejä on puistoissa paljon jotka tuntuvat oikein odottavan voivansa komentaa toisten lapsia tai haukkua näitä kovaan ääneen. Tämä nyt ei tietenkään ole tarkoitettu ap:lle mutta yleisesti täytyisi miettiä millä tavalla toisille ihmisille puhuu. Yleensä kuitenkin jokainen on valmis puuttumaan lapsensa tekemisiin jos huomaa tai hänelle siitä kerrotaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Arwen Undomiel:Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En tiedä olisiko auttanut jos äidin luokse olisi mennyt ja sanonut ystävälliseen sävyyn esim että "voisitko tulla käymään tuolla liukumäen luona kun siellä on jotain ongelmaa" tms. Monet vanhemmat, itseni mukaanluettuna eivät tykkää jos huudetaan että "teidän Matti se täällä kiusaa muita" tms. En tietenkään tiedä millä äänensävyllä asian ilmaisit ja itse olisin tuohon kiusaajan äitinä kuitenkin reagoinut, vaikkei asiaa olisi ystävällisesti sanottukaan.
Kaikenlisäksi olisin samaan aikaan saanut miettiä että kenet se nyt tuuppaa sieltä alas kun en ole menossa väliin..
:headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja häiriintynyt:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Monet vanhemmat, itseni mukaanluettuna eivät tykkää jos huudetaan että "teidän Matti se täällä kiusaa muita" tms.
ja monet vanhemmat tykkäävät kuitenkin, jos joku ulkopuolinen puuttuu sen verran että kykenee estämään jonkun toisen lapsen vammautumisen.
kyllä on kurjaa kun vanhemmat eivät tykkää että noin huudellaan
itsekin erityis - ja tavallisten lasten kanssa pärjäillyt.
mutta niiden vanhempien... kaikki vanhemmat kun ei ole niitä terävimpiä veitsiä niin meidän muiden on sekin sitten nieltävä, vai onko.
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Asian voi ilmaista niin monella eri tavalla. Jos haluaa tahallaan loukata tai suututtaa niin tietenkin kannattaa leimata toisen lapsi kiusaajaksi vaikka voisi asiallisestikin keskustella ja etsiä ratkaisua tilanteeseen.
Alkuperäinen kirjoittaja Arwen Undomiel:Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Asian voi ilmaista niin monella eri tavalla. Jos haluaa tahallaan loukata tai suututtaa niin tietenkin kannattaa leimata toisen lapsi kiusaajaksi vaikka voisi asiallisestikin keskustella ja etsiä ratkaisua tilanteeseen.
tahalleen leimata kiusaajaksi lapsi joka kuristaa toista lasta? Puistossa ei ollut muita kuin me kolme vanhempaa ja meidän lapset.
Ja kuten sanoin, jos olisi ollut oma lapsi niin olisin käynyt kyllä puhumassa äidin kanssa.
Mä en halunnut loukata, enkä suututtaa vaan ilmaista asian vakavuuden.
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja Arwen Undomiel:Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Asian voi ilmaista niin monella eri tavalla. Jos haluaa tahallaan loukata tai suututtaa niin tietenkin kannattaa leimata toisen lapsi kiusaajaksi vaikka voisi asiallisestikin keskustella ja etsiä ratkaisua tilanteeseen.
tahalleen leimata kiusaajaksi lapsi joka kuristaa toista lasta? Puistossa ei ollut muita kuin me kolme vanhempaa ja meidän lapset.
Ja kuten sanoin, jos olisi ollut oma lapsi niin olisin käynyt kyllä puhumassa äidin kanssa.
Mä en halunnut loukata, enkä suututtaa vaan ilmaista asian vakavuuden.
Niin siis tarkoitan lähinnä sitä, että en joka tapauksessa huutaisi itse ääneen toisen lapsen olevan kiusaaja tai kiusaavan muita tms, koska paikalla voi olla muitakin ja kukaan ei halua leimautua "kiusaavan lapsen äidiksi". Tietysti asiaan pitää puuttua välittömästi, mutta on mielestäni löydettävä muu keino kuin huutaminen, koska se ei yleensä tuo toivottua tulosta.
Alkuperäinen kirjoittaja ghgh:Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Niin siis tarkoitan lähinnä sitä, että en joka tapauksessa huutaisi itse ääneen toisen lapsen olevan kiusaaja tai kiusaavan muita tms, koska paikalla voi olla muitakin ja kukaan ei halua leimautua "kiusaavan lapsen äidiksi". Tietysti asiaan pitää puuttua välittömästi, mutta on mielestäni löydettävä muu keino kuin huutaminen, koska se ei yleensä tuo toivottua tulosta.
Ihme paapomista, jos ei halua leimautua kiusaajan äidiksi niin pitää huolen siitä, ettei lapsi kiusaa!