[QUOTE="Yx vaan";24948578] Mulla ei nyt ole aikaa kirjoitta pitkästi, mutta haluan kertoa että mulla on ollut suhteessa piiiitkään aivan sama ongelma. Mies on tismalleen samanlainen kun kuvailit, ei halua ajatella ikäviä asioita eikä varsinkaan puhua niistä, ja käyttäytyy maailman suurimmankin riidan jälkeen kuin mitään ei olisi tapahtunut. 10 minuuttia siitä kun mä olen huutanut sille naama punaisena, se hyräilee iloisesti ja kysyy, haluaisinko että hieroo mun jalat. Ja minä kihisen raivosta kun en saa siitä mitään irti. Näitä esimerkkejä olis vaikka kuinka paljon. Mutta siis tiedän tasan tarkkaan mistä puhut.
Muuten on kiltti ja mukava ja tekee paljon kotona hommia ja leikkii lasten kanssa ym. Mutta tuo puhumattomuus. Keskustelut on sitä että minä puhun ja herra kuuntelee. Korkeintaan sanoo johonkin väliin "Hmm" tai "joo" tai "en tiedä". Mä saan päättää kaiken. Eipähän tarvii miehen ajatella tai puhua asioista.
No, meille kävi niin että mä en enää jaksa. 17 vuotta on yhteistä eloa takana. 3 lasta, 2 vuotta naimisissa, yhteinen omakotitalo ja koirat. Koko viime talvi käytiin terapiassa josta ei valitettavasti ollut mitään hyötyä. Päinvastoin, se avasi mun silmät ja tajuamaan paljon asioita joita en ollut vielä tajunnut. Ymmärsin että en halua tällaista parisuhteen mallia antaa lapsille ja että mun on jo lastenkin kannalta ajateltava omaa hyvinvointiani. Onneton ja surullinen, täynnä tunnemöykkyjä oleva äiti = onnettomat lapset. Onnellinen äiti = onnelliset lapset.
Nyt on talo myynnissä ja ja mun ja lasten uuteen kotiin muutto on käynnissä. Lapset on pieniä, 6v, 3v ja 1,5v, ja tottakai mun sydäntä särkee rikkoa niiltä ydinperhe (nyt tuli itku täälläkin, tosin se ei ole mitään uutta. Mä olen itkenyt viim. vuoden aikana enemmän kuin ikinä), mutta olen tullut siihen tulokseen että tämä on ehdottomasti parempi vaihtoehto.
Nyt on lähdettävä mutta jos ap haluat kirjoitellalisää niin voin palata illalla asiaan.
Voimia kovasti sinulle. Tiedän miten ikävän asian kanssa painit.[/QUOTE]
Voi kun mää mietin kanssa sitä pitäisikö vain ymmärtää lähteä tässä vaiheessa. Oma luottamukseni on mennyt mieheen puhumattomuudesta, sillä en pysty luottamaan enää hänen työreissuista, ettei siellä tapahtuisi mitään, kun ei yksinkertaisesti puhu yhtään mitään mistään.