Puhuttaisko uskosta?

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
???
Mutta miksi se on Jumalalle niin iso juttu. Miksi juuri _se_ (=käsitys Jeesuksen jumaluudesta) on vedenjakajana tässä pelastuskysymyksessä. Miksei vaikka sellainen yleinen yritys ja hyvä tahto?
Kyse on Jumalan edessä nöyrtymisestä, syntien ja oman syntisyytensä tunnustamisesta ja siitä, ettei itse voi mennä sellaisenaan Jumalan eteen. Pelastus on lahja. Sen voi ottaa vastaan tai hylätä.
 
Ihan Raamatusta opittua ja luettua. Yleisesti tunnustettua oppia :). Vaikka kyllä Jumala henkilökohtaisestikin puhuu. Mutta Hän puhuu aina Raamatun mukaan yhdenmukaisesti.
Melkein pääsee siihen käsitykseen että raamatun lukeminen saa kuulemaan ääniä. Mutta niinhän sitä sanotaan että kun ihminen puhuu jumalalle, hän on uskovainen. Mutta jos jumala puhuu ihmiselle hän on skitsofreenikko.
 
Kyse on Jumalan edessä nöyrtymisestä, syntien ja oman syntisyytensä tunnustamisesta ja siitä, ettei itse voi mennä sellaisenaan Jumalan eteen. Pelastus on lahja. Sen voi ottaa vastaan tai hylätä.
Tässä et vastannut Jenny Tightlipsin kysymykseen. :) Voihan ihminen nöyrtyä Jumalan edessä, tunnustaa omat syntinsä ja oman syntisyytensä jne tuntematta Jeesustakin tai tunnustamatta häntä Jumalan pojaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"vieras"
Ahaa. Mä haluaisin tietää, missä kohtaa Raamatussa Jumala rikkoo vanhan liiton? Tai mitkä jakeet viittaavat siihen, että Jeesuksen olemassaolo tai kuolema rikkoi kaiken sen, mitä Jumala on ennen häntä sanonut?
Pitääkö ihmisen elää vielä vanhan liiton sääntöjen ja lakien mukaan, että on oikeasti uskossa? Siis niinkuin Raamattu sen määrittelee (kivittämiset ja muut rangaistukset mukaan lukien).
 
torppa
Onpa pikkaisen uusi uskonto tämä suomen Lutterinkirkko ja sen herätysliikkeet.
Nämähän ovat jokaisen omia asioita, mutta ajattelen että eiköhän se "juuri" uskon asiassa, mitä tulee kuoleman jälkeiseen elämään, ole vähän kauenpana kuin muutaman sadan vuoden takana.
että näin täällä. Uskon kyllä kuolemanjälkeiseen elämään.
 
[QUOTE="vieras";26745298]Pitääkö ihmisen elää vielä vanhan liiton sääntöjen ja lakien mukaan, että on oikeasti uskossa? Siis niinkuin Raamattu sen määrittelee (kivittämiset ja muut rangaistukset mukaan lukien).[/QUOTE]

Ei toki. Sellaistahan en sanonut, pyysin vain kertomaan Raamatusta ne kohdat joissa sanotaan, että vanha liitto on Jeesuksen myötä päättynyt ja rikottu.
 
[QUOTE="vieras";26745298]Pitääkö ihmisen elää vielä vanhan liiton sääntöjen ja lakien mukaan, että on oikeasti uskossa? Siis niinkuin Raamattu sen määrittelee (kivittämiset ja muut rangaistukset mukaan lukien).[/QUOTE]

On kahdenlaisia pyhiä, niitä jotka syntyvät Jumalan pyhiksi ja noudattavat Jumalan lakia oikean moraalisen toiminnan kautta ja niitä, jotka ovat pakanoita eli ei-juutalaisia joiden tulee tulla uskoon. Jeesus tuli ennenkaikkea sillä hetkellä uudistamaan juutalaisuutta. Vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen pelastus ulotettiin koskemaan pakanoita. Jeesuksen sanoma juutalaisille on juuri oikeassa moraalisessa toiminnassa.
 
[QUOTE="vieras";26745341]Miksi uskovat sitten selittävät asian niin, ettei se ja se ja tämä enää päde? Ei kai silloin kenelläkään ole asiaa taivaaseen?[/QUOTE]

No en minä tiedä miten he sen selittävät. Siksi mä kysyinkin :) Mä uskon, että kaikilla on asiaa taivaaseen kun vaan uskoo vilpittömästi Jumalaan ja myös toimii sen uskonsa ja Jumalan lakien mukaisesti.
 
Mutta miksi se on Jumalalle niin iso juttu. Miksi juuri _se_ (=käsitys Jeesuksen jumaluudesta) on vedenjakajana tässä pelastuskysymyksessä. Miksei vaikka sellainen yleinen yritys ja hyvä tahto?
No se nyt lukee Raamatussa niin. Joka uskoo että Jeesus on Jumalan poika ja on sovittanu ihmisen synnit, pääsee taivaaseen. Jos Jeesus olisi ollut ihminen niin ei se olisi voinut ristillä kuolla ihmisten suntien puolesta.
 

Yhteistyössä